УКРАЇНСЬКА МОВА У ФОКУСІ ПЕРСПЕКТИВ РЕФОРМУВАННЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.131492Ключові слова:
загальна середня освіта, реформування, навчання української мови, 10 – 11 класиАнотація
Висвітлено важливі аспекти навчання української мови в 10 – 11 класах з огляду на перспективи реформування освіти. Акцентовано роль державної мови і всезагальну потребу досконало володіти нею. Проаналізовано теорію і практику навчання мови, перманентні зміни у змісті й структурі курсу на рівні програм. Визначено невирішені проблеми, невідкладні й перспективні завдання. Сформульовано вимоги до реформованої мовної освіти, принципи розбудови нової старшої школи. Спрогнозовано перспективи реформування теорії і практики навчання української мови.Посилання
Bondarenko, N. & Kosianchuk, S. (2016). Zminy v prohrami z ukrainskoi movy dlia 10–11 klasiv ta perspektyvy prohramotvorennia [The changes in the Ukrainian language Program for 10-11 Grades, and prospects of program creation]. Dyvoslovo, no. 7–8, pp. 23–27. [in Ukrainian].
Bondarenko, N. V. (2015). “Perevantazhennia” prohram z movy: stan, vyklyky, perspektyvy [“Rebooting” of the language programs: the state, problems, and perspectives]. Dyvoslovo, no. 7–8, pp. 14–17. [in Ukrainian].
Vaskivska, H. O. & Kosianchuk, S. V. (2011). Fotmuvannia tsinnisno-smyslovykh oriientatsiy uchniv starshoi shkoly zasobamy zmistu suchasnoho pidruchnyka [Formation of value-semantic orientations of senior pupils by means of modern textbooks]. Problemy suchasnoho pidruchnyka. Kyiv: Ped. dumka, no. 11, pp. 107–120. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osvity”. (2017). [Law of Ukraine “On Education”]. Vidomosti Verkhovnoi Rady. Kyiv, no. 38–39. [in Ukrainian].
Lokshyna, O. I. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainah YeS: teoriia i praktyka (druha polovyna ХХ – pochatok ХХI st.): monohrafiia [Content of school education in EU countries: theory and practice (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Kyiv: Bohdanova A. M., 403 p. [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednioi shkoly. (2016). [New Ukrainian School. Conceptual Principles of Reforming Upper Secondary School]. Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html [in Ukrainian].
Pometun, О. І., Pylypchatina, L. M., Sushchenko, I. M. & Baranova, І. О. (Ed.). (2010). Osnovy krytychnoho myslennia: navch. posib. dlia uchniv stsrshykh kl. zahalnoosv. shk. [Basics of critical thinking]. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan, 216 p. [in Ukrainian].
Pometun, О. І. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv: SPD Kulinichev B. M., 144 p. [in Ukrainian].
Starsha shkola zarubizhzhia: orhanizatsiia ta zmist osvity (2006). [Senior School of Abroad: Organization and Content of Education]. Kyiv: SPD Bohdanova А. М., 232 p. [in Ukrainian].
Bondarenko, N. V., Kosianchuk, S. & Kononenko, V. L. (Ed.). (2017). Ukrainska mova dlia zahalnoosvitnikh navchaknykh zakladiv z navchanniam rosiiskoiu movoiu [Ukrainian language for general educational institutions with Russian language education].Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html (файл – ukr-mova-10-11-z-navch-ros.doc) [in Ukrainian].
Furman, A. V. (2007).Teoriia navchalnykh problemnykh sytuatsiy: psykholoho-dydaktychnyi aspect: monohrafiia [Theory of educational problem situations: the psycho-didactic aspect]. Ternopil: ASTON, 164 p. [in Ukrainian].
Vaskivska, H. O., Kosianchuk, S. V. & Skyba, H. M. (2017). Didactic possibilities of information and communication technologies in the process of development of educational environment in upper secondary school. Information Technologies and Learning Tools, vol. 60, no. 4, pp. 17–27. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.