DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128892

СУТНІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДИДАКТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ МВС УКРАЇНИ

Андрій Плаксін

Анотація


У статті розкрито сутність понять “культура”, “дидактична культура”, “дидактична культура майбутніх викладачів” з точки зору різних наукових підходів. Зроблено історико-педагогічний аналіз наукових основ розвитку дидактичної культури. Окреслено функції дидактичної компетентності майбутніх викладачів. Визначено змістові компоненти дидактичної культури майбутнього викладача закладу вищої освіти зі специфічними умовами навчання в системі МВС України. Запропоновано авторське визначення поняття дидактична культура майбутніх викладачів закладів вищої освіти МВС України.

Ключові слова


дидактична культура; заклад вищої освіти; культура; МВС України; професійна зрілість

Повний текст:

PDF

Посилання


Benin, V. L. (2004). Pedagogicheskaja kulturologia [Pedagogical culturology]. Ufa: BGPU Pudl., 515 p.[in Russian].

Gajsina, G. I. (2002). Kulturologicheskij podhod v teorii i praktike pedagogicheskogo obrazovania [Cultural approach in the theory and practice of teacher education]. Doctor’s thesis. Moscov, 354 p. [in Russian].

Gershunskij, B. S. (1998). Filosofija obrazovanija dlja XXІ veka (v poiskah praktiko-orientirovannyh obrazovatelnyh koncepcij) [The philosophy of education for the 21st century (in search of practical-oriented educational concepts]. Moscov: Perfection, 608 p. [in Russian].

Hrynov, V. Y. (2003). Formuvannia dydaktychnoi kultury maibutnoho vchytelia [Formation of the didactic culture of the future teacher]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 179 p.[in Ukrainian].

Kiseleva, O. O. & Pozdnyakova, O. M. (2008). Pedagogicheskij potencial kultury – faktor professionalnogo stanovlenija specialista [Pedagogical potential of culture – the factor of professional becoming a specialist]. Person and Education, no. 4, pp. 3–6.[in Russian].

Komenskij, Ja. A. (1982). Velikaja didaktika [The great didactic]. Selected pedagogical compositions: in 2 Vol., vol. 1. Moscov: Pedagogue, pp. 242–346.[in Russian].

Lebedincev, V. B. (2008). Kollektivnye uchebnye zanjatija kak sredstvo obespechenija individualnyh uchebnyh traektorij uchashhihsja malochislennyh selskih shkol [Collective training as a means of providing individual study paths for students in small rural schools]. Candidate’s thesis. Krasnojarsk, 212 p. [in Russian].

Tarhan, L. Z. (2008). Didakticheskaja kompetentnost inzhenera-pedagoga: teoreticheskie i metodicheskie aspekty [Didactic competence of the engineer-teacher: theoretical and methodical aspects]. Simferopol: KRP “Publishing house “Krymuchpedgiz”, 424 p.[in Russian].

Ternopilska, V. I. (2005). Kultura osobystosti shkoliara: postanovka problemy [Schoolboy personality culture: problem statement]. BULLETIN of Zhytomyr State University named after Ivan Franko. Vol. 24, pp. 130–133.[in Ukrainian].

Ushinskij, K. D. (1948–1951). O polze pedagogicheskoj literatury [About the benefits of pedagogical literature].Collected works in 11 Vol. Moscov– L.: Science, vol. 2, pp. 15–42. [in Russian].

Tsokur, O. S. (2010). Shchodo vyznachennia sutnosti dydaktychnoi ta naukovo-doslidnytskoi kultury vykladacha vyshchoho navchalnoho zakladu [Concerning the definition of the essence of the didactic and research culture of a teacher of a higher educational institution]. Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Pedagogical sciences, vol. 2 [Electronic resource]. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vnadps_2010_2_22.pdf [in Ukrainian].

Shamsutdinova, I. G. (1997). Didakticheskaja kompetentnost uchitelja [Didactic competence of the teacher]. Vysshee pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii: traditsii, problemy, perspektivy: tezisy mezhdunar. nauch.-prakt. konf.: v 2-kh ch. – Higher pedagogical education in Russia: traditions, problems, prospects: Abstracts of Papers of the International Scientific Practical Conference: in 2 parts, (Part. 1, pp. 219–221). Moscov. [in Russian].

Iavorska, H. Kh. (2006). Teoretychni ta metodychni zasady formuvannia sotsialno-profesiinoi zrilosti kursantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy [Theoretical and methodical principles of formation of socio-professional maturity of cadets of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Doctor’s thesis. Kyiv, 45 p.[ in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бенин В.Л. Педагогическая культурология / В.Л. Бенин. – Уфа: Изд-во БГПУ, 2004. – 515 с.

Гайсина Г.И. Культурологический подход в теории и практике педагогического образования: дис. … докт. пед. наук: 13.00.08 / Г.И. Гайсина. – М., 2002. – 354 с.

Гершунский Б.С. Философия образования для ХХІ века (в поисках практико-ориентированных образовательных концепций) / Б.С. Гершунский. – М.: Совершенство, 1998. – 608 с.

Гриньов В.Й. Формування дидактичної культури майбутнього вчителя: дис.. … канд. пед. наук: 13.00.04 / В. Й. Гриньов. – Х., 2003. – 179 с.

Киселева О.О. Педагогический потенциал культуры – фактор профессионального становления специалиста / О.О. Киселева, О.М. Позднякова // Человек и образование. – 2008. – № 4. – С. 3–6.

Коменский Я.А. Великая дидактика / Я.А. Коменский // Избранные педагогические сочинения: в 2-х т. – Т. 1. – М.: Педагогика, 1982. – С. 242–346.

Лебединцев В.Б. Коллективные учебные занятия как средство обеспечения индивидуальных учебных траекторий учащихся малочисленных сельских школ: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Б. Лебединцев. – Красноярск, 2008. – 212 с.

Тархан Л.З. Дидактическая компетентность инженера-педагога: теоретические и методические аспекты: монография / Л.З. Тархан. – Симферополь: КРП “Издательство “Крымучпедгиз”, 2008. – 424 с.

Тернопільська В.І. Культура особистості школяра: постановка проблеми /В. І. Тернопільська // ВІСНИК Житомирського державного університету імені Івана Франка, 2005. Вип. 24. – С. 130–133.

Ушинский К.Д. О пользе педагогической литературы / К.Д. Ушинский // Собрание сочинений в 11 т. – М.-Л.: Наука, 1948–1951. – Т.2. – С. 15–42.

Цокур О.С. Щодо визначення сутності дидактичної та науково-дослідницької культури викладача вищого навчального закладу / О.С. Цокур // Вісник національної академії Державної прикордонної служби України. Педагогічні науки. – 2010. – Вип. 2 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vnadps_2010_2_22.pdf

Шамсутдинова И.Г. Дидактическая компетентность учителя / И. Г. Шамсутдинова // Высшее педагогическое образование в России: традиции, проблемы, перспективы: тезисы междунар. науч.-практ. конф.: в 2-х ч. – М., 1997. – Ч. 1. – С. 219–221.

Яворська Г.Х. Теоретичні та методичні засади формування соціально-професійної зрілості курсантів вищих навчальних закладів МВС України: автореф. дис. … д-ра пед. наук: спец. 13.00.04 “теорія та методика професійної освіти” / Г.Х. Яворська. – К., 2006. – 45 с.




ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)