ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: ШКОЛА ЧИ РЕПЕТИТОРСТВО?

Автор(и)

  • Мар’яна Гладкевич
  • Ольга Заяць
  • Юрій Кишакевич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.126776

Ключові слова:

репетиторство, ЗНО, учитель, репетитор, тести, перевантаження, стан здоров’я, вимушене репетиторство, плата за репетиторство

Анотація

Для сьогоднішніх дітей проблема репетиторства є актуальною. І особливо розповсюджене репетиторство саме під час підготовки до ЗНО.

На прикладі Дрогобицького педагогічного ліцею автори вивчили стан розповсюдження репетиторства серед випускників і стверджують, що воно може допомагати краще підготуватися до ЗНО тільки деяким категоріям випускників і не повинно охоплювати усіх.

Вчителі повинні застосовувати широкий спектр заходів для посилення індивідуальної роботи з учнями, які мають труднощі у засвоєнні знань з певних предметів; мають увести у систему роботи з випускниками протягом року знайомство з тестами ЗНО минулих років і на цій підставі переконувати їх, що організація повторення пройденого раніше матеріалу з підручника і старанне виконання завдань під час звичайних занять є гарантом успішної підготовки до ЗНО. Посилити роз’яснювальну роботу серед батьків і випускників про шкідливі впливи репетиторства на стан здоров’я дітей.

Біографії авторів

Мар’яна Гладкевич

викладач кафедри теоретичної та консультативної психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, м. Київ

Ольга Заяць

кандидат педагогічних наук, доцент, директор Дрогобицького педагогічного ліцею

Юрій Кишакевич

кандидат фізико-математичних наук, професор

Посилання

Kyshakevych, Yu.L. & Zaiats, O.V. (2009). Pidhotovka studentiv pedahohichnykh universytetiv do provedennia zovnishnoho nezalezhnoho testuvannia znan vypusknykiv shkil [Preparation of students of pedagogical universities for external independent testing of knowledge of graduates of schools]. Youth and market, no.1, pp.13–15.[in Ukrainian].

Kyshakevych, Yu.L. & Zaiats, O.V. (2009). Stavlennia uchyteliv do ZNO [The attitude of teachers towards external testing]. Youth and market, no.11, pp.14–17.[in Ukrainian].

Penzhola-Vitovych (2008). Vstupna stattia [Introductory article]. Visnyk TIMO, pp.7–8.[in Ukrainian].

Likarchuk, I. (2008). Zovnishnie otsiniuvannia – naibilsha reforma v osviti Ukrainy [External evaluation is the biggest reform of Ukrainian education]. Education Management, no. 34.[in Ukrainian].

Hrynevych Liliia. Interviu na kanali TSN 25 kvitnia 2017 [Interview on the TSN Channel April 25,2017]. Retrieved from: https://tsn.ua/interview/skasovuvati-repetitorstvo-absolyutno-nihto-ne zbirayetsya-919588.html[in Ukrainian].

ZNO – 2018: Repetytory chy samoosvita? [External testing – 2018: Tutors or self-education ?]. Lviv post office, no.10 (2022), february 3.[in Ukrainian].

Olha Shved & Iryna Zdzhanska (2012). “Polovyna moho klasu khodyly do repetytoriv” [“The half of my class went to the tutors”]. Newspaper in Ukrainian, November 19. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті