УКРАЇНСЬКА МОВА У ФОКУСІ ПЕРСПЕКТИВ РЕФОРМУВАННЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Неллі Бондаренко
  • Сергій Косянчук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.131492

Ключові слова:

загальна середня освіта, реформування, навчання української мови, 10 – 11 класи

Анотація

Висвітлено важливі аспекти навчання української мови в 10 – 11 класах з огляду на перспективи реформування освіти. Акцентовано роль державної мови і всезагальну потребу досконало володіти нею. Проаналізовано теорію і практику навчання мови, перманентні зміни у змісті й структурі курсу на рівні програм. Визначено невирішені проблеми, невідкладні й перспективні завдання. Сформульовано вимоги до реформованої мовної освіти, принципи розбудови нової старшої школи. Спрогнозовано перспективи реформування теорії і практики навчання української мови.

Біографії авторів

Неллі Бондаренко

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури

Сергій Косянчук

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Bondarenko, N. & Kosianchuk, S. (2016). Zminy v prohrami z ukrainskoi movy dlia 10–11 klasiv ta perspektyvy prohramotvorennia [The changes in the Ukrainian language Program for 10-11 Grades, and prospects of program creation]. Dyvoslovo, no. 7–8, pp. 23–27. [in Ukrainian].

Bondarenko, N. V. (2015). “Perevantazhennia” prohram z movy: stan, vyklyky, perspektyvy [“Rebooting” of the language programs: the state, problems, and perspectives]. Dyvoslovo, no. 7–8, pp. 14–17. [in Ukrainian].

Vaskivska, H. O. & Kosianchuk, S. V. (2011). Fotmuvannia tsinnisno-smyslovykh oriientatsiy uchniv starshoi shkoly zasobamy zmistu suchasnoho pidruchnyka [Formation of value-semantic orientations of senior pupils by means of modern textbooks]. Problemy suchasnoho pidruchnyka. Kyiv: Ped. dumka, no. 11, pp. 107–120. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvity”. (2017). [Law of Ukraine “On Education”]. Vidomosti Verkhovnoi Rady. Kyiv, no. 38–39. [in Ukrainian].

Lokshyna, O. I. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainah YeS: teoriia i praktyka (druha polovyna ХХ – pochatok ХХI st.): monohrafiia [Content of school education in EU countries: theory and practice (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Kyiv: Bohdanova A. M., 403 p. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednioi shkoly. (2016). [New Ukrainian School. Conceptual Principles of Reforming Upper Secondary School]. Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html [in Ukrainian].

Pometun, О. І., Pylypchatina, L. M., Sushchenko, I. M. & Baranova, І. О. (Ed.). (2010). Osnovy krytychnoho myslennia: navch. posib. dlia uchniv stsrshykh kl. zahalnoosv. shk. [Basics of critical thinking]. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan, 216 p. [in Ukrainian].

Pometun, О. І. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv: SPD Kulinichev B. M., 144 p. [in Ukrainian].

Starsha shkola zarubizhzhia: orhanizatsiia ta zmist osvity (2006). [Senior School of Abroad: Organization and Content of Education]. Kyiv: SPD Bohdanova А. М., 232 p. [in Ukrainian].

Bondarenko, N. V., Kosianchuk, S. & Kononenko, V. L. (Ed.). (2017). Ukrainska mova dlia zahalnoosvitnikh navchaknykh zakladiv z navchanniam rosiiskoiu movoiu [Ukrainian language for general educational institutions with Russian language education].Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html (файл – ukr-mova-10-11-z-navch-ros.doc) [in Ukrainian].

Furman, A. V. (2007).Teoriia navchalnykh problemnykh sytuatsiy: psykholoho-dydaktychnyi aspect: monohrafiia [Theory of educational problem situations: the psycho-didactic aspect]. Ternopil: ASTON, 164 p. [in Ukrainian].

Vaskivska, H. O., Kosianchuk, S. V. & Skyba, H. M. (2017). Didactic possibilities of information and communication technologies in the process of development of educational environment in upper secondary school. Information Technologies and Learning Tools, vol. 60, no. 4, pp. 17–27. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті