АКТУАЛІЗАЦІЙНО-ЦІННІСНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ СУБ’ЄКТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.131337Ключові слова:
суб’єктність, професійна суб’єктність, актуалізаційно-ціннісний компонент, майбутні філологи, структура, ціннісні орієнтації, мотивація досягнення успіху, розвивальний тип мислення, локус контролюАнотація
З метою визначення структури професійної суб’єктності майбутніх філологів автор аналізує праці українських і зарубіжних учених. Структура професійної суб’єктності майбутніх філологів складається із п’яти взаємопов’язаних компонентів, зокрема, актуалізаційно-ціннісного, конструктивно-змістового, суб’єктно-діяльнісного, результативно-компетентнісного і рефлексійного. У статті надано характеристику актуалізаційно-ціннісного компонента професійної суб’єктності майбутніх філологів і розглянуто його складники.Посилання
Aristova, N. O. (2017). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia profesiinoi subiektnosti maibutnikh filolohiv [Theoretical and methodical foundations of forming future philologists’ professional agency]. Kyiv, 572 p. [in Ukrainian].
Blyumkin, V. A., Gumnitskiy, G. N. & Tsyrlina, T. V. (1990). Nravstvennoe vospitanie: filosofsko-eticheskie problemy [Moral education: philosophical and ethical problems]. Voronezh: Voronezh university Publ., 141 p. [in Russian].
Velichko, Ye. V. & Minyurova, S. A. (2015). Subektnost kak sistemoobrazuyushchiy faktor i resurs professionalnoy kompetentnosti studentov kolledzha [Agency as a system-forming factor and a resource of professional competence of college students]. Pedagogical education in Russia, no. 2, pp. 17–21. [in Russian].
Volkova, Ye. N. (1998). Subektnost pedagoga: teoriya i praktika [Teacher’s agency: theory and practice]. Moscow, 308 p. [in Russian].
Hurtovenko, N. V. (2014). Motyvatsiinyi komponent – holovna skladova hotovnosti studentiv do profesiinoi diialnosti [Motivation component – the main element of students’ readiness to professional activity]. Journal of the National University “Ostroh Academy”. Series: psychology and pedagogy. Ostroh, vol. 30, pp. 55–58. [in Ukrainian].
Dvek, K. S. (2007). Novaya psikhologiya uspekha. Dumay i pobezhday [New psychology of success. Think and win]. Kharkov: Club of Family Leisure Publ., 352 p. [in Russian].
Zhurat, Yu. V. (2012). Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi subiektnosti maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv [Pedagogical conditions of forming professional agency of future teachers of primary schools]. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Mazova, C. V. (2011). Stanovlenie subektnosti budushchikh pedagogov v obrazovatelnom prostranstve “kolledzh-vuz” [Formation of future teachers’ agency in educational environment “college-university”]. Orenburg, 23 p. [in Russian].
Makarenko, S. S. (2013). Formuvannia motyvatsii dosiahnen v strukturi motyvatsiinoi sfery osobystosti vchytelia [Formation of motivation of success in the structure of motivational sphere of teacher’s personality]. Journal of Lviv State University of Internal Affairs. Series: psychology. Lviv, vol. 1, pp. 314–323. [in Ukrainian].
Moskalenko, O. V. (2010). Suchasni kontseptsii tsinnisno-smyslovoi sfery osobystosti [Modern concepts of value-based sphere of a person]. Journal of National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”. Series: philosophy, psychology, pedagogy. Kyiv, vol. 2, pp. 113–117. [in Ukrainian].
Pidkasistyy, P. I. (2010). Psikhologiya i pedagogika [Psychology and Pedagogy]. Moscow: Yurayt Publ.; Higher Education Publ., 714 p. [in Russian].
Seregina, I. A. (1999). Psikhologicheskaya struktura subektnosti kak lichnostnogo svoystva pedagoga [Psychological structure of agency as a teacher’s personal quality]. Moscow, 20 p. [in Russian].
Slobodchikov, V. I. & Isaev, Ye. I. (1995). Osnovy psikhologicheskoy antropologii. Psikhologiya cheloveka: Vvedenie v psikhologiyu subektivnosti [Foundations of psychological anthropology: Psychology of a person: Introduction into the psychology of agency]. Moscow: School-Press Publ., 384 p. [In Russian].
Rokeach, M. (1973). The nature of Human Values. New-York: Free Press, 438 p. [in English].
Rotter Julian B. (1972). Applications of social learning theory of personality. New York: Holt, Rinehart and Winson, 624 p. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.