ДОСВІД ТЬЮТОРСТВА ТА ПІДГОТОВКИ ТЬЮТОРІВ У ПОЛЬЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.132438

Ключові слова:

тьюторство, підготовка тьюторів, досвід Польщі, тьюторскі програми

Анотація

Досліджено становлення тьюторства у Польщі, що розвивалося під впливом монастирських шкіл та університетів, у XVIII – XIX ст. практично не застосовувалось як форма індивідуального навчання через відносно високі витрати, а нині постає актуальним у зв’язку із процесами модернізації польської освіти. Виділено тематичні напрями польських наукових робіт з тьюторства. Подано варіанти визначення поняття “тьютор” і “тьюторство” у польській педагогічній думці. З’ясовано, що у Польщі програми підготовки тьюторів протягом певного часу проводились в академічних та неурядових організаціях в основному шляхом проведення тренінгів. Навчальні заклади Польщі пропонують підготовку тьюторів через аспірантуру. Визначено напрями використання досвіду Польщі, що мають адаптаційний потенціал у підготовці тьюторів в Україні.

Біографія автора

Катерина Осадча

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і кібернетики Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Czekierda, P. i in. (red.) (2009). Tutoring w szkole – między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej [Tutoring at school – between theory and the practice of educational change]. Wrocław: Towarzystwo Edukacji Otwartej. [in Polish].

Fijałkowski, A. (2009). Z dziejów myśli o tutoringu – krótki zarys historii indywidualnego kształcenia i wychowania [From the history of thinking about tutoring – a brief outline of the history of individual education and upbringing]. Kwartalnik Pedagogiczny, no. 2, pp.5–34. [in Polish].

Fundacja Kolegium Tutorów [The Tutor Collegium Foundation]. Available at: http://tutoring.pl. [in Polish].

Kosno, M. (2013). Kompetentny tutor. Znaczenie funkcji zarządzających dla przebiegu tutoringu rówieśniczego [Competent tutor. The importance of management functions for the course of peer tutoring]. Psychologia Rozwojowa, 18, no. 4, pp.95–110. [in Polish].

Osadcha, K. (2017). Spetsyfika orhanizatsii tiutorskoho suprovodu uchniv pochatkovoi shkoly [The specific of organization of the tutors support of students of primary school]. Yoth & market, vol. 5(148), рp. 63–69. [in Ukrainian].

O projekcie [About the project]. Available at: http://sp48gdy.webd.pl/do_wymiany/Tutoring/index.html. [in Polish].

PROGRAM Akredytowany Praktyk Tutoringu – ścieżka po PT. [PROGRAM Accredited Tutoring Practice – path after PT]. Available at: http://www.tutoring.edu.pl/program-akredytowany-praktyk-tutoringu-sciezka-po-pt,47. [in Polish].

PROGRAM Akredytowany Praktyk Tutoringu – ścieżka po ST. [PROGRAM Accredited Tutoring Practice – path after ST]. Available at: http://www.tutoring.edu.pl/program-akredytowany-praktyk-tutoringu-sciezka-po-st,46. [in Polish].

Sarnat-Ciastko, A. (2010). Tutor a wychowawca. Rzeczywistość nadana czy wybrana [Tutor and educator. The reality given or chosen]. Podstawy Edukacji, 3, pp.76–88. [in Polish].

Szkoła Tutorów. Available at: http://cw.edu.pl/program/szkola-tutorow. [in Polish].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті