МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ДИДАКТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВИКЛАДАЧА ВНЗ

Автор(и)

  • Ірина Шалімова
  • Валентина Бурбига

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133880

Ключові слова:

професійно-педагогічна культура, дидактична культура, інноваційне середовище, викладач ВНЗ

Анотація

У статті здійснено теоретичне дослідження та подано визначення дидактичної культури викладача як суспільно-педагогічного феномена і важливої складової професійно-педагогічної культури, досліджено її генезис; розроблено модель формування дидактичної культури викладача ВНЗ, яка враховує основні тенденції сучасної парадигми освіти та специфіку навчального закладу; викладено матеріали експериментального впровадження запропонованої моделі та підтверджено інтерпретацію дидактичної культури викладача як одного з факторів успішності його професійної діяльності.

Біографії авторів

Ірина Шалімова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти Української інженерно-педагогічної академії

Валентина Бурбига

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти Української інженерно-педагогічної академії

Посилання

Boholib, T. M. (2004). Pryntsypy upravlinnia vuzom [Principles of university management]. Pereiaslav-Khmelnytskyi: Pereiaslav-Khmelnytskyi State University, 202 р. [in Ukrainian].

Kremen, V. H. & Nikolaienko, S. M. (Eds). (2005). Vyshcha osvita v Ukraini [Higher education in Ukraine]. Kyiv: Znannia, 327p. [in Ukrainian].

Isaev, I. F. (1993). Teoriya i praktika formirovaniya professionalno-pedagogicheskoy kultury prepodavatelya vysshey shkoly [Theory and practice of the formation of professional and pedagogical culture of a teacher of higher education]. Moscow: Belgorod, 219 p. [in Russian].

Isaev, I. F. & Shekhovskaya, N. L. (1997). Kolledzh kak innovatsionnoe obrazovatelnoe uchrezhdenie. Opyt issledovaniya professionalno-pedagogicheskoy kultury [College as an innovative educational institution. Experience in the study of professional and pedagogical culture]. Belgorod, 144 p. [in Russian].

Kryzhko, V. V. (2005). Antolohiia aksiolohichnoi paradyhmy upravlinnia osvitoiu [Anthology of the axiological paradigm of education management]. Kyiv: Osvita Ukrainy, 440 p. [in Ukrainian].

Lozova, V. I. (2006). Lektsii z pedahohiky vyshchoi shkoly [Lectures of higher education pedagogy]. Kharkiv: OVS, 496 p. [in Ukrainian].

Marmaza, O. I. (2003). Proektnyi pidkhid do upravlinnia navchalnym zakladom [Project approach to management of an educational institution]. Kharkiv: Osnova, 80 p. [in Ukrainian].

Fatyanova, N.M. (1999). Formirovanie didakticheskoy kultury uchitelya mnogoprofilnoy gimnazii [Formation of the didactic culture of the teacher of a multidisciplinary gymnasium]. Candidate’s thesis. Belgorod, 274p. [in Russian].

Shekhovskaya, N.L (1997). Formirovanie professionalno-pedagogicheskoy kultury prepodavateley kolledzha [Formation of professional and pedagogical culture of college teachers]. Candidate’s thesis. Belgorod, 197 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті