ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ У СТАРШІЙ ШКОЛІ: ІСТОРИКО-АНАЛІТИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128884Ключові слова:
диференціація змісту навчання, старша школа, індивідуальний підхідАнотація
У статті розкрито сутність понять “диференційоване навчання”, “диференціація змісту навчання”, диференціація змісту навчання у старшій школі”. Визначено особливості протікання процесу диференціації змісту навчання у старшій загальноосвітній школі. Розкрито значущість диференціації змісту навчання у старшій школі для сучасної середньої шкільної освіти. Окреслено аналітико-історичний аспект становлення, розвитку та впровадження диференційованого навчання у педагогічній теорії та практиці. Охарактеризовано профілі диференціації змісту навчання. Представлено інформацію щодо важливих напрямів диференціації змісту навчання в шкільній освіті. Виокремлено та охарактеризовано такі форми організації диференціації змісту навчання у старшій школі, як: внутрішня диференціація, зовнішня диференціація, напіввідкрита диференціація, прихована диференціація. Наведено опис видів диференціації змісту навчання за рівнем організації.Посилання
Avchinnikova, H. (2011). Profilna dyferentsiatsiia navchannia shkoliariv za kordonom ta v Ukraini [The profile differentiation of training students abroad and in Ukraine]. Problems of preparing a modern teacher, no.3, pp. 7–13.[in Ukrainian].
Buhaiov, O. I. (1991). Dyferentsiatsiia navchannia v suchasnii serednii shkoli [Differentiation of study in modern high school]. Kyiv: Rad. shk., no.8, pp. 7–16.[in Ukrainian].
Vaskivska, H. & Kyzenko, V. (2011). Teoretyko-metodychni zasady dyferentsiatsii navchannia v suchasnii shkoli [Theoretical and methodical principles of differentiation of teaching in the modern school]. Native school, no.6 (June), pp. 15–20.[in Ukrainian].
Kremen, V.H. (2088). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Academy of Ped. Sciences of Ukraine; Kyiv: Yurinkom Inter, 1040 p.[in Ukrainian].
Zhadko, O. A. (2004). Problemy stanovlennia profilnoi osvity [Problems of formation of profile education]. Diialnist navchalnoho zakladu yak umova rozbudovy osvitnoho prostoru rehionu: vseukr. nauk.-prakt. konf. – Proceedings of the Activities of the educational institution as a condition for building the educational space of the region: All-Ukrainian Science-Practice Conference. (pp. 59–61.). Chernihiv: RVV ChDPU. [in Ukrainian].
Kontseptsiia profilnoho navchannia v starshii shkoli (New edition) (2009). [The concept of profile education in high school]. Inform. zb. MON of Ukraine. October. 28–29. [in Ukrainian].
Kraevskij, V. V. (2003). Predmetnoe y obshchepredmetnoe v obrazovatelnyh standartah [Subject and general subject in educational standards]. Pedagogy, no.2., pp. 3–10. [in Russian].
Kremen, V. H. (2009). Filosofiia liudynotsentryzmu v stratehiiakh osvitnoho prostoru [Philosophy of Humanocentrism in the strategies of educational space]. Kyiv: Ped. mind, 520 p. [in Ukrainian].
Selevko, G. K. (1998). Sovremennye obrazovatelnye tehnologii [Modern educational technologies]: training. allowance. Moscov: People. education, 256 p. [in Russian].
Uprovadzhennia doprofilnoi pidhotovky uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (Methodical recommendations) (2008). [The introduction of pre profile training of pupils of secondary schools]. Inform. zb. MON Ukrainy. No.19-20-21. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.