ПОГЛИБЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ХОДІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ РЕПЕРТУАР В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ”: З ДОСВІДУ РОБОТИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.345351

Ключові слова:

інструментально-виконавська компетентність; інструментальний репертуар; інструментальний ансамбль; музичний інструментарій.

Анотація

У статті акцентовано увагу на важливості підвищення якості підготовки вчителя музичного мистецтва шляхом вдосконалення інструментально-виконавської компетентності пов’язаної з технологіями освоєння шкільного інструментального репертуару під час роботи з різним складом інструментальних ансамблів на практичних заняттях з курсу ”Інструментальний репертуар в освітньому процесі загальноосвітньої школи”. Наведено приклади технологій освоєння інструментального репертуару. Висвітлено досвід роботи під час викладання даної навчальної дисципліни у ТНПУ.

Біографії авторів

Зіновій Стельмащук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Ярослава Топорівська

кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету мистецтв Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Олена Спольська

доктор філософії за спеціальністю  025 Музичне мистецтво, доцент, завідувач кафедри  музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Henseruk, H., Kalaur, S., Bankovskyi, A., Dovhan, Z. & Stelmashchuk, Z. (2024). Tsyfrovi instrumenty dlia [Digital tools for improving the aesthetic competence of higher education students in pedagogy: prospects and challenges]. Youth and market, No. 3 (223), March. pp. 74–82. [in Ukrainian].

Ekonomova, O.S., Butenko, T.M. & Harkusha, L.I. (2019). Formuvannia instrumentalno-vykonavskoi kompetentnosti maybutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u fortepiannomu klasi [Formation of instrumental and performing competence of future music teachers in piano classes] Scientific Notes of the National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov. Series: Pedagogical Sciences, Issue XXXIV (144). pp. 98–106. DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.11 [in Ukrainian].

Kovalova-Honcharuk, L.O. (2020). Strukturni komponenty insrumentalno-vykonavskos maysternosti maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva[Structural components of instrumental and performing skills of future music teachers]. Bulletin of Alfred Nobel University. Series “Pedagogy and Psychology”, No. 2 (20), pp. 202–206. DOI: 10.32342/2522-4115-2020-2-20-23 [in Ukrainian].

Kravchenko, S.O. (2017). Naukovo-pedahohichnyi analiz ponyat “kompetentsiia” ta “kompetentnist” [Scientific and pedagogical analysis of the concepts of “competence” and “competency”]. The Image of a Modern Teacher No. 8(177). pp. 41–47. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2017-8(177)-41-47) [in Ukrainian].

Ovcharuk, O.V. (2004). Kompetentisnyia pidkhid do formuvannia zmistu serednoi osvity: dosvid zarubizhnykh krain [A competency-based approach to shaping secondary education content: experiences from other countries]. Competence-based approach in modern education. Global experience and Ukrainian perspectives: Library on educational policy edited by O.V. Ovcharuk. Kyiv, 112 p. [in Ukrainian].

Plyachenko, T.M. (2014). Formuvannia instrumentalnoi kompetentnosti maybutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u prozesi fakhovoi pidhotovky [Formation of instrumental and performing competence of future music teachers in the process of professional training]. Professional art education and culture: materials. International Scientific and Practical Conference. Ministry of Education and Science of Ukraine, B. Grinchenko University of Kyiv; edited by V.O. Ognevyuk, Kyiv, pp. 61–69. [in Ukrainian].

Pometun, O. (2004). Zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu – perspektyvnui napriam rozvytku suchasnoi osvity [The introduction of a competency-based approach is a promising direction for the development of modern education]. School Exchange Programmes Bulletin, No. 22, pp. 32–37. Available at: http//visnyk.iatp.org.ua/visnyk/issue_artikle;22;0/32k [in Ukrainian].

Prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv “Muzychne mystetstvo” (5–8) klasy (2005). [Programme for general education institutions “Musical Art” (grades 5–8)]. Art and Education. No. 1. pp. 2. [in Ukrainian].

Stelmashchuk, Z.M. (2006). Do problem formuvannia kompetentnosti maybutnoho dchytelia muzychnoho mystetstva [On the problem of developing the competence of future music teachers]. Professional competencies and competences of teachers. Materials from a regional scientific and practical seminar. Ternopil: Published by V. Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University. pp. 110–112. [in Ukrainian].

Shhramko, O.I. (2008). Osnovnyi muzychnyi instrument: alhorytm metodyky [Main musical instrument: algorithms and techniques]. Teaching manual for students of music faculties of higher educational institutions. Kryvyi Rih, 219 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-19

Номер

Розділ

Статті