САМОСТІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-ХОРЕОГРАФІВ ЯК ЧИННИК ЇХ ЕФЕКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.341528

Ключові слова:

самостійна діяльність; майбутні педагоги-хореографи; самоосвіта; самоорганізація; мотивація; професійна підготовка; здобувачі освіти.

Анотація

У статті розкриваються сутнісні характеристики та визначено поняття “самостійна діяльність майбутніх викладачів хореографічних дисциплін”. Розкрито потенціал самостійної діяльності як чинника підвищення ефективності професійної підготовки здобувачів вищої хореографічної освіти, специфіка якої полягає в органічному поєднанні інтелектуальної, художньо-творчої та рухової (кінезіологічної) складових. Визначено, що самостійна навчальна діяльність майбутніх викладачів хореографії базується на таких видах активності у процесі навчання, як: здатність до самоорганізації, прояви вольових якостей; високий ступінь розвитку мотивації та цільового визначення у навчанні; спроможність реалізовувати самоосвіту, самонавчання.

Біографії авторів

Ксенія Короткевич

доктор філософії, викладач кафедри хореографії Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Ольга Соколова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фортепіанного виконавства і педагогіки мистецтва Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Посилання

Boiko, N.I. (2007). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv v umovakh zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Organization of independent work of students of Higher Educational Institutions in the context of the application of information and communication technologies]. Candidate’s thesis. Drahomanov National Pedagogical University. Kyiv, 266 p. [in Ukrainian].

Dubinka, M.M. (2019). Samoosvita osobystosti maibutnoho fakhivtsia yak vyshcha forma yoho samovyrazhennia [Self-education of the personality of the future specialist as the highest form of his self-expression]. Pedagogy of Formation of Creative Personality in Higher and Secondary Schools, No. 62, Vol. 2. pp. 65–70. Available at: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2019/62/part_2/15.pdf [in Ukrainian].

Korotkevych, K.Ye. (2023). Formuvannia umin navchalnoi samoorhanizatsii maibutnikh vykladachiv khoreohrafichnykh dystsyplin u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of skills of educational self-organization of future teachers of choreographic disciplines in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Central Ukrainian Editorial University named after Volodymyr Vynnychenko. Kropyvnytsky, 237 p. [in Ukrainian].

Kulyk, Ye. (2006). Dydaktychna kharakterystyka protsesu samoosvity [Didactic characteristics of the process of self-education]. Higher Education of Ukraine: Theoretical and Scientific-Methodological Manual. No. 1 (19), pp. 102–107. [in Ukrainian].

Muzyka, L. (2025). Deiaki osoblyvosti formuvannia motyvatsii maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva v protsesi navchannia hry na fortepiano [Some features of the formation of motivation of future teachers of musical art in the process of learning to play the piano]. Youth & market. No. 5–6 (237–238). pp. 185–188. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332808 [in Ukrainian].

Savenkova, L.V. (2008). Formuvannia u studentiv pedahohichnoho universytetu vmin i navychok samostiinoi roboty zasobamy bibliotechnykh tekhnolohii: (monohrafiia) [Formation of pedagogical university students’ skills and abilities of independent work by means of library technologies]. Kyiv, 214 p. [in Ukrainian].

Suriakova, M.V. (2011). Rol samostiinoi roboty u profesiinii pidhotovtsi fakhivtsia [The role of independent work in the professional training of a specialist]. Bulletin of Alfred Nobel Dnipropetrovsk University. Series “Pedagogy and Psychology”, No. 2 (2), pp. 154–159. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-04

Номер

Розділ

Статті