ADDRESSING CHALLENGES IN COMPREHENDING SCIENTIFIC ARTICLES FOR NON-LANGUAGE UNDERGRADUATE STUDENTS

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.345879

Ключові слова:

академічне читання; наукові статті; студенти (бакалаври) нефілологічних спеціальностей; стратегії подолання труднощів академічного читання; методи мотивації.

Анотація

У сучасному світі наукового прогресу спроможність студентів закладів вищої освіти читати й розуміти наукову літературу стає ключовою для їхньої подальшої інтеграції у наукове суспільство. Проте студенти першого (бакалаврського) рівня освіти, які навчаються на нефілологічних факультетах, стикаються з багатьма труднощами, коли розпочинають читання наукових статей за спеціальністю, яку здобувають. Формат наукової статті, її структурна організація, формальний стиль, наукова лексика, насиченість термінологією, математичними розрахунками, таблицями й графіками створюють для студентів психології, для яких англійська мова – іноземна, не аби які труднощі. Стаття пропонує шляхи створення мотивації для ознайомлення з дослідницькими доробками та надає методи подолання перешкод, які переважно трапляються у науковому дискурсі. Автори ознайомлюють зі стратегіями, які сприяють покращенню розуміння змісту прочитаного та оперуванню отриманими знаннями у подальшій комунікації. Пропоновані стратегії враховують особливості послідовності роботи над текстом на всіх його етапах: підготовчому, етапі безпосереднього читання з метою розуміння загального змісту та завершальному.

Біографії авторів

Tamara Babenko

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов факультетів психології та соціології Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Tetyana Pastushenko

кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов природничих факультетів Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Al-Shboul, M.M., Ahmad, I.S., Nordin, M.S. & Rahman, Z.A. (2013). Foreign language reading anxiety in a Jordanian EFL context: A qualitative study. English Language Teaching, 6(6), pp. 38–56. DOI: https://doi.org/10.5539/elt.v6n6p38

Carey, M.A., Steiner, K.L., Petri, WA Jr. (2020). Ten simple rules for reading a scientific paper. PLoS Comput Biol. 2020 Jul 30;16(7):e1008032. DOI: 10.1371/journal.pcbi.1008032. https://www.researchgate.net/publication/343331371

Dardjito, H., Rolls, N., Setiawan, A. & Sumekto, D.R. (2023). Challenges in reading English academic texts for non-English major students of an Indonesian university. Studies in English Language and Education, 10(3), pp. 1290–1308. Available at: https://pdfs.semanticscholar.org/2f1e/070c4e5ee11445fcf5c17e953e2ce38705a8.pdf

Gonsalez, M.A. & Conde, R.M. (2022). A reading scientific texts at the university. Methodological recommendations. RCUISRAEL [online]. Vol. 9, No. 2, pp. 131–147. Epub Aug 10, 2022. ISSN 2631-2786. DOI: https://doi.org/10.35290/rcui.v9n2.2022.550.

Leist, Woolwine & Bays (2012). The Effects of Using a Critical Thinking Scoring Rubric to Assess Undergraduate Students’ Reading Skills. Journal of College Reading and Learning, Fall 2012; 43, pp. 31–58. Available at: https://www.researchgate.net/publication/271670552

Paul, R. & Elder, L. (2019). A critical approach to scientific thinking. The Thinker’s Guide to Scientific Thinking, pp. 61–62. DOI: https://doi.org/10.5771/9781538133842-61

Willingham, Daniel T. (2008) Critical Thinking: Why Is It So Hard to Teach?, Arts Education Policy Review, 109:4, 21-32, DOI: 10.3200/AEPR.109.4.21-32. https://eric.ed.gov/?id=EJ1001041

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-18

Номер

Розділ

Статті