АРТИСТИЗМ ЯК ВИЯВ ТВОРЧОГО НАЧАЛА МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА В ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133924Ключові слова:
майбутній музикант-педагог, професійна підготовка, виконавська діяльність, диригент, хоровий колектив, імпровізація, акторська майстерність, артистизмАнотація
У статті висвітлюється важливість формування артистизму майбутнього педагога-музиканта в процесі професійної підготовки. Обґрунтовано питання оволодіння елементами акторської майстерності. Автор визначає умови, у яких шліфується професійна майстерність педагога-музиканта. Дається визначення поняття “артистизм”. Виявляються спільні елементи діяльності та відмінності професії педагога й актора. Вказано шляхи реалізації виконавсько-хорової діяльності і зазначається роль артистизму в цьому процесі.
Артистизм розглядається як необхідність самостійної творчості та успішної виконавської діяльності, у якій велика роль відводиться інтерпретації хорового твору, глибокому осмисленню музики та чуттєвому проникненню в образну сферу хорового твору.
Посилання
Bulatova, O.S. (2001). Pedahohycheskyi artystyzm: ucheb. posobye [Pedagogical artistry: Textbook. allowance ]. Moscow: Yzdatelskyi tse ntr “Akademyia”, 240 p. [in Russian].
Hoian, Ya.P. (2005). Maestro [Maestro]. Kyiv: Veselka, p.178. [in Ukrainian].
Kyrylenko, Ya.O. (2017). Teatralizatsiia v suchasnomu ukrainskomu khorovomu kontserti: teoriia i praktyka: monohrafiia [Theatricalization in contemporary Ukrainian choral concert: theory and practice: monograph]. Dnipro: LIRA, p.60. [in Ukrainian].
Merzheva, L.F.(2015). Formuvannia artystyzmu yak osobystisnoho vymiru muzychno-pedahohichnoho profesionalizmu maibutnoho vchytelia mystetstv v umovakh fakhovoi pidhotovky [Formation of artistry as a personal dimension of musical and pedagogical professionalism of the future teacher of arts in the conditions of professional preparation]. Scientific notes of the Volodymyr Vynnychenko Kirovograd State Pedagogical University. Sir: Pedagogical sciences. Kirovograd vol. 139, p.188.[in Ukrainian].
Musyn, Y.A. (1967). Tekhnyka dyryzhyrovanyia [Technique of conducting]. Leningrad: Muzyka, p.187. [in Russian].
Ptytsa, K. B. (2010). Ocherky po tekhnyke dyryzhyrovanyia khorom: nauch. yzd. [Essays on the technique of conducting the choir: a scientific publication] 2-e yzd., yspr. y dop. Moscov: Moskovskaia konservatoryia, p.74. [in Russian].
Psykholohyia muzykalno-yspolnytelskoi deiatelnosty: Uchebnoe posobye (2008). [Psychology of musical and performing activities: Textbook]. Yzdatelstvo kompozytor Sankt-Peterburh, p.89. [in Russian].
Seheda, N.A. (2017). Akmeolohichnyi dyskurs aksiosfery profesiinoho zrostannia pedahoha [Akmeologic discourse of the axioms of professional growth of the teacher]. Pedagogical Education: Theory and Practice: Collection of scientific works Kamenets-Podolsky National University named after Ivan Ogienko; Institute of Pedagogics of National Academy of Sciences of Ukraine vol.23 (2), part.1. Kamyanets-Podilsky, p.193. [in Ukrainian].
Iuryi Symonov (2015). Esly yndyvydualnost est – eе nelzia poteriat! [If the individuality is – it can not be lost!]. Available at: (http:www.classicalmusicnews.ru interview yuri-simonov.[in Russian].
Tarasenko, L.(2014). Vzaiemnyi obmin enerhii i pryvabliuie v operi [Mutual energy exchange and attracts in the opera]. [Electronic resource]. Available at: https: day.kyiv.ua uk article kultura vzaiemniy-obmin-energiy-i-privablyuie-v- operi. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.