МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ “МОЗКОВОГО ШТУРМУ” НА СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТТЯХ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ У ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ (ВВНЗ)

Автор(и)

  • Вадим Рижиков

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133874

Ключові слова:

вищі військові навчальні заклади, семінарське заняття, “Мозковий штурм”, військовослужбовці, професійна підготовка

Анотація

Стаття присвячена використання інтерактивних методів навчання на прикладі “мозкового штурму” на семінарських заняттях при професійній підготовці у ВВНЗ майбутніх офіцерів. “Мозковий штурм” розвиває творчу активність, поліпшує якість теоретичних знань, сприяє формуванню емоційної стійкості, розвиває уміння висловлювати і обґрунтовувати власну професійну точку зору. При формуванні професійної готовності у майбутніх офіцерів в процесі підготовки у ВВНЗ, особливо слід звернути увагу на метод мозкового штурму (мозкової атаки), тому що це метод групового вирішення творчої проблеми. У ході його застосування формується здібність переборювати внутрішні бар’єри, перехід на чужу логіку, внаслідок чого творчі потенціали учасників ніби інтегруються, що особливо важливо для професійної діяльності військового в бойовій обстановці.

Біографія автора

Вадим Рижиков

доктор педагогічних наук, професор, старший науковий співробітник, Науково-дослідного центру Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Alex, F. Osborn Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative Problem-Solving. New York: Charles Scribners Sons, 1953.[in English].

Nisimchuk, A. S., Padalka, O. S., Shpak, O. T. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohii [Modern pedagogical technologies]. Kyiv, 368 p. [in Ukrainian].

Proshina, A. N. (2013). Ispolzovanie interaktivnykh tekhnologiy v vysshey shkole kak uslovie intensifikatsii obrazovatelnogo protsessa [Using interactive technologies in higher education as a condition for intensifying the educational process]. Proceedings of the St. Petersburg State University of Culture and Arts. Issue 1, Vol. 200, pp. 287–290. [in Russian].

Ryzhykov, V.S. (2010). Teoriia i praktyka konstruiuvannia tsilovykh modelei (profesiohram) ta protsesu pofesiinoi pidhotovky maibutnikh yurystiv: Monohrafiia [Theory and practice of designing target models (professiograms) and the process of professional training of future lawyers: Monograph]. Kherson: vyd-vo “Ailan”, 280 p. [in Ukrainian].

Sizykh, T. V. (2011). Delovaya igra kak sposob razvitiya sotsialnoy kompetentnosti obuchayushchikhsya [Business game as a way of development of social competence of students]. Pedagogika: traditsii i innovatsii: mat. mezhdun. nauch. konf. (g. Chelyabinsk, oktyabr 2011 g.) – Pedagogy: traditions and innovations. ap. sci. Conf. (Chelyabinsk, October 2011). (pp. 151–153). Vol. 1, Cheliabynsk: Dva komsomoltsa. [in Russian].

Sysoieva, S. O. (2011). Interaktyvni tekhnolohii navchannia doroslykh: navch.-metod. posib. [Interactive adult learning technologies: tutorial manual]. National Akademy of Educational Sciences of Ukraine, Institute of Pedagogical Education and Adult Education. Kyiv: VD “EKMO”, 320 p. [in Ukrainian].

Talyzina, N. F. (1975). Upravlenie protsessom usvoeniya znaniy [Managing the learning process]. Moscov: Yzd-vo MHU, 343 p. [in Russian].

Iahupov, V.V. (2000). Teoriia i metodyka viiskovoho navchannia: monohrafiia [Theory and methodology of the military training: Monograph]. Kyiv: Tandem, 380 p. [in Ukrainian].

Iahupov, V.V. (2003). Pedahohika: navch. posib [Pedagogy: study guide]. Kyiv: Lybid, 560 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті