DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128881

АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В КОНТЕКСТІ ЕКОЛОГООРІЄНТОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Оксана Микитюк, Андрій Зачепа

Анотація


У статті здійснено спробу визначити та схарактеризувати аспекти формування екологічної культури в контексті екологоорієнтованої діяльності вчителя. З’ясовано, що аспекти формування екологічної культури передбачають екологоорієнтовану діяльність вчителя системи післядипломної педагогічної освіти як педагогічну діяльність з використанням сучасних педагогічних технологій, що забезпечують перетворення комплексу екологічних знань, умінь, навичок, особистісних ставлень і ціннісних орієнтацій в регулятив екологоорієнтованої взаємодії.

Ключові слова


екологоорієнтована діяльність; екологічна культура; екосередовище “здорова школа – сприятливе екосередовище”; післядипломна педагогічна освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


Konsepsia Novoi Uktainskoi shkolu (2017). [A concept of the New Ukrainian School]. Available at: https://osvita.ua/school/reform/54276/ [in Ukrainian].

Artanovskiy, S.N. (1988). Ochrana okryzhaychey sredy u kylturno-prosvetitelskaj [Collection of scientific works]. [in Russian].

Bachinski, G O. (1995). Osnovu sociolecologii [Basis of socioecology]. High school. Kyiv, 238 p. [in Ukrainian].

Gagarin, A.V.(2004). Prirodoorientirovannaj dejtelnost ychachihsa kak yslovie formirovanie ekologicheskogo soznania [The nature-oriented activity of students as a condition for the formation of ecological consciousness]. Doctor’s thesis. Mosсow, 346p.[in Russian].

Golubers, M.A. (1997). Vid biosfery do cosiosferu [From the biosphere to the cosmos]. Lviv, 256 p.[in Ukrainian].

Dybasenyk, O. (2000). Profesijna pedagogichna dialnist sytnist ta sychasni pidchody [Professional pedagogical activity: essence and modern approaches]. Profesiina pidhotovka pedahohichnykh pratsivnykiv. Zhytomyr, 270 p. [in Ukrainian].

Krusyk, S.V. (1997). Rozvytok pisladiplomnoi osvity pedagogichnich kadriv na Ukraini [Development of postgraduate education of teaching staff in Ukraine]. Lviv, 256 p. [in Ukrainian].

Lichachev, B.T. (1985). Ecologicheskaj kyltyra lichnosti [Ecological culture of the person]. Journal Philosophy of upbringing. Мosсow: Prometheus, 170 p. [in Russian].

Lukianova, L.B. & Hurenkova, O.V. (2008). Ekologichna competentnist majbytnich fachivzciw [Ecological competence of future specialists]. Tutorial manual Institute for Adult Pedagogical Education. Kyiv, Nizhyn, 243 p. [in Ukrainian].

Mykytyuk, O.M. & Shyian, O. I. (2009). Kompetentnisniy pidchid do zabezpechenna zdorovogo sposoby zutta y spriatlivomy seredovichi [Competency approach to providing a healthy lifestyle in a supportive environment]. The manual with the stamp MES №1.4/18-1845 від 25.05.2009 р.). Lviw: ZPD, 136 p. [in Ukrainian].

Onoprienko, O.V. (2007). Integrativni characteristiky bazovych profesiynych kompetentnostey [Integrative characteristics of the basic professional competences of the teacher]. Bulletin of Cherkasy University. Vol. 113, pp. 38–44. [in Ukrainian].

Sitarow, V.A. & Pustovoytov, V.V. (2000). Socialnaja ekologia [Socioecology]. Мosсow, 200 p. [in Russian].

Sychomlinska, O.V. (2001). Kontseptsiia hromadianskoi osvity v shkolakh Ukrainy [Concept of civic education in schools of Ukraine]. Shliakh osvity, no. 1, pp. 26–31. [in Ukrainian].

Gusfield, L. (1998). Nature in ecological education. From knowledge to love. New York: Harcout. [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Концепція Нової української школи https://osvita.ua/school/reform/54276/ (2017)

Артановский С. Н. Охрана окружающей среды и культурно-просветительная деятельность: учебное пособие. – Л., 1988.

Бачинський Г. О. Основи соціоекології / Г. О. Бачинський, Н. В. Бренда, В. Д. Бондаренко та інш; за ред. Г.О. Бачинського // К.: Вища школа. 1995. – 238 с.

Гагарин А.В. Природоориентированная деятельность учащихся как условие формирования экологического сознания: дис. ... д-ра пед.наук. – Москва, 2004.–346c.

Голубець М. А. Від біосфери до соціосфери / М. А. Голубець. – Львів, 1997. – 256 с.

Дубасенюк О. Професійна педагогічна діяльність: сутність та сучасні підходи / О. Дубасенюк // Професійна підготовка педагогічних працівників. – Житомир, 2000. – 270 с.

Крисюк С. В. Розвиток післядипломної освіти педагогічних кадрів в Україні /С.В. Крисюк. – Львів, 1997. – 256 с.

Лихачев Б.Т. Экологическая культура личности // Философия воспитания. – М.: Прометей. 1985. – 170 c.

Лук’янова Л. Б. Екологічна компетентність майбутніх фахівців: навч.-мет. посібник /Л. Б. Лук’янова, О.В. Гуренкова. – Ін. пед. освіти дорослих АПН України. К.: Ніжин., ПП. Лисенко, 2008. – 243 с.

Микитюк О.М. Компетентнісний підхід до забезпечення здорового способу життя у сприятливому екосередовищі./ О. М. Микитюк, О. І. Шиян // (Гриф МОН №1.4/18-1845 від 25.05.2009 р.). Львів: ЦПД, 2009, – 136 с.

Онопрієнко О. В. Інтегративні характеристики базових професійних компетентностей учителя / О.В. Онопрієнко // Вісник Черкаського університету. – 2007. – Вип. 113. – С. 38–44.

Ситаров, В.А. Социальная экология / В.А. Ситаров, В.В. Пустовойтов. – М., 2000. – 200 c.

Сухомлинська О. В. Концепція громадянської освіти в школах України / О. В. Сухомлинська // Шлях освіти. – 2001. – № 1. – С. 26–31.

Gusfield, L. Nature in ecological education. From knowledge to love. – New York: Harcout, 1998.




ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)