РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.341934

Ключові слова:

компетентність; дослідницька компетентність; музично-педагогічна діяльність; дослідницькі вміння.

Анотація

У статті представлено окремі аспекти розвитку дослідницької компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті їх професійної підготовки. Проаналізовано трактування поняття дослідницька компетентність та розглянуто її компонентну структуру відповідно до пізнавальної діяльності. Встановлено, що основу дослідницької діяльності складають інтелектуальні та практичні уміння. Звернено увагу на художньо-комунікативні уміння, які враховують художньо-творчу природу музично-педагогічної діяльності. Розглянуто форми навчальної дослідницької діяльності здобувачів музично-педагогічної освіти та розкрито напрямки дослідницького пошуку в процесі опанування фаховими виконавськими та музикознавчими дисциплінами.

Біографії авторів

Мирослава Качур

кандидат педагогічних наук , доцент, вчений секретар Комунального закладу Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти Закарпатської обласної ради 

Леся Попівняк

викладач диригування, викладач вищої категорії Відокремленого структурного підрозділу Гуманітарно-педагогічний фаховий коледж Мукачівського державного університету” 

Валерій Карманов

викладач диригування, викладач другої категорії Відокремленого структурного підрозділу Гуманітарно-педагогічний фаховий коледж Мукачівського державного університету

Посилання

Babenko, Т. (2024). Rozvytok doslidnytskoi kompetentnosti vykhovantsiv u pozashkilnii osviti [Development of research competence of educators in out-of-school education]. Scientific Notes. Series: Pedagogical Sciences. Vol. 216. pp. 87–91. [in Ukrainian].

Boiko, S. (2018). Ukrainoznavche spriamuvannia osvitnikh haluzei yak chynnyk zberezhennia i rozvytku natsionalnoho kulturnoho seredovyshcha [Ukrainian studies in education as a factor in the preservation and development of the national cultural environment]. Ukraine and Ukrainian identity in ethnocultural processes: conceptual generalizations: collective monograph. Kyiv, pp. 237–246. [in Ukrainian].

Holovan, M.S. & Yatsenko, V.V. (2012). Sutnist ta zmist poniattia “doslidnytska kompetentnist” [The essence and meaning of the concept of “research competence”]. Theory and methodology of teaching fundamental disciplines in higher education. Vol. VII. рр. 55–62. [in Ukrainian].

Horbenko, S. (2010). Navchalno-naukova diialnist studentiv z metodyky muzychnoho vykhovannia : navchalno-metodychnyi posibnyk [Educational and scientific activities of students in music education methodology: educational and methodological manual]. Kyiv, 180 p. [in Ukrainian].

Dikun, I.A. (2019). Formuvannia dosvidu tvorchoi diialnosti maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi pedahohichnoi praktyky [Developing Creative Activity Experience of Future Music Teachers in the Process of Pedagogical Practice]. Monograph. Kyiv : Drahomanov National Pedagogical University, 242 р. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” (2017). [About education]. Available at: http://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/ [in Ukrainian].

Karpova, L. (2019). Doslidnytska kompetentnist vchytelia novoi ukrainskoi shkoly [Research competence of teachers of new Ukrainian school]. Youth & market. No.1(168), pp. 85–89. [in Ukrainian].

Oleksiuk, O.M. & Tusheva, V.V. (2020). Metodolohiia naukovykh doslidzhen u haluzi mystetstvoznavstva ta muzychnoi pedahohiky : navch. posib. [Methodology of scientific research in the field of art history and music pedagogy: a textbook]. Kyiv, 176 p. [in Ukrainian].

Rudnytska, O.P. (2005). Pedahohika zahalna ta mystetska : navchalnyi posibnyk [General and Art Education: A Textbook]. Ternopil, 360 p. [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. & Kozak, S.O. (2016). Rozvytok doslidnyczkoyi kompetentnosti vykladachiv vyshhoyi shkoly: navchalnyj posibnyk [Development of Research Competence of Teachers of Higher Education: a manual]. Kyiv, 155 p. [in Ukrainian].

Tusheva, V.V. (2015). Formuvannia naukovo-doslidnytskoi kultury maibutnoho vchytelia muzyky v protsesi profesiinoi pidhotovky: teoriia i praktyka [Formation of the scientific and research culture of future music teachers in the process of professional training: theory and practice]. Monograph. Kharkiv, 450 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-04

Номер

Розділ

Статті