DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133915

ВПЛИВ МИСТЕЦТВА ТА ДІЙСНОСТІ НА РОЗВИТОК ЕСТЕТИЧНИХ ПОЧУТТІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Олександр Плахотський

Анотація


У статті висвітлюються найбільш дієві засоби естетичного виховання молодших школярів, а саме, мистецтво і дійсність. У контексті цієї взаємодії визначаються особливості впливу мистецтва на естетичний розвиток школяра в залежності від особистого загального розвитку, рівня освіти, занять певним видом мистецтва та ін. Розкривається зміст і умови педагогічного керівництва процесом розвитку естетичного сприйняття дійсності через певні види і жанри мистецтва. Визначаються педагогічні засоби і методи, за допомогою яких формується естетична діяльність учнів молодшого шкільного віку.


Ключові слова


естетика; мистецтво; початкова школа; виховання; педагогічне керівництво; навчальний процес

Повний текст:

PDF

Посилання


Havrilova, L. H. & Fedorishin, V.I. (2017). Problema formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky zasobamy kompiuternykh tekhnolohii u teorii vitchyznianoi mystetskoi osvity [The issue of forming future music teachers’ professional competence by computer technology tools in the theory of national art]. Professionalism of the teacher: theoretical and methodological aspects. Save sciences works. Slavyansk: DDPU Publ., vol. 5, part.1, pp. 213–225. [in Ukrainian].

Goncharov, I. F. (2006). Esteticheskoe vospitanie shkolnikov sredstvami iskusstva i deystvitelnosti [Aesthetic education of schoolchildren by means of art and reality]. Moscow: Pedagogika Publ., 126 p. [in Russian].

Kabalevskiy, D. B. (1978). Prekrasnoe pobuzhdaet dobroe [The beautiful imparts the good]. Kyiv: Muzica Publ., 214 p. [in Ukrainian].

Kagan, M. S. & Holstova, T. V. (1988). Kultura – Filosofiya – Iskusstvo [Culture – Philosophy – Art]. Moscow: Estetika Publ., no.2, 324 p. [in Russian].

Koval, L. G. (1983). Vospitanie chuvstva prekrasnogo. Metod. posobie [Beauty sense education. Method. allowance]. Kyiv: Radyanska Shkola Publ., 120 p. [in Ukrainian].

Kostiuk, O. H. (1995). Spryimannia muzyky i khudozhnia kultura slukhacha [Perception of music and the artistic culture of the listener.]. Kyiv: Muzika Publ., 192 p. [in Ukrainian].

Pavlenko, I. H. (2002). Formuvannia ekolohichnoi kultury molodshykh shkoliariv zasobamy mystetstva [Developing primary schoolchildren’s ecological culture by means of art]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lugansk, 20 p. [in Ukrainian].

Rozdymakha, A. I. (2017). Vyvchennia problemy formuvannia zdatnosti do estetychnoi otsinky yavyshch diisnosti zasobamy mystetstva [Studying the problems of forming the capacity to estimate phenomenon of reality by means of art]. Professionalism of the teacher: theoretical and methodical aspects. Slavyansk: DDPU Publ., vol. 5, part.1, pp. 213–225. [in Ukrainian].

Popova, L. D. & Ureva, K. A. (1993). Sukhomlynskyi V. O.: Pro estetychnu kulturu vchytelia [Sukhomlynskyi V. O.: About the aesthetic culture of the teacher]. Guidelines. Kharkiv: HDPI Publ., 324 p. [in Ukrainian].

Fed, A. M. (2001). Notatky na poliakh nenapysanoho etiudu. Kinopovist ta dva esei [Notes on the fields of unwritten sketch. The film and two essays.]. Slavyansk: DDPU Publ., pp. 122–132. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Гаврілова Л. Г. Проблема формування професійної компетентності майбутніх учителів музики засобами комп’ютерних технологій у теорії вітчизняної мистецької освіти / Л. Г. Гаврілова, В. І. Федоришин // Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти: зб. наук. праць. Вип. 5. / ДВНЗ “ДДПУ”; заг. ред. проф. С. О. Омельченко; – Слов’янськ: ДДПУ, 2017. – Ч. 1. – С. 213 – 225.

Гончаров И. Ф. Эстетическое воспитание школьников средствами искусства и действительности / И. Ф. Гончаров. – М.: Педагогика, 2006. – 126 с.

Кабалевский Д. Б. Прекрасное побуждает доброе / Д. Б. Кабалевский. – К.: Музыка, 1978. – 214 с.

Каган М. С. Культура – Философия – Искусство / М. С. Каган, Т. В Холостова. // Эстетика. – №2. – 1988. – 324 c.

Коваль Л. Г. Воспитание чувства прекрасного. Метод. пособие / Л. Г. Коваль. – К.: Рад. школа, 1983. – 120 с.

Костюк О. Г. Сприймання музики і художня культура слухача / О. Г. Костюк. – К.: Музика, 1995, – 192 с.

Павленко І. Г. Формування екологічної культури молодших школярів засобами мистецтва: Автореферат дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук. (13.00.01) / І. Г. Павленко. – Луганськ: – 2002. – 20 с.

Роздимаха А. І. Вивчення проблеми формування здатності до естетичної оцінки явищ дійсності засобами мистецтва / Професіоналізм педагога: теоретичні та методичні аспекти. – Вип. 5. – 2.1 / А. І. Роздимаха. – Слов’янськ: – 2017. – С. 258 – 264.

Попова Л. Д. Сухомлинський В. О.: Про естетичну культуру вчителя: Мотод. рекоменд. / Л. Д. Попова, К. А. Юр’єва. – Харків: ХДПІ, 1993. – 324 с.

Федь А. М. Нотатки на полях ненаписаного етюду. Кіноповість та два есеї. / А. М. Федь. – Слов’янськ: – 2001, – С.122 – 132.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)