DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128980
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПРОЕКТНО-АНАЛІТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
Анотація
Стаття присвячена проблемі формування проектно-аналітичної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників. Визначено зміст понять “проектно-аналітична компетентність”. Розкрито структуру “проектно-аналітичної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників”.
На основі аналізу структури проектно-аналітичної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників автор визначив методику її формування, яка є поетапною. Розкрито зміст кожного етапу щодо формування проектно-аналітичної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників.Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Abramova, I. A. (2007). Formirovanie analiticheskoy kompetentnosti studentov inzhenernyih fakultetov vuzov agrarnogo profilya na osnove sredstv i metodov informatiki [Formation of analytical competence of students of engineering faculties of higher educational institutions of agrarian profile on the basis of means and methods of informatics]. Candidate’s thesis. Moscov: RGB, 179 p. [in Russian].
Bryuhanova, N. O. (2012). Kontseptualni polozhennya proektuvannya sistemi pedagogichnoyi pidgotovki maybutnih inzheneriv-pedagogiv [Conceptual provisions for designing a system of pedagogical training for future engineers-teachers]. Problems of engineering and pedagogical education. Kharkiv, vol. 34–35, pp. 8– 13. [in Ukrainian].
Volkova, N. P. (2009). Pedagogika [Pedagogy]. Kyiv: Akademiya, vol.3., 616 p. [in Ukrainian].
Vohmentseva, E. A. (2011). Proektnaya deyatelnost uchaschihsya kak sredstvo formirovaniya klyuchevyih kompetentnostey [Project activity of students as a means of forming key competencie]. Aktualnyie zadachi pedagogiki: materialyi Mezhdunar. nauch. konf. (g. Chita, dekabr 2011 g.). – Actual problems of pedagogy: Proceedings of the International scientific conf. (Chita, December 2011). (pp.58–68). Chita: Izdatelstvo Molodoy uchenyiy. Available at: https://moluch.ru/conf/ped/archive/20/1390/(аccessed 06.Febr., 2018). [in Russian].
Zeer, E.F. (2003). Psihologiya professiy: Uchebnoe posobie dlya studentov vuzov [Psychology of professions: A manual for university students]. Moscov: Akademicheskiy Proekt; Ekaterinburg: Delovaya kniga, 336 p. [in Russian].
Zіnchuk, N. A. (2009). Pidgotovka maybutnih menedzheriv do analitichnoyi diyalnosti: problemi ta shlyahi yih rozv’yazannya[Preparation of future managers for analytical activity: problems and ways of their solution]. [Electronic resource]. Theory and methodology of education management, no.2. Available at: http://archive.nbuv.gov.ua/ejournals/ttmuo/2009_2/09sinwts.pdf. E. Kovalenko [in Ukrainian].
Artyuh, S. F. & Asherov, A. T. (2000). Inzhenernaya pedagogika: eschyo odin shag vpered [Engineering pedagogy: one more step forward]. Novyi kolehium, no.2, pp. 48–49. [in Russian].
Kovalenko, O. E. (2002). Metodika profesiynogo navchannya [Methodology of professional training]. Tutorial, Harkiv, 158 p. [in Ukrainian].
Maksimova, O. O. (2016). Formuvannya sotsialnoyi kompetentnosti ditini doshkilnogo viku yak zaporuka yiyi uspishnoyi adaptatsiyi do navchannya v shkoli [Formation of social competence of a child of preschool age as a guarantee of its successful adaptation to school education]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Collection of scientific works, Kamenets-Podolsky National University named after Ivan Ogienko; Institute of Pedagogics of National Academy of Sciences of Ukraine. (Ed.). Labunets V.M., vol. 20 (1-2016), part.2., Kam’yanets-Podilskiy, pp. 229 – 234. [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. V. (2006). Rozvitok kompetentnisnogo pidhodu: strategichni orientiri mizhnarodnoyi spilnoti [Developing a Competency Approach: Strategic Guidelines for the International Community]. Competency Approach in Modern Education: World Experience and Ukrainian Perspectives. Kyiv, pp. 6–16. [in Ukrainian].
Tarhan, L.Z. (2008). Didakticheskaya kompetentnost inzhenera-pedagoga: teoreticheskie i metodicheskie aspektyi [Didactic competence of the engineer-teacher: theoretical and methodical aspects]. Simferopol: KRP “Izdatelstvo “Kryimuchpedgiz”, 424 p. [in Russian].
Useinova, L. Yu. & Emirova, S. (2014). Teoreticheskie osnovyi proektirovaniya organizatsii uchebno-issledovatelskoy laboratorii VUZa [Theoretical bases of designing the organization of the educational-research laboratory of the university]. Modern engineering and engineering-pedagogical technologies. Simferopol: NITs KIPU, no. 5., pp. 107–113. [in Russian].
Sharipova, O. S. & Nadon, G.O. (2012). Garmonizatsiya diyalnosti yak protses zabezpechennya ekonomichnoyi bezpeki pidpriemstva [Harmonization of activities as a process of ensuring the economic security of the enterprise]. Project Management and Production Development: Zn.uk.pr. Lugansk: SNU im. V.Dalya, no. 1 (41), pp. 50–55. [in Ukrainian].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
Абрамова И. А. Формирование аналитической компетентности студентов инженерных факультетов вузов аграрного профиля на основе средств и методов информатики: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Иванна Андреевна Абрамова. – Москва: РГБ, 2007. – 179 с.
Брюханова Н. О. Концептуальні положення проектування системи педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів / Н. О. Брюханова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. – Х., 2012. – Вип. 34–35. – С. 8– 13.
Волкова Н. П. Педагогіка / Н. П. Волкова. – К.: Академія, 2009. – 3-тє видання. – 616 с.
Вохменцева Е. А. Проектная деятельность учащихся как средство формирования ключевых компетентностей [Текст] // Актуальные задачи педагогики: материалы Междунар. науч. конф. (г. Чита, декабрь 2011 г.). – Чита: Издательство Молодой ученый, 2011. – С. 58-65. – URL https://moluch.ru/conf/ped/archive/20/1390/ (дата обращения: 06.02.2018).
Зеер Э.Ф. Психология профессий: Учебное пособие для студентов вузов. // Э. Зеер / 2-еизд., перераб., доп. – М.: Академический Проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003. – 336 с.
Зінчук Н. А. Підготовка майбутніх менеджерів до аналітичної діяльності: проблеми та шляхи їх розв’язання [Електронний ресурс] / Н.А. Зінчук // Теорія та методика управління освітою. – 2009. – №2. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/ejournals/ttmuo/2009_2/09sinwts.pdf. Е. Коваленко
Инженерная педагогіка: ещё один шаг вперед / С. Ф. Артюх, А. Т. Ашеров // Новий колегіум. – 2000. – № 2. – С. 48–49.
Коваленко О. Е. Методика професійного навчання. Навчальний посібник // О. Коваленко/ – Харків, 2002 – 158 с.
Максимова О. О. Формування соціальної компетентності дитини дошкільного віку як запорука її успішної адаптації до навчання в школі / О. О. Максимова // Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. – Вип.20 (1-2016). – Ч.2. – Кам’янець-Подільский, 2016. – С. 229 – 234
Овчарук, О. В. Розвиток компетентнісного підходу: стратегічні орієнтири міжнародної спільноти / О. В. Овчарук // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та український перспективи: кол. моногр. – К., 2006. – С. 6–16. – (Бібліотека освітньої політики).
Тархан Л.З. Дидактическая компетентность инженера-педагога: теоретические и методические аспекты: [монография] / Ленуза Запаевна Тархан. – Симферополь: КРП “Издательство “Крымучпедгиз”, 2008. – 424 с.
Усеинова Л. Ю. Теоретические основы проектирования организации учебно-исследовательской лаборатории ВУЗа. / Л.Ю. Усеинова, С. Эмирова // Современные инженерные и инженерно-педагогические технологии. Симферополь: НИЦ КИПУ. – № 5. – 2014 г. – С. 107–113.
Шаріпова О. С. Гармонізація діяльності як процес забезпечення економічної безпеки підприємства / О. С. Шаріпова, Г.О. Надьон / / Управління проектами та Розвиток виробництва: Зб.наук.пр. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2012. – № 1 (41). – С. 50–55.ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)