ВПЛИВ ТЬЮТОРСТВА НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТІСНИХ ЦІННОСТЕЙ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Оксана Іваницька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.129083

Ключові слова:

тьюторинг, тьютор, цінності особистості, аксіологія, предметні ментори

Анотація

У статті здійснено огляд сучасної системи тьюторства у вищих навчальних закладах Європи та показано вплив тьюторів на формування цінностей особистості протягом навчання у ВНЗ. Показано, як налагоджена комунікація між тьюторами та студентами впливає на розвиток їхніх моральних, естетичних та культурних цінностей. Обгрунтовано тьюторинг, як один з основних аксіологічних пріоритетів сучасної вищої освіти. Висвітлено переваги тьюторства та менторства і варіанти залучення студентів до тьюторської діяльності.

Біографія автора

Оксана Іваницька

здобувач Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Belan, T. H. (2012). Osoblyvosti orhanizaciyi profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv u riznykh krayinakh [Features of the organization of vocational and pedagogical training of future teachers in different countries]. Chernihiv: Journal of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Chernih. nac. ped. un-t im. T. H. Shevchenka; (Ed.).М. О. Nosko, vol. 97, pp. 245–250. [in Ukrainian].

Vitvycka, S. S. (2015). Komparatyvnyi analiz modeley stupenevoyi pedahohichnoyi osvity Velykobrytaniyi ta Ukrayiny [A comparative analysis of the models of cycle pedagogical education of Great Britain and Ukraine]. Vinnytsia, Kyiv: Problems of education: collection of scientific works. Special edition, pp. 17–22. [in Ukrainian].

Zakhariyash Oleksandr. Naukovi festyny – shche odyn krok do vykhovannia naukovoyi elity, arystokrativ dukhu [Scientific festivals is another step towards the education of the scientific elite, the aristocrats of the spirit]. Access mode: http://old.lp.edu.ua/node/7681 [in Ukrainian].

Kuznecova, О. Yu. (2014). Modernizaciya orhanizaciyi pedahohichnoyi osvity u Velykiy Brytaniyi u druhiy polovyni XX st. [Modernization of pedagogical education organization in Great Britain in the second half of the XX century]. Proceedings of the department of pedagogy, vol. 34, pp. 150 – 160. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_2014_34_22. [in Ukrainian].

Leleka, Т. О. (2015). Funkcionuvannia anhlo-amerykanskykh zapozychen – synonimiv sfery bezperervnoyi osvity v ukrayinskiy movi pochatku XXI stolittia [Functioning of Anglo-American borrowings – synonyms of the continuous education sphere in the Ukrainian language at the beginning of the XXI century]. [Electronic resourse]. National University “Ostroh Academy”. Series: Philological. vol. 58, pp. 341–344. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2015_58_130 [in Ukrainian].

Mykytiuk, S. О. (2012). Resursnyi pidkhid v orhanizaciyi tiutorskoyi diyalnosti u vyshchomu pedahohichnomu navchalnomu zakladi [Resource approach in the organization of tutor activity in a higher educational establishment]. Collection of scientific articles of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Means of educational and research work, vol. 39, pp. 111–119. [in Ukrainian].

Nevmerzhytska Olena (2014). Rozvytok aksiolohichnykh idey u vitchyznianiy pedahohichniy teoriyi druhoyi polovyny ХІХ – pochatku XX stolittia [The development of axiological ideas in the native pedagogical theory of the second half of the ХІХ and early XX centuries]. Drohobych: Human studies: Collection of Scientific articles of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University, red.kol. N. Skotna (hol.red), M. Chepil (red. rozdilu) ta in. Vydavnychyi viddil DDPU im. I. Franka. vol. 29, part 1. Pedahohika, 252 p., pp.104–113. [in Ukrainian].

Pantiuk, М. P. (2010). Pidhotovka maybutnioho vchytelia do vykhovnoyi roboty: istoryko-pedahohichnyi aspect: monohrafiya. [Preparation of the future teacher for educational work: historical and pedagogical aspect: monograph]. Drohobych: DSPY Publ., 398 p. [in Ukrainian].

Pohrebniak, N. М. (2013). Vyshcha universytetska osvita za kordonom: osnovni modeli, kvalifikaciyi, naukovi kompetenciyi [Higher university education abroad: basic models, qualifications, scientific competencies]. Simferopol: Scientific Notes of Taurida National V. I. Vernadsky University. vol. 26 (65), no.2, pp. 87–98. [in Ukrainian].

Balu L. (2014). Importance of Mentoring in Higher Education. Journal of Education and Practice. Vol.5, no.34, pp. 65–68. [in English].

Mukan N., Shyika J., Shyika O. (2017). The development of bilingual education in Canada. Advanced education, Issue 8, pp. 35–40. [in English].

Nowakowska І. (2016). Intercultural education as a priority of modern education. Liudynoznavchi studii. Seriia “Pedahohika”. Issue 4/36, pp. 186–196. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті