АВТОБІОГРАФІЯ ЯК ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНЕ ДЖЕРЕЛО

Автор(и)

  • Ірина Розман

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133881

Ключові слова:

автобіографія, педагогічна персоналія, історико-педагогічна наука, мемуаристика

Анотація

Автобіографія є цінним джерелом особового походження щодо дослідження як окремих педагогічних персоналій, так і розвитку української педагогічної думки й історико-педагогічної науки загалом. У статті стисло проаналізовано особливості джерельної бази біографічних досліджень у сучасній історико-педагогічній науці. Розглянуто основні компоненти наукової біографії. Автор аналізує витоки становлення біографічного методу як інструменту наукового дослідження персоналії, джерела біографічного матеріалу. При використанні автобіографії як історико-педагогічного джерела дослідник повинен мати широку ерудицію та володіти відповідним рівнем джерелознавчої культури, розуміти змістові особливості різних жанрів мемуаристики та знатися на методах і прийомах їхнього критично-конструктивного аналізу.

Біографія автора

Ірина Розман

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філологічних дисциплін Мукачівського державного університету

Посилання

Halych, O. A. (2001). Ukrainska dokumentalistyka na zlami tysiacholit: spetsyfika, heneza, perspektyvy [Ukrainian documentaries at the turn of the millennium: specifics, genesis, perspectives]. Luhansk: Znannia, 245 p. [in Ukrainian].

Honcharenko, M. I. (1999). Avtobiohrafiia yak biohrafichne dzherelo [Autobiography as a biographical source]. Ukrainska biohrafistyka. Vol. 2, pp. 221–227. [in Ukrainian].

Lohynova, N. A. (2001). Byohrafycheskyi metod yssledovanyi y korektsyy lychnosty [Biographical method of research and correction of personality]. Almaty, 173 p. [in Russian].

Franko, I. (1981). Deshcho pro sebe samoho [Desheto about himself]. Vol. 31. Kyiv: Naukova dumka, pp. 28–32. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті