ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТАХ ЧЕСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ

Автор(и)

  • Катерина Біницька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.131489

Ключові слова:

професійна підготовка, учителі початкової освіти, навчальний план, університети, Чеська Республіка

Анотація

У статті розглянуто окремі аспекти професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в університетах Чеської Республіки. Визначено, що у 90-х роках ХХ ст. розпочалась реформа освіти. Зазначено, що Болонський процес став головним імпульсом до початку освітніх перетворень для закладів вищої освіти в країні. Проаналізовано нормативно-правову базу Чеської Республіки та акцентовано, що законодавчо закріплена вимога до вчителя початкової освіти мати ступінь вищої освіти “магістр”.

Зазначено, що університети використовують комбіновану магістерську програму з тривалістю навчання 5 років.

Біографія автора

Катерина Біницька

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Arnon, S. & Reichel, N. (2007). Who is the ideal teacher? Am I?. Teachers and Teaching: Theory and practice. 13(5), pp. 441–464. [in English].

ATEE (2006). The quality of teachers. Recommendations on the development of indicators to identify teacher quality. Brussels, ATEE. Retrieved from: http://www.pef.uni-lj.si/atee/978-961-6637-06-0/a1-8.pdf. [in English].

Bílá kniha – národní program rozvoje vzdělávání v České republice [White Paper –The National Program for the Development of Education in the Czech Republic]. Retrieved from: http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceske-republice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenske-zajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol. [in Czech].

European Commission/EACEA/Eurydice (2015). The Teaching Profession in Europe: Practices, Perceptions, and Policies. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European. Union. Print. [in English].

Podlahová, L. (2004.) První kroky učitele. Edice První pomoc pro učitele [First Steps of the Teacher. First Aid for the Teachers]. Praha: Triton, 223 s. [in Czech].

Studijní obory Univerzita Hradec Králové [Fields of study University of Hradec Kralove]. Retrieved from: https://www.uhk.cz/cs-CZ/UHK/Studium/Studijni-obory.aspx. [in Czech].

Učitelství pro 1. st. ZŠ [Teacher of the First School Level.]. Retrieved from: http://www.vysokeskoly.cz/v/ucitelstvi-a-sport/ucitelstvi-pro-1-st-zs/. [in Czech].

Učitelství pro 1. stupeň (Mgr.). [Teacher of the First School Level (Master)]. Retrieved from: http://kppg.pedf.cuni.cz/studium/uitelstv-pro-1-stupe-mgr/charakteristika. [in Czech].

Učitelství pro 1. stupeň základních škol (7503T047)[Teacher of the First School Level of Elementary School]. Retrieved from: http://www.vysokeskoly.com/obor/51001.[in Czech].

Vašutova, J. (2004). Profese učitele v českem vzdělavacim kontextu [Profession of a Teacher in Czech Educational Content]. Brno: Paido. 190 s. [in Czech].

Vašutová, J.; Spilková, V. (2011). Teacher Education in Czech Republic. In Valentič Zuljan M.; Vogrinc, J. (eds). European Dimensions of Teacher Education-Similarities and Differences. Ljubljana.: Faculty of Eduaction, University of Ljubljana, ss. 193-224. [in Czech].

Wildova R. (2014) Training Primary School Teachers – Issues and Trends Republic. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 141. рр.1112 – 1115. [in English].

Zákon č. 561/2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) [Education Act. Law on Pre-School, Primary, Secondary, Higher Professional and Further Education (School Law)]. Retrieved from: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561. [in Czech].

Zakon o pedagogickych pracovnicich 563/2004 Sb [Law on Pedagogical Workers]. Retrieved from: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/zakon-o-pedagogickych-pracovnicich-1. [in Czech].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті