DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.131622

МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ ДО СЦЕНІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА

Хуан Ханьцзе

Анотація


У статті розкрито методичні особливості формування готовності майбутнього вчителя музики до сценічного партнерства засобами ансамблевого виконавства. Дефініція сценічного партнерства розглядається з позиції феномену комунікації як загальної професійної якості вчителя та з позиції сценічного виступу музиканта-виконавця. Засобом формування готовності виокремлюється ансамблеве виконавство, зокрема вокальний ансамбль, який найбільш яскраво демонструє партнерські якості музикантів.

Окреслено ієрархію педагогічних умов формування готовності до сценічного партнерства у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музики. Обґрунтовано алгоритм поетапного впровадження форм та методів реалізації педагогічних умов.

Ключові слова


майбутній учитель музики; сценічне партнерство; ансамблеве виконавство; педагогічні умови; форми та методи навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


Ashytok, N. (2017). Pidhotovka pedahohiv do fachovoi komunikatyvnoi diialnosti [Training of teachers for professional communication activities]. Youth & market, no.10 (153), pp. 6 –10. [in Ukrainian].

Bym-Bad, B.M. (2002). Pedahohicheskaia antropolohiia: kurs lektsiy [Pedagogical anthropology: course of lectures]. Moscow: URAO, p. 208. [in Russian].

Kozyr, A.V. (2008). Profesiyna maysternist uchyteliv muzyky: teoriia i praktyka formuvannia v systemi bahatorivnevoi osvity [Professional skills of music teachers: theory and practice of forming within the system of multilevel education]. Kyiv: NPU, 378 p. [in Ukrainian].

Komarovska, O.A. (2012). Zdibnosti do stsenichnoho vystupu v strukturi khudozhnoi obdarovanosti osobystosti [Scenic performance skills in the structure of artistic talented personality]. Scientific journal of NPU. Ser.14. Theory and methods of artistic education. Kyiv: NPU, vol. 13, pp. 6–11. [in Ukrainian].

Lokarieva, H.V. & Stadnichenko, N.V. (2012). Problemy formuvannia profesiynoho spilkuvannia maybutnikh aktoriv [Problems of professional formation of communication of future actors]. A Bulletin of the Zaporizhzhya National University, no.2 (18), pp. 127 – 131. [in Ukrainian].

Khu Manli (2017). Metodyka pidhotovky kerivnyka vokalnoho ansamblu v systemi vyshchoi muzychno-pedahohichnoi osvity Ukrainy ta Kytayu [Methods of training of the leader of the vocal ensemble in the system of higher musical-pedagogical education of Ukraine and China]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 23 p. [in Ukrainian].

Iasvyn, V. A. (1997). Obrazovatelnaia sreda: ot modelirovaniia k proektirovaniyu [Educational environment: from modeling to designing]. TsKFL RAO, 248 p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ашиток Н. Підготовка педагогів до фахової комунікативної діяльності / Н.Ашиток // Молодь і ринок. – 2017. – № 10 (153). – С. 6 –10.

Бим-Бад Б.М. Педагогическая антропология: курс лекцій / Б.М.Бим-Бад. – М.: Изд-во УРАО, 2002. – 208 с.

Козир А.В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: [монографія] / А.В.Козир. – К.: НПУ імені М.Драгоманова, 2008. – 378 с.

Комаровська О. А. Здібності до сценічного виступу в структурі художньої обдарованості особистості / О. А. Комаровська // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Сер. 14. Теорія і методика мистецької освіти: зб. наук. пр. – К. : НПУ, 2012. – Вип. 13. – С. 6–11.

Локарєва Г. В., Стадніченко Н. В. Проблеми формування професійного спілкування майбутніх акторів / Г. В. Локарєва, Н. В. Стадніченко // Вісник Запорізького національного університету № 2(18), 2012. – С.127 – 131.

Ху Маньлі. Методика підготовки керівника вокального ансамблю в системі вищої музично-педагогічної освіти України та Китаю: автореферат дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ху Маньлі; наук. А. В. кер. Козир; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2017. – 23 с.

Ясвин В. А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию / В. А. Ясвин. – ЦКФЛ РАО, 1997. – 248 с.




ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)