ПОНЯТТЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО БАКАЛАВРА З КОМП’ЮТЕРНИХ НАУК У ВІТЧИЗНЯНИХ ТА ЗАКОРДОННИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

Автор(и)

  • Ганна Чемерис

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133923

Ключові слова:

графічна компетентність, графічна підготовка, майбутній бакалавр з комп’ютерних наук

Анотація

У статті розглянуто теоретичний аналіз значення графічної компетентності. Досліджено основні наукові положення вітчизняних та закордонних вчених щодо формування графічної компетентності, як важливої складової професійного становлення фахівців у системі вищої освіти. Проведено аналіз сучасних підходів, висвітлених у вітчизняних та закордонних джерелах, щодо визначення сутності поняття “графічна компетентність”, як складової якісної підготовки фахівця. Закцентовано увагу на затребуваності формування графічної культури у майбутніх бакалаврів з комп’ютерних наук, на основі чого подається особистий погляд на визначення графічної компетентності як складової якісної професійної підготовки конкурентоспроможних майбутніх бакалаврів з комп’ютерних наук в умовах педагогічного вищого навчального закладу з урахуванням сучасних соціальних процесів.

Біографія автора

Ганна Чемерис

аспірант, викладач-стажист кафедри інформатики і кібернетики Мелітопольського державного педагогічного університету імені Б. Хмельницького

Посилання

Bondar, N. O. (2006). Dydaktychni umovy aktyvizatsii myslytelnoi diialnosti uchniv 8–9 klasiv na urokakh kreslennia [Didactic conditions for activating the thinking activity of pupils of grades 8-9 at the lessons of the drawing]. Сandidate’s thesis. Chernihiv, 236 p. [in Ukrainian].

Buyanov, P. G. (2010). Stupin i skladovi grafichnoyi profesijnoyi kompetentnosti majbutnix uchyteliv texnologiyi [Degree and graphic components of professional competence of future teachers of technology]. Scientific Notes of TNPU them. V. Hnatyuk. Series. Pedagogy, Ternopil. Vol 1. pp. 17 –175. [in Ukrainian].

Dzhedzhula, O. M. (2007). Teoriia i metodyka hrafichnoi pidhotovky studentiv inzhenernykh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh zakladiv [Theory and methods of graphic preparation of students of engineering specialties of higher educational institutions]. Doctor’s thesis. Kyiv, 460 p. [in Ukrainian].

Doroshenko, N. I. (2007). Pedahohichni umovy formuvannia poniat u protsesi hrafichnoi pidhotovky maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv budivelnoho profiliu [Pedagogical conditions of the formation of concepts in the process of graphic training of future skilled construction workers]. Professional formation of the person: problems and perspectives. pp. 330–338. [in Ukrainian].

Kovalenko, A. V. (2010). Hrafycheskaia kompetentsyia kak odna yz sostavliaiushchykh professyonalnoi kompetentnosty bakalavra professyonalnoho obuchenyia po napravlenyiu 051000. 62 Professyonalnoe obuchenye (po otrasliam) [Graphic competence as one of the components of the professional competence of the bachelor of professional training in the direction of 051000. 62 Professional training (by branch)]. The Bulletin of the Chelyabinsk State Pedagogical University, no. 10, pp. 83–95. [in Ukrainian].

Kozak, Iu. Iu. (2016). Hrafichna kompetentnist yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv kompiuternoho profiliu [Graphic competence as a component of the training of future engineer teachers of the computer profile]. Scientific notes. Series: Pedagogy, vol. 2. p. 158–163. [in Ukrainian].

Konoplia, O. V. (2013). Problemy ta znachennia hrafichnoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv zaliznychnoho transportu [Problems and meanings of graphic training of future railway engineers]. Unity of study and scientific research – the main principle of the university. Kyiv: Vyd-vo NPU im. M. Drahomanova, pp. 20–22. [in Ukrainian].

Morkun, V. S., Bakum, Z. P. & Tsvirkun, L. O. (2014). Problemy formuvannia proektno-konstruktorskoi kompetentnosti hirnychoho inzhenera v protsesi hrafichnoi pidhotovky [Problems of formation of design and development competence of mining engineer in the process of graphic preparation]. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology II (8), issue 16, pp. 110–114. [in Ukrainian].

Ozhha, M. M. (2012). Problemy hrafichnoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv u naukovykh doslidzhenniakh [Problems of graphic training of future engineers-teachers in scientific research]. Problems of engineering and pedagogical education: collection of sciences. works of Ukr. eng.-ped. academy. Vol. 34–35. pp. 226–233. [in Ukrainian].

Raikovska, H. O. (2007). Naukovi pidkhody ta suchasnyi stan z hrafichnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u VNZ [Scientific approaches and current state of graphic training of future specialists in higher educational institutions]. Bulletin of the I. Franko Zhytomyr State University, no.35, pp. 109–114. [in Ukrainian].

Osadcha, K., & Chemerys, H. (2017). Analiz sutnosti poniattia “hrafichna kompetentnist” u systemi pidhotovky maibutnoho bakalavra z kompiuternykh nauk [Analysis Of The Mention Of The Concept “Graphic Competence” In The Preparation Of The Future Bachelor Of Computer Science]. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, vol.5(3), 37–46. [in Ukrainian].

Osadcha, K. P. & Chemerys, H. Y. (2017). Dobir zasobiv tryvymirnoho modeliuvannia dlia protsesu formuvannia hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv z kompiuternykh nauk [Three-dimensional modeling tools in the process of formation of graphic competence of the future bachelor of computer science]. Information technologies and learning tools, vol.62(6). pp. 70–85. [in Ukrainian].

Shkitsa, L. Ie., Taras, I. P. & Kornuta, O. V. (2014). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv iz hrafichnykh dystsyplin [Organization of independent work of students from graphic disciplines]. Collection of sciences. Works “Modern Trends in Science and Education”, Varshava. pp. 10–11. [in Ukrainian].

Deshpande, A. V. (2010). Use of Educational Technology in Engineering Education–A Computer Assisted Instruction (Multimedia) Package for Engineering Students. WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education, 7(8), 245–254. [in English].

Halim, L., Yasin, R. M. & Ishar, A. (2012). Camed: An innovative communication tool in teaching engineering drawing. WSEAS Transactions on Information Science and Applications. No. 9 (2). pp. 58–67. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті