ПЕРІОДИЗАЦІЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ФАХІВЦІВ З МЕДИЧНОЇ ІНФОРМАТИКИ У КАНАДІ

Автор(и)

  • Наталія Мукан
  • Надія Кобрин

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133873

Ключові слова:

професійна освіта, фахівець з медичної інформатики, спеціальність, освітня концепція, типова програма, науково-методичне забезпечення

Анотація

У статті досліджено ретроспективу розвитку медичної інформатики як спеціальності у Канаді. На основі хронологічно-проблемного підходу запропоновано періодизацію розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики. З’ясовано, що вона охоплює: підготовчий період; період зародження спеціальності “Медична інформатика”; період формування освітніх концепцій та узгодження типової програми професійної підготовки фахівців з медичної інформатики; період стрімкого розвитку професійної освіти фахівців цієї галузі; період уніфікації її навчально-методичного забезпечення та сучасний період розвитку.

Біографії авторів

Наталія Мукан

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземних мов Національного університету “Львівська політехніка”

Надія Кобрин

аспірант кафедри іноземних мов Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Buckeridge D. Health Informatics in Canada: Definitions, Education, and Path Ahead / D. Buckeridge [Electronic recourse]. – 1999. – 24 p. – Mode of access: http://healnet.mcmaster.ca/nce/about/workshop/HIiC.PDF.

Covvey H.D. et al. Pointing the Way: Competences and Curricula in Health Informatics: Applied Health Informatics (AHI), Research and Development Health Informatics (RDHI) and Clinician Health Informatics (CHI) / H.D. Covvey, D. Zitner, R. Bernstein. – Version 1.0. – Waterloo, Ontario, Canada: University of Waterloo, 2001. – 164 p.

CPHIMS-CA Canadian Supplemental Examination Candidate Handbook. – COACH: Canada’s Health Informatics Association, 2013. – 10 p.

Health Informatics Education in Canada: Landscape of an Emerging Academic Discipline / prepared by J. Gaudet et al. – Toronto: Canada’s Health Informatics Association, 2013. – 54 p.

Health Informatics Professional Career Matrix [Electronic resource]. – COACH: Canada’s Health Informatics Association, 2013. – Mode of access: http://www.coachorg.com/en/resourcecentre/resources/COACH_Career_Matrix_2013_Final.pdf.

Health Informatics Professional Core Competences [Electronic resource]. – Toronto: Canada’s Health Informatics Association, 2012. – 22 p. – Mode of access: http://www.coachorg.com/en/resourcecentre/resources/Health-Informatics-Core-Competencies.pdf.

Kushniruk A. et al. The School of Health Information Science at the University of Victoria: Towards an Integrative Model for Health Informatics Education and Research / A. Kushniruk, F. Lau, E. Borycki, D. Protti // IMIA Yearbook of Medical Informatics. – 2006. – P. 159-165.

Lau F., Bell H. A pan-Canadian Health Informatics Education Strategy / F. Lau, H. Bell [Electronic resource]. – AMIA 2003 Symposium Proceedings. – 2003. – P. 386–390. – Mode of access: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14728200.

Welcome to the School of Health Information Science: Undergraduate Handbook. – University of Victoria, 2012. – 46 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті