ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ З ЛАБОРАТОРНОЇ МЕДИЦИНИ

Автор(и)

  • Орися Любінська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.131628

Ключові слова:

педагогічні умови, формування професійної компетентності, майбутні бакалаври з лабораторної медицини

Анотація

У статті обґрунтовано педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з лабораторної медицини. Педагогічні умови визначено як спеціально створені обставини, чинники дії та взаємодії суб’єктів педагогічного процесу, що реалізуються в межах цього процесу, сукупність яких визначає результативність формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з лабораторної медицини у вищих навчальних закладах.

Біографія автора

Орися Любінська

асистент кафедри лабораторної медицини ВНКЗ ЛОР “Львівського інституту медсестринства та лабораторної медицини імені Андрея Крупинського”

Посилання

Bilyk, L. V. (2015). Formuvannia paliatyvnoi kompetentnosti bakalavriv medytsyny v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of palliative competence of bachelor of medicine in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Pereiaslav Khmelnytskyi, 20 p. [in Ukrainian].

Borysiuk, L. O. (2016). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv sestrynskoi spravy u protsesi vyvchennia khimiko-biolohichnykh dystsyplin [Formation of professional competence of future bachelors of nursing in the process of study of the chemical and biological disciplines]. Extended abstract of candidate’s thesis. Khmelnytskyi,20 p. [in Ukrainian].

Vardanian, A. O. (2017.) Formuvannia profesiino-movlennievoi kompetentnosti maibutnikh likariv [Formation of vocational and speech competence of future doctors]. Extended abstract of candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 20 p. [in Ukrainian].

Verbitskiy, A. A. (2004). Kompetentnostnyy podkhod i teoriya kontekstnogo obucheniya [The competence approach and theory of contextual teaching: the materials of the fourth session of the methodological seminar]. Moscov, 84 p. [in Russian].

Demianchuk, M. R. (2015). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh bakalavriv medsestrynskoi spravy na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [Pedagogical conditions of preparation of future bachelors of nursing on the basis of competence approach]. Scientific herald of Mykolayiv Vasyl Sukhomlynskiy National University. Pedagogical sciences. No. 1 (48), pp. 108–112. [in Ukrainian].

Ierokhin, S. A., Nikitin, Yu. V. & Nikitina, I. V. (2011). Kontseptsiia profesiinoi motyvatsii studentiv yak faktoru konkurentnosti na rynku pratsi [The concept of professional motivation of students as a factor of competitiveness in the labor market]. Legal science. No.1, pp. 20–28. [in Ukrainian].

Kulbashna, Ya. A. (2014). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv iz stomatolohohii: teoretychni y metodychni osnovy [Formation of professional competence of future specialists in dentistry: the theoretical and methodological foundations]. Kyiv, Kompas, 416 p. [in Ukrainian].

Lytvyn, A. V. (2014). Metodolohichni zasady poniattia “pedahohichni umovy” [The methodological foundations of the concept “pedagogical conditions”: for the help for applicants of scientific degree]. Lviv: SPOLOM, 76 p. [in Ukrainian].

Liashenko, I.V. (2013). Formuvannia profesiinoi motyvatsii studentiv do uspishnoi fakhovoi diialnosti [Formation of professional motivation of students for successful professional activity]. [Electronic recource]. Folk education, vol. 1 (19). Available at: http://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=1076. [in Ukrainian].

Maksymenko, S. D. & Filonenko, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi medychnoi osvity [Pedagogy of higher medical education]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 288 p. [in Ukrainian].

Radziievska, I. V. (2011). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh medychnykh sester u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [Formation of professional competence of future nurses in the process of studying the specialized disciplines]. Extended abstract of candidate’s thesis. Кyiv, 20 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті