ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ У СТАРШІЙ ШКОЛІ: ІСТОРИКО-АНАЛІТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Алла Загородня

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128884

Ключові слова:

диференціація змісту навчання, старша школа, індивідуальний підхід

Анотація

У статті розкрито сутність понять “диференційоване навчання”, “диференціація змісту навчання”, диференціація змісту навчання у старшій школі”. Визначено особливості протікання процесу диференціації змісту навчання у старшій загальноосвітній школі. Розкрито значущість диференціації змісту навчання у старшій школі для сучасної середньої шкільної освіти. Окреслено аналітико-історичний аспект становлення, розвитку та впровадження диференційованого навчання у педагогічній теорії та практиці. Охарактеризовано профілі диференціації змісту навчання. Представлено інформацію щодо важливих напрямів диференціації змісту навчання в шкільній освіті. Виокремлено та охарактеризовано такі форми організації диференціації змісту навчання у старшій школі, як: внутрішня диференціація, зовнішня диференціація, напіввідкрита диференціація, прихована диференціація. Наведено опис видів диференціації змісту навчання за рівнем організації.

Біографія автора

Алла Загородня

кандидат педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник Відділу історії педагогіки НАПН України, м. Київ

Посилання

Avchinnikova, H. (2011). Profilna dyferentsiatsiia navchannia shkoliariv za kordonom ta v Ukraini [The profile differentiation of training students abroad and in Ukraine]. Problems of preparing a modern teacher, no.3, pp. 7–13.[in Ukrainian].

Buhaiov, O. I. (1991). Dyferentsiatsiia navchannia v suchasnii serednii shkoli [Differentiation of study in modern high school]. Kyiv: Rad. shk., no.8, pp. 7–16.[in Ukrainian].

Vaskivska, H. & Kyzenko, V. (2011). Teoretyko-metodychni zasady dyferentsiatsii navchannia v suchasnii shkoli [Theoretical and methodical principles of differentiation of teaching in the modern school]. Native school, no.6 (June), pp. 15–20.[in Ukrainian].

Kremen, V.H. (2088). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Academy of Ped. Sciences of Ukraine; Kyiv: Yurinkom Inter, 1040 p.[in Ukrainian].

Zhadko, O. A. (2004). Problemy stanovlennia profilnoi osvity [Problems of formation of profile education]. Diialnist navchalnoho zakladu yak umova rozbudovy osvitnoho prostoru rehionu: vseukr. nauk.-prakt. konf. – Proceedings of the Activities of the educational institution as a condition for building the educational space of the region: All-Ukrainian Science-Practice Conference. (pp. 59–61.). Chernihiv: RVV ChDPU. [in Ukrainian].

Kontseptsiia profilnoho navchannia v starshii shkoli (New edition) (2009). [The concept of profile education in high school]. Inform. zb. MON of Ukraine. October. 28–29. [in Ukrainian].

Kraevskij, V. V. (2003). Predmetnoe y obshchepredmetnoe v obrazovatelnyh standartah [Subject and general subject in educational standards]. Pedagogy, no.2., pp. 3–10. [in Russian].

Kremen, V. H. (2009). Filosofiia liudynotsentryzmu v stratehiiakh osvitnoho prostoru [Philosophy of Humanocentrism in the strategies of educational space]. Kyiv: Ped. mind, 520 p. [in Ukrainian].

Selevko, G. K. (1998). Sovremennye obrazovatelnye tehnologii [Modern educational technologies]: training. allowance. Moscov: People. education, 256 p. [in Russian].

Uprovadzhennia doprofilnoi pidhotovky uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (Methodical recommendations) (2008). [The introduction of pre profile training of pupils of secondary schools]. Inform. zb. MON Ukrainy. No.19-20-21. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті