РЕФОРМУВАННЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ПОЛЬЩІ У ДОСЛІДЖЕННЯХ УКРАЇНСЬКИХ НАУКОВЦІВ

Автор(и)

  • Божена Мажец

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128973

Ключові слова:

дошкільна освіта, навчальна програма, середовище, фінансування, Польща, дослідження українських науковців

Анотація

У статті проаналізовано дослідження українських науковців з проблеми модернізації дошкільної освіти у Польщі. Звернуто увагу на ключові зміни у дошкільній освіті – у децентралізації влади, передачі дошкільних закладів у підпорядкування місцевої влади. Розкрито зміни у дошкільній освіті, зумовлені приєднанням Польщі до Європейського Союзу. Висвітлено цінність досліджень українських авторів щодо окремих змін у дошкільній освіті Польщі, які знайшли висвітлення як у публікаціях польських, так і західноєвропейських дослідників.

Біографія автора

Божена Мажец

докторант кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Аntoniuk, J.R. (2017). Komparatyvnyi analiz sistemy upravlenia doshkilnymi navchalnymi zakladami v Polshi ta Ukraini [Initiative analysis of the kindergarten management system in Poland and Ukraine] pdf., 13 p. (accessed 20.10.2017). [in Ukrainian].

Babiarz, М. (2006). Selskaia shkola v Polshe [Rural school in Poland]. Pedagogika, no. 1, pp. 106–110. [in Russian].

Bondarenko, І.P. (2017). Doshkilna osvita v Ukraini i Polshi [Pre-school education in Ukraine and Poland]. pdf., pp. 68–75. (accessed 14.09.2017). [in Ukrainian].

Bocharov, S.V. (2009). Modernizacia polskoi systemy osviti na rubezhy XX-XXI stolet [Modernization of the Polish education system at the turn of the XX-XXI century]. Nauka. Religia. Suspilstvo, no.3, pp. 23–27. [in Ukrainian].

Vasiliuk, А.V. (2006). Stan i tendencii doshkolnoj osvity v Polshi [The condition and trends of pre-school education in Poland]. Naukovi zapysky NDU im. М. Gogolia. Psyhologo-pedagogichni nauki, no.5, p. 171. [in Ukrainian].

Grinevich, L. (2004). Decentralizacia upravlenia osvitnoiu systemoiu (na prikladi Polshi) [Decentralization of the management of the educational system (on the example of Poland)]. Оsvita i upravlina, vol. 7, no, 3–4., pp. 153–160. [in Ukrainian].

Derkach, S. (2007). Osvitni reformy v Polshi [Educational reforms in Poland]. Psyhologo-pedagogichni problemy silskoj shkoly, no.21, pp. 158–162. [in Ukrainian].

Decentralizacia osvity ta reforma mizhbiudzhetnyh vidnosyn maiut uzgodzhuvatysa mizh soboiu [Decentralization of education and reform of budget relations should be agreed among themselves]. Informaciinyi biuleten Mizhnarodnogo centru perspektivnyh doslidzhen vid 5 bereznia 2001 roku. No. 99. Available at: http://www.icps.com.ua. [in Ukrainian].

Korsak, K. (1999). Pro nacionalni i svitovi “standarty” serednoj osvity [National and world “standards” of secondary education]. Ridna skola, no. 4, pp.11–14. [in Ukrainian].

Lugina, О. Doshkilna osvita Polshi: analiz zmin [Pre-school education in Poland: analysis of changes]. Naukovi Zapisky. Seria: Pedagogichni Nauki, vol. 107(2), pp. 1–7. [in Ukrainian].

Ragozina, V. (2017). Rannij estetichenyi rozvitok ditej u systemi doshkilia zarubizhnykh krain [Early aesthetic development of children in the pre-school system of foreign countries]. Available at: http://www.ird.npu.edu.ua/files/ragozina.pdf, (accessed 14.09.2017). [in Ukrainian].

Sisoeva, S. & Kristopchuk, Т. (2012). Osvitni systemy krain evropejskogo soiuzu: zagalna kharakteristika [Educational systems in the countries of the European Union: general characteristics]. Rivne: Ovid, p. 352. [in Ukrainian].

Fedorik, J. V. (2005). Reformy polskoi osvity: dosiagnenia i perspektivy [Reforms of Polish education: achievements and perspectives]. Zbirnik naukovyh prac Berdianskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu (Pedagogichni nauki). No. 1, Berdiansk: BDPU, Available at: http://www.bdpu.org/scientific_published/pedagogics_1_2005/27. [in Ukrainian].

Bogai, A. (1997). Realia i perspektyvy reform osviatovykh [Realities and prospects of educational reforms]. Varshava: Instytut Badan Edukacyinyh, p. 290. [in Polish].

Bogai, A., Kviatkovski, S. & Shymanski, M. (Eds.). (1998). Edukacia w procesie pzhemian spolechnykh [Education in the process of social change]. Varshava: Instytut Badan Edukacyinykh, p. 219. [in Polish].

Grebska, H. & Branska, E. (1991). Wykhowanie pzhedshkolne w novych uvarunkovaniakh spolechno-ekonomichnykh [Pre-school education in new socio-economic conditions]. Vykhovanie w Pzhedshkolu, no. 2, pp. 8–15. [in Polish].

Kielar, M. (1992). Potzheby i mozliwosci poznavche dziecka [The child’s needs and cognitive abilities]. Vykhovanie w Pzhedshkolu, no. 1. pp. 5–11. [in Polish].

Levovicki, T. (1995). Osviata w okresie transformacii ustroiovei [Education in the period of political transformation]. Edukacia, no.2, pp. 4–9. [in Polish].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті