ADDRESSING CHALLENGES IN COMPREHENDING SCIENTIFIC ARTICLES FOR NON-LANGUAGE UNDERGRADUATE STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.345879Ключові слова:
академічне читання; наукові статті; студенти (бакалаври) нефілологічних спеціальностей; стратегії подолання труднощів академічного читання; методи мотивації.Анотація
У сучасному світі наукового прогресу спроможність студентів закладів вищої освіти читати й розуміти наукову літературу стає ключовою для їхньої подальшої інтеграції у наукове суспільство. Проте студенти першого (бакалаврського) рівня освіти, які навчаються на нефілологічних факультетах, стикаються з багатьма труднощами, коли розпочинають читання наукових статей за спеціальністю, яку здобувають. Формат наукової статті, її структурна організація, формальний стиль, наукова лексика, насиченість термінологією, математичними розрахунками, таблицями й графіками створюють для студентів психології, для яких англійська мова – іноземна, не аби які труднощі. Стаття пропонує шляхи створення мотивації для ознайомлення з дослідницькими доробками та надає методи подолання перешкод, які переважно трапляються у науковому дискурсі. Автори ознайомлюють зі стратегіями, які сприяють покращенню розуміння змісту прочитаного та оперуванню отриманими знаннями у подальшій комунікації. Пропоновані стратегії враховують особливості послідовності роботи над текстом на всіх його етапах: підготовчому, етапі безпосереднього читання з метою розуміння загального змісту та завершальному.
Посилання
Al-Shboul, M.M., Ahmad, I.S., Nordin, M.S. & Rahman, Z.A. (2013). Foreign language reading anxiety in a Jordanian EFL context: A qualitative study. English Language Teaching, 6(6), pp. 38–56. DOI: https://doi.org/10.5539/elt.v6n6p38
Carey, M.A., Steiner, K.L., Petri, WA Jr. (2020). Ten simple rules for reading a scientific paper. PLoS Comput Biol. 2020 Jul 30;16(7):e1008032. DOI: 10.1371/journal.pcbi.1008032. https://www.researchgate.net/publication/343331371
Dardjito, H., Rolls, N., Setiawan, A. & Sumekto, D.R. (2023). Challenges in reading English academic texts for non-English major students of an Indonesian university. Studies in English Language and Education, 10(3), pp. 1290–1308. Available at: https://pdfs.semanticscholar.org/2f1e/070c4e5ee11445fcf5c17e953e2ce38705a8.pdf
Gonsalez, M.A. & Conde, R.M. (2022). A reading scientific texts at the university. Methodological recommendations. RCUISRAEL [online]. Vol. 9, No. 2, pp. 131–147. Epub Aug 10, 2022. ISSN 2631-2786. DOI: https://doi.org/10.35290/rcui.v9n2.2022.550.
Leist, Woolwine & Bays (2012). The Effects of Using a Critical Thinking Scoring Rubric to Assess Undergraduate Students’ Reading Skills. Journal of College Reading and Learning, Fall 2012; 43, pp. 31–58. Available at: https://www.researchgate.net/publication/271670552
Paul, R. & Elder, L. (2019). A critical approach to scientific thinking. The Thinker’s Guide to Scientific Thinking, pp. 61–62. DOI: https://doi.org/10.5771/9781538133842-61
Willingham, Daniel T. (2008) Critical Thinking: Why Is It So Hard to Teach?, Arts Education Policy Review, 109:4, 21-32, DOI: 10.3200/AEPR.109.4.21-32. https://eric.ed.gov/?id=EJ1001041
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.