ВИМІРЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ: АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Ірина Зварич
  • Алла Марушкевич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.126378

Ключові слова:

вищий навчальний заклад, акредитація, вимірювання, оцінювання, вчителі і викладачі, якість освіти і обслуговування освіти, реформа, суспільство, предмет, прогрес, сучасний розвиток, рівень

Анотація

У статті зосереджено увагу на вимірюванні якості освіти та акредитації вищих навчальних закладів США, аналізі освітньої діяльності американських вишів, висвітленні показників акредитації та освітньої діяльності вищих закладів освіти США, використанні цих показників у процесі оцінювання якості освіти в американських вишах, розкритті сутності вимірювання якості освіти шляхом “доданої вартості” на основі досліджень американських учених, врахування американського досвіду у вищих навчальних закладах України.

Реформування вищої освіти США обумовлене певними процесами конкурентоспроможності, ринкової спрямованості, тенденцією до формування єдиного освітнього простору. Американська система вищої освіти інтегрувала все краще у сфері освіти інших держав і таким чином допомогла країні подолати кризи, певною мірою вирішити проблеми расової дискримінації, безробіття, бідності, поліпшити становище жінок, інвалідів, національних меншин. Історичні події, соціально-економічні перетворення, прагнення бути лідером на світовому ринку відповідно вплинули на розвиток вищої освіти.

Біографії авторів

Ірина Зварич

доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, професор кафедри сучасних європейських мов Київського національного торгово-економічного університету

Алла Марушкевич

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Act of Ukraine “On Higher Education” (2017).

Astin, A. W. Achieving Educational Excellence: A Critical Assessment of Priorities and Practices in Higher Education / A. W. Astin. – San Francisco: Jossey-Bass, 1985. – 254 p.

Birnbaum R. The quality cube: how college presidents assess excellence / R. Birnbaum // Journal of Tertiary Education Administration. – 1994. – Vol. 16 (1). – P. 69–79.

Dictionary of foreign words / Ed. Corr. ANUDSR O.S. Melnichuk. – Kyiv: Editorial Board of URE, 1977. – 776 p.

-2015 Directory of CHEA – Recognized Organizations [Accessibility] / Access Mode http://www.chea.org/pdf/2014-2015directory_of_CHEA_Recognized_Organizations.pdf

Dokuchaev, V.V. Theoretical and methodological principles of designing innovative pedagogical systems: author’s abstract. dis ... Dr. Ped. Sciences: 13.00.01 / Viktoriya Dokuchaev; Luhansk National Pedagogical University named after. Taras Shevchenko. – Luhansk, 2007. – 44 p.

Eaton, S. Judith An overview of US Accreditation Jud. S. Eaton. – Access mode:http://www.chea.org/pdf/overviev %20of20%us20faccreditation%202012.pdf

Great explanatory dictionary of contemporary Ukrainian language (from the addendum and dopov. And CD) / [layout. and goal Ed. V. T. Busel]. – K.; Irpen: “Perun” ATF, 2007 – 1736 p.

Green, D.M. What is quality in higher education? / M. D. Green. – London: Society for Research into Higher Education, 1994. – 132 p.

Innovations of higher education: problems, experience, perspectives: monograph / P. Yu. Saukh (and others); Ed. P. Yu. Saukh. – Zhytomyr: Publishing house ZHDU them. I. Franko, 2011. – 443 pp.

Kalinina, O. G. System of education quality management at Higher Educational Institutions of the United States Author’s abstract. dis ... candidata ped. Sciences: 13.00.01 / O. G. Kalinina. – State institution “Lugansk National Taras Shevchenko University”. – K., 2015. – 21 p.

Organization of education and a series of research-type universities: Collective monograph / Under the editorship of D.O. Melnychuk – Kyiv: Publishing Center of NUBiP of Ukraine, 2012. – 612 pp.

Terentyeva, N.O. Intersubjective as the basis of a new knowledgeable product in the information society / Terentyeva N.O. // Pedagogics and Psychology: Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine. – No. 1 (90). – 2016. – pp. 59–65.

Yaroshenko, O.G & Skyba, Yu.A. Practice state of student research at universities / O.G. Yaroshenko, Yu.A. Skiba // Pedagogics and Psychology: Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine. – No. 1 (90). – 2016.

Zvarych, I. M. Teachers’ professional activity evaluation at Higher Learning Institutions of the USA (the second half of XX – beginning of XXI century): monogr. / I. M. Zvarych – K.: Phenix, 2014. – 344 pp.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті