ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ, ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КРИЗОВИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.342287Ключові слова:
дошкільна, загальна середня, вища освіта; діти дошкільного віку, учні, студенти; активізуючі методи; інтерактивний, технологічний, інтегративний, дистанційний підхід; освітній процес; кризові умови.Анотація
У статті розглянуто окремі теоретико-методичні та організаційні аспекти дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців, який свідчить, що у контексті дослідження організації освітнього процесу в кризових умовах не існує однозначного тлумачення сутності цього поняття. Виявлено найважливіші компетентності педагогів, які необхідні для організації продуктивного освітнього процесу в кризових умовах. Виявлено та обґрунтовано перетворення пасивних методів навчання, виховання та розвитку підростаючого покоління на активізуючі методи, зокрема, інтерактивний, технологічний, інтегративний, дистанційний та потребу їх застосування у кризових умовах.
Посилання
Bondarenko, Z.P. (2022). Volonterska diyalnist yak umova formuvannya zhyttyetvorchoyi kompetentnosti zdobuvacha vyshchoyi osvity [Volunteering as a condition for the formation of life-creating competence of a higher education student]. Innovative pedagogical activity as a factor in the formation of life-creating competence of a student: monohr. (Eds.). Nichuhovska, L.I., Nikolenko, L.M. et al; Dnipro, pp.151−179. [in Ukrainian].
Harbych-Moshora, O., Olshanetskyi, A. & Moshora V. (2024). Dystantsiina osvita v novii ukrainskii shkoli: innovatsii ta vyklyky u vykladanni informatyky [Distance education in the new Ukrainian school: innovations and challenges in teaching computer science]. Youth & market, No. 7–8/227–228. pp. 106–114. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305814 [in Ukrainian].
Hevko, O. (2023). Informatsiyni tekhnolohiyi u zakladakh vyshchoyi osvity [Information technology in higher education institutions]. Drohobych, 242 p. [in Ukrainian].
Hevko, O. & Voznyak, O. (2020). Formuvannya lohiko-matematychnykh uyavlen ditey doshkilnoho viku yak osnova alhorytmichnoho myslennya molodshoho shkolyara [Formation of logical-mathematical ideas of preschool children as the basis of algorithmic thinking of a younger schoolchild]. Education of children and youth: theory and practice: collection of scientific works. (Ed.). O. Karpenko. Drohobych, pp. 31–37. [in Ukrainian].
Hurevych, R.S. (2012). Vykorystannya sotsialnykh merezh internetu u vzayemodiyi pedahohiv i studentiv [The use of social networks in the interaction of teachers and students]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. Vol. 29. pp. 49–54. [in Ukrainian].
Kovshar, O.V. (2015). Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsiyi peredshkilnoyi osvity [Theoretical and methodological principles of organizing preschool education]. Kryvyi Rih, 270 p. [in Ukrainian].
Kryva, M. & Batih, H. (2025). Orhanizatsiya osvitnoho protsesu u dystantsiynykh shkolakh Ukrayiny [Organization of the educational process in distance schools of Ukraine]. Youth & market. No. 5–6/237–238. pp. 153–158. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305814. [in Ukrainian].
Osvitniy protses v umovakh viyny ta u povoyennyy period: vyklyky, pravyla, perspektyvy [Educational process in wartime and post-war period: challenges, rules, prospects]. Proceedings of the All-Ukrainian scientific and pedagogical advanced training, March 4 – April 14, 2024. Lviv – Torun, 2024. 368 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.