РЕФОРМУВАННЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ПОЛЬЩІ У ДОСЛІДЖЕННЯХ УКРАЇНСЬКИХ НАУКОВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128973Ключові слова:
дошкільна освіта, навчальна програма, середовище, фінансування, Польща, дослідження українських науковцівАнотація
У статті проаналізовано дослідження українських науковців з проблеми модернізації дошкільної освіти у Польщі. Звернуто увагу на ключові зміни у дошкільній освіті – у децентралізації влади, передачі дошкільних закладів у підпорядкування місцевої влади. Розкрито зміни у дошкільній освіті, зумовлені приєднанням Польщі до Європейського Союзу. Висвітлено цінність досліджень українських авторів щодо окремих змін у дошкільній освіті Польщі, які знайшли висвітлення як у публікаціях польських, так і західноєвропейських дослідників.Посилання
Аntoniuk, J.R. (2017). Komparatyvnyi analiz sistemy upravlenia doshkilnymi navchalnymi zakladami v Polshi ta Ukraini [Initiative analysis of the kindergarten management system in Poland and Ukraine] pdf., 13 p. (accessed 20.10.2017). [in Ukrainian].
Babiarz, М. (2006). Selskaia shkola v Polshe [Rural school in Poland]. Pedagogika, no. 1, pp. 106–110. [in Russian].
Bondarenko, І.P. (2017). Doshkilna osvita v Ukraini i Polshi [Pre-school education in Ukraine and Poland]. pdf., pp. 68–75. (accessed 14.09.2017). [in Ukrainian].
Bocharov, S.V. (2009). Modernizacia polskoi systemy osviti na rubezhy XX-XXI stolet [Modernization of the Polish education system at the turn of the XX-XXI century]. Nauka. Religia. Suspilstvo, no.3, pp. 23–27. [in Ukrainian].
Vasiliuk, А.V. (2006). Stan i tendencii doshkolnoj osvity v Polshi [The condition and trends of pre-school education in Poland]. Naukovi zapysky NDU im. М. Gogolia. Psyhologo-pedagogichni nauki, no.5, p. 171. [in Ukrainian].
Grinevich, L. (2004). Decentralizacia upravlenia osvitnoiu systemoiu (na prikladi Polshi) [Decentralization of the management of the educational system (on the example of Poland)]. Оsvita i upravlina, vol. 7, no, 3–4., pp. 153–160. [in Ukrainian].
Derkach, S. (2007). Osvitni reformy v Polshi [Educational reforms in Poland]. Psyhologo-pedagogichni problemy silskoj shkoly, no.21, pp. 158–162. [in Ukrainian].
Decentralizacia osvity ta reforma mizhbiudzhetnyh vidnosyn maiut uzgodzhuvatysa mizh soboiu [Decentralization of education and reform of budget relations should be agreed among themselves]. Informaciinyi biuleten Mizhnarodnogo centru perspektivnyh doslidzhen vid 5 bereznia 2001 roku. No. 99. Available at: http://www.icps.com.ua. [in Ukrainian].
Korsak, K. (1999). Pro nacionalni i svitovi “standarty” serednoj osvity [National and world “standards” of secondary education]. Ridna skola, no. 4, pp.11–14. [in Ukrainian].
Lugina, О. Doshkilna osvita Polshi: analiz zmin [Pre-school education in Poland: analysis of changes]. Naukovi Zapisky. Seria: Pedagogichni Nauki, vol. 107(2), pp. 1–7. [in Ukrainian].
Ragozina, V. (2017). Rannij estetichenyi rozvitok ditej u systemi doshkilia zarubizhnykh krain [Early aesthetic development of children in the pre-school system of foreign countries]. Available at: http://www.ird.npu.edu.ua/files/ragozina.pdf, (accessed 14.09.2017). [in Ukrainian].
Sisoeva, S. & Kristopchuk, Т. (2012). Osvitni systemy krain evropejskogo soiuzu: zagalna kharakteristika [Educational systems in the countries of the European Union: general characteristics]. Rivne: Ovid, p. 352. [in Ukrainian].
Fedorik, J. V. (2005). Reformy polskoi osvity: dosiagnenia i perspektivy [Reforms of Polish education: achievements and perspectives]. Zbirnik naukovyh prac Berdianskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu (Pedagogichni nauki). No. 1, Berdiansk: BDPU, Available at: http://www.bdpu.org/scientific_published/pedagogics_1_2005/27. [in Ukrainian].
Bogai, A. (1997). Realia i perspektyvy reform osviatovykh [Realities and prospects of educational reforms]. Varshava: Instytut Badan Edukacyinyh, p. 290. [in Polish].
Bogai, A., Kviatkovski, S. & Shymanski, M. (Eds.). (1998). Edukacia w procesie pzhemian spolechnykh [Education in the process of social change]. Varshava: Instytut Badan Edukacyinykh, p. 219. [in Polish].
Grebska, H. & Branska, E. (1991). Wykhowanie pzhedshkolne w novych uvarunkovaniakh spolechno-ekonomichnykh [Pre-school education in new socio-economic conditions]. Vykhovanie w Pzhedshkolu, no. 2, pp. 8–15. [in Polish].
Kielar, M. (1992). Potzheby i mozliwosci poznavche dziecka [The child’s needs and cognitive abilities]. Vykhovanie w Pzhedshkolu, no. 1. pp. 5–11. [in Polish].
Levovicki, T. (1995). Osviata w okresie transformacii ustroiovei [Education in the period of political transformation]. Edukacia, no.2, pp. 4–9. [in Polish].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.