DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.126963

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ МІЖКУЛЬТУРНОГО ПІДХОДУ У ФРАНКОМОВНОМУ НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ

Аліна Леснянська-Дощак

Анотація


У статті з’ясовано історичне підґрунтя появи мультикультурних та міжкультурних підходів на міжнародному рівні. Проаналізовано поняття міжкультурного підходу в умовах виховної та навчальної діяльності франкомовного простору. Охарактеризовано основні функції міжкультурної освіти такі як: налагодження соціальних зв’язків між представниками різних мов та культур, забезпечення миру і стабільності в сучасному суспільстві, пропагування моральних правил людського співіснування та збагачення однієї культури творчими здобутками іншої. З’ясовано відмінності між термінами “мультикультурний” і “міжкультурний”, їх переваги і недоліки. Розкрито нерозривний зв’язок мультикультурного підходу з міжкультурним в сучасній європейській освіті.

Ключові слова


мультикультурний; міжкультурний; інтеркультурний; транскультурний; полікультурна освіта; міжкультурна освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


Abdallah-Pretceille M. L’éducation interculturelle / М. Abdallah-Pretceille. – Paris: PUF, 1999. – 128 р.

Asgarally I. L’interculturel ou la guerre / І. Asgarally. – Port-Louis (Ile Maurice): Presses du M.S.M, 2005. – 120 р.

Charlot B. Éducation et cultures / В. Charlot // VEI enjeux. – 2002. – № 129. – Рр. 137–145.

Cuche F-X. Vivre ensemble, est-ce possible? / F-X. Cuche // Pour. – 1982. – № 86. – Рр. 70–71.

De Carlo M. L’interculturel / М. De Carlo. – Paris: CLE International, 1998. – 128 р.

Dinello R. La formation en situation de transculturation / R. Dinello. – Bruxelles : A. De Boeck, 1977. – 56 р.

Galisson R. D’hier à demain, l’interculturel àl’école / R. Galisson // Études de Linguistique Appliquée. – 194. – № 94. – Рр. 15–26.

García Castaño F.J. Lecturas para educación intercultural / F.J. García Castaño, А. Granados Martínez. – Madrid: Trotta, 1999. – 261 p.

Grima Camilleri A. Comme c’est bizarre! L’utilisation d’anecdotes dans le développement de la compétence interculturelle / A. Grima Camilleri. – Strasbourg: Editions du Conseil de l’Europe, 2002. – 102 р.

Harvey J. Le pour et le contre d’un multiculturalisme montréalais / J. Harvey // F. Oullet & M. Pagé, (Ed.). Pluriethnicité, éducation et société. Construire un espace commun. – Montréal: Institut québécois de recherche sur la culture, 1991. – Pp. 77–91.

Nava A. Toward a model in applied crossculturaleducation / А. Nava // Social Studies Review. – 1990. – № 29 (3). – Рр. 77–79.

Lorcerie F. L’éducation interculturelle: état des lieux / F. Lorcerie // VEI Enjeux. – 2002. – № 129, Рр. 170–189.

Rey M. D’une logique mono à une logique del’inter. Pistes pour une éducation interculturelle et solidaire / М. Rey. – Genève: Faculté de psychologie et dessciences de l’éducation (Cahier de la section des sciences de l’éducation No.79), 1996.

Rothstein-Fisch C. Managing diverse classrooms: how to build on students’ cultural strengths / С. Rothstein-Fisch, Е. Trumbull. – Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development, 2008. – 196 р.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)