ПОГЛИБЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ХОДІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ РЕПЕРТУАР В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ”: З ДОСВІДУ РОБОТИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.345351Ключові слова:
інструментально-виконавська компетентність; інструментальний репертуар; інструментальний ансамбль; музичний інструментарій.Анотація
У статті акцентовано увагу на важливості підвищення якості підготовки вчителя музичного мистецтва шляхом вдосконалення інструментально-виконавської компетентності пов’язаної з технологіями освоєння шкільного інструментального репертуару під час роботи з різним складом інструментальних ансамблів на практичних заняттях з курсу ”Інструментальний репертуар в освітньому процесі загальноосвітньої школи”. Наведено приклади технологій освоєння інструментального репертуару. Висвітлено досвід роботи під час викладання даної навчальної дисципліни у ТНПУ.
Посилання
Henseruk, H., Kalaur, S., Bankovskyi, A., Dovhan, Z. & Stelmashchuk, Z. (2024). Tsyfrovi instrumenty dlia [Digital tools for improving the aesthetic competence of higher education students in pedagogy: prospects and challenges]. Youth and market, No. 3 (223), March. pp. 74–82. [in Ukrainian].
Ekonomova, O.S., Butenko, T.M. & Harkusha, L.I. (2019). Formuvannia instrumentalno-vykonavskoi kompetentnosti maybutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u fortepiannomu klasi [Formation of instrumental and performing competence of future music teachers in piano classes] Scientific Notes of the National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov. Series: Pedagogical Sciences, Issue XXXIV (144). pp. 98–106. DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.11 [in Ukrainian].
Kovalova-Honcharuk, L.O. (2020). Strukturni komponenty insrumentalno-vykonavskos maysternosti maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva[Structural components of instrumental and performing skills of future music teachers]. Bulletin of Alfred Nobel University. Series “Pedagogy and Psychology”, No. 2 (20), pp. 202–206. DOI: 10.32342/2522-4115-2020-2-20-23 [in Ukrainian].
Kravchenko, S.O. (2017). Naukovo-pedahohichnyi analiz ponyat “kompetentsiia” ta “kompetentnist” [Scientific and pedagogical analysis of the concepts of “competence” and “competency”]. The Image of a Modern Teacher No. 8(177). pp. 41–47. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2017-8(177)-41-47) [in Ukrainian].
Ovcharuk, O.V. (2004). Kompetentisnyia pidkhid do formuvannia zmistu serednoi osvity: dosvid zarubizhnykh krain [A competency-based approach to shaping secondary education content: experiences from other countries]. Competence-based approach in modern education. Global experience and Ukrainian perspectives: Library on educational policy edited by O.V. Ovcharuk. Kyiv, 112 p. [in Ukrainian].
Plyachenko, T.M. (2014). Formuvannia instrumentalnoi kompetentnosti maybutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u prozesi fakhovoi pidhotovky [Formation of instrumental and performing competence of future music teachers in the process of professional training]. Professional art education and culture: materials. International Scientific and Practical Conference. Ministry of Education and Science of Ukraine, B. Grinchenko University of Kyiv; edited by V.O. Ognevyuk, Kyiv, pp. 61–69. [in Ukrainian].
Pometun, O. (2004). Zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu – perspektyvnui napriam rozvytku suchasnoi osvity [The introduction of a competency-based approach is a promising direction for the development of modern education]. School Exchange Programmes Bulletin, No. 22, pp. 32–37. Available at: http//visnyk.iatp.org.ua/visnyk/issue_artikle;22;0/32k [in Ukrainian].
Prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv “Muzychne mystetstvo” (5–8) klasy (2005). [Programme for general education institutions “Musical Art” (grades 5–8)]. Art and Education. No. 1. pp. 2. [in Ukrainian].
Stelmashchuk, Z.M. (2006). Do problem formuvannia kompetentnosti maybutnoho dchytelia muzychnoho mystetstva [On the problem of developing the competence of future music teachers]. Professional competencies and competences of teachers. Materials from a regional scientific and practical seminar. Ternopil: Published by V. Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University. pp. 110–112. [in Ukrainian].
Shhramko, O.I. (2008). Osnovnyi muzychnyi instrument: alhorytm metodyky [Main musical instrument: algorithms and techniques]. Teaching manual for students of music faculties of higher educational institutions. Kryvyi Rih, 219 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.