ОСОБЛИВОСТІ МОТИВАЦІЇ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ДО САМОЗБЕРЕЖЕННЯ В ЕКСТРЕМАЛЬНІЙ СИТУАЦІЇ

Автор(и)

  • Юрій Таймасов
  • Олена Зуб
  • Артем Турчинов

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133877

Ключові слова:

екстремальна ситуація, мотивація, особистість, самозбереження, військовослужбовець

Анотація

У статті представлені результати дослідження мотивації військовослужбовців до самозбереження в екстремальній ситуації. Зазвичай екстремальну ситуацію розкривають з точки зору порушення працездатності, здоров’я, високого негативного рівня психічного напруження й напруженості. Екстремальна ситуація є ситуація життєдіяльності людини, до якої він так чи інакше діє, здійснюючи певну діяльність. Проведено аналіз вітчизняних і зарубіжних авторів, які займаються даною проблемою. Викладено теоретичні моделі мотивації самозбереження З. Фрейда, А. Маслоу, Г. Меррея. У дослідженні вивчається провідна мотивація військовослужбовців в екстремальній ситуації і аналізуються рівні мотивації самозбереження військовослужбовців. Дослідження проведено на чоловіках які служили в зоні проведення антитерористичної операції на сході України, використовувалася методика незакінчених пропозицій, тощо. Виявлено два рівня мотивації самозбереження військовослужбовців: індивідуальної та особистісної. Виявлено, що мотивація самозбереження військовослужбовців є провідною мотивацією в екстремальній ситуації.

Біографії авторів

Юрій Таймасов

кандидат педагогічних наук, старший викладач навчального пункту аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління ДСНС України у Харківській області

Олена Зуб

кандидат сільськогосподарських наук, доцент кафедри фундаментальних дисциплін Національної академії Національної гвардії України

Артем Турчинов

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної підготовки та спорту Національної академії Національної гвардії України

Посилання

Alekseychuk, I., Dobrovolska, N. & Nachata, O. (2002). Motyvy zaniat fizychnoiu kulturoiu i sportom u vyshchii shkoli [The training motives of physical culture and sport in high school]. Physical education, sport and health culture in modern society: Collection of scientific works. Lutsk, vol. 1, pp. 173–175 p. [in Ukrainian].

Ivannikov, V. (1998). Психологические механизмы волевой регуляции [Psychological mechanisms of strong-willed regulation]. Moscov: URAO. [in Russian].

Bochkaryova, S.I Vysotskaya, T.P. & Rostevanov, A.G. (2017). Sovremennoe sostoyanie i problemy razvitiya fizicheskoy kultury v vuze [The current state and problems of physical culture development in higher education institution]. Bulletin of Plekhanov Russian Academy of Economics. No. 4 (94), pp. 42–47. [in Russian].

Vanyuk, O. (2014). Orhanizatsiia provedennia samostiinykh fizkulturno-ozdorovchykh zaniat u VNZ [Organization of conducting independent physical education and recreation classes in higher educational institutions]. Collection of scientific works “Bulletin of the Zaporizhzhya National University. Physical education and sports”. No. 1,pp. 5–11. [in Ukrainian].

Mahomed-Eminov, M. (2007). Pozitivnaya psikhologiya cheloveka [Positive psychology of the person]. From psychology of the subject to life psychology: in 2 vol. Moscov. [in Russian].

Zavydivska, N. & Opolonets, I. (2010). Shliakhy optymizatsii fizkulturno-sportyvnoi diialnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Ways of student’s physical culture and sports activity optimization of higher educational institutions]. Physical education, sport and health culture in modern society: Science colletion Volyn Lesia Ukrainka nat. univ. Lutsk: Volyn. Lesia Ukrainka nat. univ., No.2 (10),pp. 50–54. [in Ukrainian].

Mahomed-Eminov, M. (2006). Ekstremalnaya psikhologiya [Extreme psychology]. Vol. 2, Moscov. [in Russian].

Maslou, A. (2008). Motivatsiya i lichnost [Motivation and personality] 3rd edition. The lane with English. SPb.: St. Petersburg. [in Russian].

Obukhovsky, K. (2003). Galaktika potrebnostey: Psikhologiya vlecheniy cheloveka [Galaxy of requirements: Psychology of the person inclinations]. Moscov: Speech. [in Russian].

Kovalenko, Yu. (2014). Otsinka efektyvnosti innovatsiinykh pidkhodiv do orhanizatsii fizkulturno-ozdorovchoi roboty u VNZ [Assessment of the effectiveness of innovative approaches to the organization of physical culture and health work in universities]. Collection of scientific works “Bulletin of the Zaporizhzhya National University. Physical education and sports”. No. 1,pp. 20–27. [in Ukrainian].

Freud, Z. (2006). Ya i Ono [I and It]. Moscov. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті