DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.126380

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА В КУЛЬТУРОЛОГІЧНОМУ АСПЕКТІ

Надія Ашиток

Анотація


У статті пропонується авторське розуміння сутності культурологічного підходу до вивчення іміджу педагога в світлі модернізації сучасної освіти. Незважаючи на численні праці з вивчення різних аспектів іміджу вчителя, проблеми визначення його сутності ґрунтовно не вивчені. У статті аналізуються погляди вітчизняних та зарубіжних педагогів та психологів на поняття “образ”, основні аспекти проблеми формування образу вчителя. На методологічній основі цього підходу авторка розвиває ідею про відмінність іміджу педагога у різних культурах і на різних історичних етапах.

Ключові слова


освіта; професійна підготовка; педагогіка; культурологічний підхід; імідж; навчальні заклади

Повний текст:

PDF

Посилання


Ball, H. O. & Miedintsev,V.O. (2001). Osobystist yak indyvidualnyi modus kultury i yak intehratyvna yakist osoby [Personality as an individual mode of culture and as integrative quality of a person]. Horyzonty osvity, vol. 3, pp. 7 – 14. [in Ukrainian].

Balharova, I. Zh. Kulturologicheskiy podhod k prepodavaniyu biologii v sovremennoy shkole [Culturological approach to the teaching of biology in a modern school]. Available at: http://festival.1september.ru/articles/102456 [in Russian].

Gessen, S. I. (1995). Osnovyi pedagogiki. Vvedenie v prikladnuyu filosofiyu [Fundamentals of pedagogy. Introduction to Applied Philosophy]. Moscow: Shkola-Press, 448 p. [in Russian].

Kak formirovalsya i izmenyalsya hudozhestvennyiy obraz uchitelya na rossiyskom kinoekrane [How the artistic image of the teacher was formed and changed on the Russian cinema screen]. Available at: http://whatisgood.ru/theory/science/obraz-uchitelya-v-sovetskom-i-sovremennom-rossijskom-kinematografe [in Russian].

Kolmogorova, I. V. (2008). Kulturologicheskiy podhod k formirovaniyu pedagogicheskoy kulturyi uchitelya [Culturological approach to the formation of teachers’ teacher culture]. Proceedings of Ural State University. Vol. 60, pp. 163 – 16. [in Russian].

Mirovoy opyit: chem razlichayutsya i chem pohozhi pedagogi raznyih stran dlya perevoda [World experience: the difference and the similarities between the teachers of different countries].Available at: http://www.segodnya.ua/life/stories/mirovoy-opyt-chem-razlichayutsya-i-chem-pohozhi-pedagogi-raznyh-stran-668385.html[in Russian].

Nevmerzhytska Olena. Vykhovnyi ideal: evoliutsiia ta suchasne traktuvannia, http://ddpu.drohobych.net/pedagogics/arhiv/31/24.pdf [in Ukrainian].

Obrazovanie – dlya izmeneniy. Izmeneniya – dlya obrazovaniya [Education – for change. Changes are for education]. Available at: www.coe.int/t/dg4/education/pestalozzi/Source/.../T21/FinalManifesto_Ru.pd [in Russian].

Slovar pedagogicheskih terminov [Dictionary of pedagogical terms]. Available at: http://afag-eyubova.blogspot.com/p/blog-page_6541.html [in Russian].

Fadeev, D. A. & Metlyaeva, T. V. Sotsiokulturnyiy podhod k issledovaniyu imidzha ekst dlya perevoda [Sociocultural approach to image research]. Available at: https://www.applied-research.ru/ru/article/view?id=6151[in Russian].

Chepil, M. & Karpenko, О. (2013). Indyvidualnist pedahoha ta perspektyvy vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii [The individuality of the teacher and the perspectives of introducing pedagogical technologies]. Scientific Herald of Uzhhorod National University. Uzhhorod: DVNZ “Uzhhorodskyi natsionalnyi universytet”, vol. 26, pp. 228 – 230. [in Ukrainian].

global teacher status index – Varkey Foundation, available at: https://www.varkeyfoundation.org/sites/default/files/documents/2013GlobalTeacherStatusIndex.pdf [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Балл Г. О., Мєдінцев В. О. Особистість як індивідуальний модус культури і як інтегративна якість особи / Г. О. Балл, В. О. Мєдінцев // Горизонти освіти. – 2011. – № 3. – С. 7 – 14.

Балхарова И. Ж. Культурологический подход к преподаванию биологии в современной школе / И. Ж. Балхарова. – Режим доступа: http://festival.1september.ru/articles/102456

Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / С. И. Гессен. – М.: “Школа-Пресс”, 1995. – 448 с.

Как формировался и изменялся художественный образ учителя на российском киноэкране. – Режим доступа: http://whatisgood.ru/theory/science/obraz-uchitelya-v-sovetskom-i-sovremennom-rossijskom-kinematografe

Колмогорова И. В. Культурологический подход к формированию педагогической культуры учителя / И. В. Колмогорова // Известия Уральского государственного университета. – 2008. – № 60. – С. 163 – 167.

Мировой опыт: чем различаются и чем похожи педагоги разных стран. – Режим доступа: http://www.segodnya.ua/life/stories/mirovoy-opyt-chem-razlichayutsya-i-chem-pohozhi-pedagogi-raznyh-stran-668385.html

Невмержицька Олена. Виховний ідеал: еволюція та сучасне трактування / Олена Невмержицька. – Режим доступу: http://ddpu.drohobych.net/pedagogics/arhiv/31/24.pdf

Образование – для изменений. Изменения – для образования. – Режим доступа: www.coe.int/t/dg4/education/pestalozzi/Source/.../T21/FinalManifesto_Ru.pd

Словарь педагогических терминов. – Режим доступа: http://afag-eyubova.blogspot.com/p/blog-page_6541.html

Фадеев Д. А., Метляева Т. В. Социокультурный подход к исследованию имиджа / Д. А. Фадеев, Т. В. Метляева. – Режим доступа: https://www.applied-research.ru/ru/article/view?id=6151

Чепіль М. Індивідуальність педагога та перспективи впровадження педагогічних технологій / М. Чепіль, О. Карпенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету. – Ужгород: Вид-во ДВНЗ “Ужгородський національний університет”, 2013. – Вип. 26. – С. 228 – 230.

2013 global teacher status index – Varkey Foundation, rezhym dostupu: https://www.varkeyfoundation.org/sites/default/files/documents/2013GlobalTeacherStatusIndex.pdf




ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)