СУТНІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДИДАКТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ МВС УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128892Ключові слова:
дидактична культура, заклад вищої освіти, культура, МВС України, професійна зрілістьАнотація
У статті розкрито сутність понять “культура”, “дидактична культура”, “дидактична культура майбутніх викладачів” з точки зору різних наукових підходів. Зроблено історико-педагогічний аналіз наукових основ розвитку дидактичної культури. Окреслено функції дидактичної компетентності майбутніх викладачів. Визначено змістові компоненти дидактичної культури майбутнього викладача закладу вищої освіти зі специфічними умовами навчання в системі МВС України. Запропоновано авторське визначення поняття дидактична культура майбутніх викладачів закладів вищої освіти МВС України.Посилання
Benin, V. L. (2004). Pedagogicheskaja kulturologia [Pedagogical culturology]. Ufa: BGPU Pudl., 515 p.[in Russian].
Gajsina, G. I. (2002). Kulturologicheskij podhod v teorii i praktike pedagogicheskogo obrazovania [Cultural approach in the theory and practice of teacher education]. Doctor’s thesis. Moscov, 354 p. [in Russian].
Gershunskij, B. S. (1998). Filosofija obrazovanija dlja XXІ veka (v poiskah praktiko-orientirovannyh obrazovatelnyh koncepcij) [The philosophy of education for the 21st century (in search of practical-oriented educational concepts]. Moscov: Perfection, 608 p. [in Russian].
Hrynov, V. Y. (2003). Formuvannia dydaktychnoi kultury maibutnoho vchytelia [Formation of the didactic culture of the future teacher]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 179 p.[in Ukrainian].
Kiseleva, O. O. & Pozdnyakova, O. M. (2008). Pedagogicheskij potencial kultury – faktor professionalnogo stanovlenija specialista [Pedagogical potential of culture – the factor of professional becoming a specialist]. Person and Education, no. 4, pp. 3–6.[in Russian].
Komenskij, Ja. A. (1982). Velikaja didaktika [The great didactic]. Selected pedagogical compositions: in 2 Vol., vol. 1. Moscov: Pedagogue, pp. 242–346.[in Russian].
Lebedincev, V. B. (2008). Kollektivnye uchebnye zanjatija kak sredstvo obespechenija individualnyh uchebnyh traektorij uchashhihsja malochislennyh selskih shkol [Collective training as a means of providing individual study paths for students in small rural schools]. Candidate’s thesis. Krasnojarsk, 212 p. [in Russian].
Tarhan, L. Z. (2008). Didakticheskaja kompetentnost inzhenera-pedagoga: teoreticheskie i metodicheskie aspekty [Didactic competence of the engineer-teacher: theoretical and methodical aspects]. Simferopol: KRP “Publishing house “Krymuchpedgiz”, 424 p.[in Russian].
Ternopilska, V. I. (2005). Kultura osobystosti shkoliara: postanovka problemy [Schoolboy personality culture: problem statement]. BULLETIN of Zhytomyr State University named after Ivan Franko. Vol. 24, pp. 130–133.[in Ukrainian].
Ushinskij, K. D. (1948–1951). O polze pedagogicheskoj literatury [About the benefits of pedagogical literature].Collected works in 11 Vol. Moscov– L.: Science, vol. 2, pp. 15–42. [in Russian].
Tsokur, O. S. (2010). Shchodo vyznachennia sutnosti dydaktychnoi ta naukovo-doslidnytskoi kultury vykladacha vyshchoho navchalnoho zakladu [Concerning the definition of the essence of the didactic and research culture of a teacher of a higher educational institution]. Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Pedagogical sciences, vol. 2 [Electronic resource]. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vnadps_2010_2_22.pdf [in Ukrainian].
Shamsutdinova, I. G. (1997). Didakticheskaja kompetentnost uchitelja [Didactic competence of the teacher]. Vysshee pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii: traditsii, problemy, perspektivy: tezisy mezhdunar. nauch.-prakt. konf.: v 2-kh ch. – Higher pedagogical education in Russia: traditions, problems, prospects: Abstracts of Papers of the International Scientific Practical Conference: in 2 parts, (Part. 1, pp. 219–221). Moscov. [in Russian].
Iavorska, H. Kh. (2006). Teoretychni ta metodychni zasady formuvannia sotsialno-profesiinoi zrilosti kursantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy [Theoretical and methodical principles of formation of socio-professional maturity of cadets of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Doctor’s thesis. Kyiv, 45 p.[ in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.