АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В КОНТЕКСТІ ЕКОЛОГООРІЄНТОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Оксана Микитюк
  • Андрій Зачепа

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128881

Ключові слова:

екологоорієнтована діяльність, екологічна культура, екосередовище “здорова школа – сприятливе екосередовище”, післядипломна педагогічна освіта

Анотація

У статті здійснено спробу визначити та схарактеризувати аспекти формування екологічної культури в контексті екологоорієнтованої діяльності вчителя. З’ясовано, що аспекти формування екологічної культури передбачають екологоорієнтовану діяльність вчителя системи післядипломної педагогічної освіти як педагогічну діяльність з використанням сучасних педагогічних технологій, що забезпечують перетворення комплексу екологічних знань, умінь, навичок, особистісних ставлень і ціннісних орієнтацій в регулятив екологоорієнтованої взаємодії.

Біографії авторів

Оксана Микитюк

доктор педагогічних наук, доцент кафедри життєвих компетентностей

КЗ ЛОР “Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти”

Андрій Зачепа

доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри суспільно-гуманітарних наук Української академії друкарства

Посилання

Konsepsia Novoi Uktainskoi shkolu (2017). [A concept of the New Ukrainian School]. Available at: https://osvita.ua/school/reform/54276/ [in Ukrainian].

Artanovskiy, S.N. (1988). Ochrana okryzhaychey sredy u kylturno-prosvetitelskaj [Collection of scientific works]. [in Russian].

Bachinski, G O. (1995). Osnovu sociolecologii [Basis of socioecology]. High school. Kyiv, 238 p. [in Ukrainian].

Gagarin, A.V.(2004). Prirodoorientirovannaj dejtelnost ychachihsa kak yslovie formirovanie ekologicheskogo soznania [The nature-oriented activity of students as a condition for the formation of ecological consciousness]. Doctor’s thesis. Mosсow, 346p.[in Russian].

Golubers, M.A. (1997). Vid biosfery do cosiosferu [From the biosphere to the cosmos]. Lviv, 256 p.[in Ukrainian].

Dybasenyk, O. (2000). Profesijna pedagogichna dialnist sytnist ta sychasni pidchody [Professional pedagogical activity: essence and modern approaches]. Profesiina pidhotovka pedahohichnykh pratsivnykiv. Zhytomyr, 270 p. [in Ukrainian].

Krusyk, S.V. (1997). Rozvytok pisladiplomnoi osvity pedagogichnich kadriv na Ukraini [Development of postgraduate education of teaching staff in Ukraine]. Lviv, 256 p. [in Ukrainian].

Lichachev, B.T. (1985). Ecologicheskaj kyltyra lichnosti [Ecological culture of the person]. Journal Philosophy of upbringing. Мosсow: Prometheus, 170 p. [in Russian].

Lukianova, L.B. & Hurenkova, O.V. (2008). Ekologichna competentnist majbytnich fachivzciw [Ecological competence of future specialists]. Tutorial manual Institute for Adult Pedagogical Education. Kyiv, Nizhyn, 243 p. [in Ukrainian].

Mykytyuk, O.M. & Shyian, O. I. (2009). Kompetentnisniy pidchid do zabezpechenna zdorovogo sposoby zutta y spriatlivomy seredovichi [Competency approach to providing a healthy lifestyle in a supportive environment]. The manual with the stamp MES №1.4/18-1845 від 25.05.2009 р.). Lviw: ZPD, 136 p. [in Ukrainian].

Onoprienko, O.V. (2007). Integrativni characteristiky bazovych profesiynych kompetentnostey [Integrative characteristics of the basic professional competences of the teacher]. Bulletin of Cherkasy University. Vol. 113, pp. 38–44. [in Ukrainian].

Sitarow, V.A. & Pustovoytov, V.V. (2000). Socialnaja ekologia [Socioecology]. Мosсow, 200 p. [in Russian].

Sychomlinska, O.V. (2001). Kontseptsiia hromadianskoi osvity v shkolakh Ukrainy [Concept of civic education in schools of Ukraine]. Shliakh osvity, no. 1, pp. 26–31. [in Ukrainian].

Gusfield, L. (1998). Nature in ecological education. From knowledge to love. New York: Harcout. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті