ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ БАКАЛАВРІВ

Автор(и)

  • Лариса Лазаренко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128970

Ключові слова:

педагогічні умови, активні методи навчання, іншомовна компетентність, професійна підготовка

Анотація

У статті розглянуто педагогічні умови використання активних методів навчання у межах викладання курсу англійської мови у закладах вищої освіти. Викладено результати аналізу поняття “педагогічні умови”. Обґрунтовано комплекс умов, за яких використання активних методів набуває найбільшої ефективності. До таких умов віднесено: створення сприятливого освітнього середовища, атмосфери успіху, сприяння самореалізації студентів; моделювання реальних іншомовних ситуацій життєвого й професійного спілкування; створення позитивної мотивації до оволодіння англійською мовою; побудова навчального процесу на засадах особистісно-діяльнісного підходу; спрямованість форм і методів навчання на поетапне оволодіння іншомовним матеріалом.

Біографія автора

Лариса Лазаренко

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов Приазовського державного технічного університету, м. Маріуполь

Посилання

Bloshchynskyi, I. H. (2001). Obhruntuvannia kryteriiv i pokaznykiv efektyvnosti protsesu formuvannia adekvatnoi samootsinky kursantiv u navchalnomu protsesi VVZO [Justification of criteria and indicators of efficiency of process of formation of an adequate self-assessment of students in educational process of HEIV]. Scientific Notes. Vinnytsia: VAT “Vinobldrukarnia”, vol. 4, pp. 74–76. (Pedagogic and Psychology). [in Ukrainian].

Borysova, A.O., Kolesnyk, A. O. & Samoilova, S. L. (2010). Proektna metodyka yak osnova kompleksnoho navchannia inshomovlennievoi diialnosti za modulno-reitynhovoiu systemoiu [Design technique as the basis for integrated education holowenko activities in the module-rating system]. Obrazovanie i nauka 21 vek: Materiali za 6-a mezhdunarodna nauchna praktichna konferentsiya – Education and Science XXI Century: Proceedings of the 6th International Scientific and Practical Conference, Sofia, October 17-25, (pp. 6–8). Sofyia: BialHRAD BH, Vol. 14. [in Ukrainian].

Buliaeva, S. A. & Reshetova, Z. A. (1986). Problemy edinstva fundamentalnyh i professionalnyh znanij i postroenie uchebnyh predmetov v vuze [Issues of the unity of the fundamental and professional knowledge and the construction of the scientific subjects in the educational establishment]. Modern Higher School, no.2, pp. 205–216. [in Russian].

Derkach, A. A. (1999). Akmeologiya: lichnostnoe i professionalnoe razvitie cheloveka [Acmeology: personal and professional development]. Moscov. (Methodological and Applied Foundations of Acmeological Research. Vol.1.) [in Russian].

Zadorozhna-Kniahnytska, L. V. (2017). Orhanizatsiino-metodychni umovy deontolohichnoi pidhotovky menedzheriv osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Organizational-methodical conditions deontological training education managers in higher education]. Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy. No.3, pp. 90–98. [in Ukrainian].

Nikolaieva, S. Yu. (Ed.). (2003). Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia [Pan-European Recommendations on language education: learning, teaching, assessment]. Kyiv: Lenvit, 273 p. [in Ukrainian].

Kopylova, N. V. (2009). Stanovlenie inoyazychnoj kommunikativnoj kompetencii lichnosti [Formation of foreign language communicative competence of personality][Electronic resource]. Available at: http://forum.acmeology.ru/files/journal/N3-2007/kopylova.pdf [in Russian].

Kredenets, N. D. (2004). Kompetentnisna paradyhma profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv [Competence paradigm of professional training]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. Kyiv-Vinnytsia: DOV Vinnytsia, vol. 6, 701 p. [in Ukrainian].

Kukhta, I. V. (2009). Inshomovna kompetentnist u konteksti formuvannia komunikatyvnoi kultury studentiv u protsesi vyvchennia inozemnoi movy [Foreign language competence in the context of formation of communicative culture of students in the process of learning a foreign language]. Scientific Herald of Uzhhorod National University. Series: “Pedagogy. Social Work”. Available at: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/nvuu/Ped/2009/www16/Kuhta.pdf [in Ukrainian].

Lytvyn, A. V. (2014). Metodolohichni zasady poniattia “pedahohichni umovy”: na dopomohu zdobuvacham naukovoho stupenia [Methodological foundations of the concept “pedagogical conditions”: to help degree candidates]. Lviv: SPOLOM, 76 p. [in Ukrainian].

Natsionalna ramka kvalifikatsii: dodatok Postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 № 1341 [National qualifications: application of resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 23.11.2011 № 1341].[Electronic resource]. Available at: http://www.mim.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/10/НРК.pdf [in Ukrainian].

Polat, E. S. (2000). Obuchenye v sotrudnychestve [Cooperative learning]. Foreign Languages at School. No.1, pp.23–37. [in Russian].

Slobodchikov, V. I. (2010). Struktura i sostav obrazovatelnoj sfery: kategorialnyj analiz [Structure and Content of the Educational Sphere: Categorical Analysis.]. Psychology of Learning, no. 1, pp.4–24. [in Russian].

Sura, N. A. (2003). Inshomovna profesiina kompetentnist: holovni pryntsypy ta komponenty protsesu navchannia profesiino oriientovanoho spilkuvannia [Foreign language professional competence: basic principles and components of the process of teaching professionally oriented communication]. Herald of Luhansk Taras Shevchenko State Pedagogical University, no. 4 (60), pp.190–192. [in Ukrainian].

Usyk, O. (2010). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti studentiv filolohichnykh spetsialnostei u protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin[Formation of sociocultural competence of students of philological specialties in the process of studying humanitarian disciplines]. Candidate’s thesis. Kyiv, 193 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті