ЕФЕКТИВНІСТЬ НАУКОВОГО КЕРІВНИЦТВА ЯК ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОКТОРСЬКОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КОНТЕКСТ

Автор(и)

  • Ольга Фаст

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.126386

Ключові слова:

докторська освіта, науковий керівник, управління якістю докторської підготовки, ефективність наукового керівництва

Анотація

На підставі аналізу зарубіжних джерел з проблеми наукового керівництва дисертаційними дослідженнями аспірантів з’ясовано, що явище це багатогранне і досить дискусійне. На сьогодні у країнах ЄС пріоритетність формування європейської культури наукового керівництва набуває особливої ваги і пов’язується передусім із забезпеченням якості докторської освіти. Досвід провідних університетів світового класу показує, що процес удосконалення наукового керівництва, наставництва як освітніх інституцій є поступовим і спрямовується на пошук нових, альтернативних моделей його організації, зокрема колективного наукового керівництва (англ. group supervision) та когорто-зорієнтованої освітньої технології (англ. cohort based pedagogies).

Біографія автора

Ольга Фаст

кандидат педагогічних наук, докторант Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, м. Луцьк

Посилання

Clark S. Perspectives on the professional socialization of women faculty / S. Clark, M. Corcoran // Journal of Higher Education. – 2013. – № 57(1). – P. 20–43.

Cockrell C. The relationship between academic support systems and intended persistence in doctoral education / C. Cockrell, K. Shelley // Journal of College Student Retention: Research, Theory, & Practice. – 2009. – № 12 (4). – P. 469–484.

Communiqué, of the Conference of Ministers responsible for Higher Education in Berlin on 19 September 2003. Realising the European Higher Education Area. Available at: http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronderwijs/bologna/documents

Conclusions and Recommendations from the Bologna Seminar on “Doctoral Programmes for the European Knowledge Society” (Salzburg, 3-5 February 2005). Available at: http://www.eua.be/activities-services.

Cornwall M. What is project orientation? / M. Cornwall, F. Schmithals, D. Jaques // An overview. In Proceedings of the Seminar on Project Orientation in Higher Education, University of London, Institute of Education. – 1977. – P. 1–16.

Crosby F. The developing literature on developmental relationships / F. Crosby // In A. J. Murrell, F. J. Crosby, & R. J. Ely (Eds.). Mentoring dilemmas: Developmental relationships within multicultural organizations, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. – 2009. – P. 3–20.

D’Andrea L. Obstacles to completion of the doctoral degree in colleges of education: The professors’perspective / L. D’Andrea // Educational Research Quarterly. – 2009. – № 25 (3), P. 42–58.

Dillon M. Supervising masters thesis and doctoral dissertations / M. Dillon, R. Malott // Teaching and Psychology. – 2010. – № 8 (3). – P. 195–202.

Dobie S. How assigned faculty mentors view their mentoring relationships: An interview study of mentors in medical education / S. Dobie, S. Smith, L. Robins // Mentoring & Tutoring: Partnerships in Learning. – 2004. – № 18. – P. 4.

Gardner S. Fitting the mold of graduate school: A qualitative study of socialization in doctoral education / S. Gardner // Innovative Higher Education. – 2008. – № 33(2), P. 125–138.

Hyatt L., Williams, P. (2011). 21st Century Competencies for Doctoral Leadership Faculty / L. Hyatt, P. Williams // Innovative Higher Education. – 2011. – № 36 (1). – P. 53–66.

Jones M. Issues in Doctoral studies – Forty years of journal discussion: where have we been and where are we going? / M. Jones // International Journal of Doctoral Studies. – 2003. – № 8 (6). – P. 83–104.

Ray S. Selecting a Doctoral Dissertation Supervisor: Analytical Hierarchy Approach to the Multiple Criteria Problem / S. Ray // International Journal of Doctoral Studies. – 2007. – № 2 – P. 23–32.

Rudd E. A new look at post graduate failure, Guildford, England: SRHE and Slough . – 1985. – P. 124–12.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті