DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133924

АРТИСТИЗМ ЯК ВИЯВ ТВОРЧОГО НАЧАЛА МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА В ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Тетяна Багрій

Анотація


У статті висвітлюється важливість формування артистизму майбутнього педагога-музиканта в процесі професійної підготовки. Обґрунтовано питання оволодіння елементами акторської майстерності. Автор визначає умови, у яких шліфується професійна майстерність педагога-музиканта. Дається визначення поняття “артистизм”. Виявляються спільні елементи діяльності та відмінності професії педагога й актора. Вказано шляхи реалізації виконавсько-хорової діяльності і зазначається роль артистизму в цьому процесі.

Артистизм розглядається як необхідність самостійної творчості та успішної виконавської діяльності, у якій велика роль відводиться інтерпретації хорового твору, глибокому осмисленню музики та чуттєвому проникненню в образну сферу хорового твору.


Ключові слова


майбутній музикант-педагог; професійна підготовка; виконавська діяльність; диригент; хоровий колектив; імпровізація; акторська майстерність; артистизм

Повний текст:

PDF

Посилання


Bulatova, O.S. (2001). Pedahohycheskyi artystyzm: ucheb. posobye [Pedagogical artistry: Textbook. allowance ]. Moscow: Yzdatelskyi tse ntr “Akademyia”, 240 p. [in Russian].

Hoian, Ya.P. (2005). Maestro [Maestro]. Kyiv: Veselka, p.178. [in Ukrainian].

Kyrylenko, Ya.O. (2017). Teatralizatsiia v suchasnomu ukrainskomu khorovomu kontserti: teoriia i praktyka: monohrafiia [Theatricalization in contemporary Ukrainian choral concert: theory and practice: monograph]. Dnipro: LIRA, p.60. [in Ukrainian].

Merzheva, L.F.(2015). Formuvannia artystyzmu yak osobystisnoho vymiru muzychno-pedahohichnoho profesionalizmu maibutnoho vchytelia mystetstv v umovakh fakhovoi pidhotovky [Formation of artistry as a personal dimension of musical and pedagogical professionalism of the future teacher of arts in the conditions of professional preparation]. Scientific notes of the Volodymyr Vynnychenko Kirovograd State Pedagogical University. Sir: Pedagogical sciences. Kirovograd vol. 139, p.188.[in Ukrainian].

Musyn, Y.A. (1967). Tekhnyka dyryzhyrovanyia [Technique of conducting]. Leningrad: Muzyka, p.187. [in Russian].

Ptytsa, K. B. (2010). Ocherky po tekhnyke dyryzhyrovanyia khorom: nauch. yzd. [Essays on the technique of conducting the choir: a scientific publication] 2-e yzd., yspr. y dop. Moscov: Moskovskaia konservatoryia, p.74. [in Russian].

Psykholohyia muzykalno-yspolnytelskoi deiatelnosty: Uchebnoe posobye (2008). [Psychology of musical and performing activities: Textbook]. Yzdatelstvo kompozytor Sankt-Peterburh, p.89. [in Russian].

Seheda, N.A. (2017). Akmeolohichnyi dyskurs aksiosfery profesiinoho zrostannia pedahoha [Akmeologic discourse of the axioms of professional growth of the teacher]. Pedagogical Education: Theory and Practice: Collection of scientific works Kamenets-Podolsky National University named after Ivan Ogienko; Institute of Pedagogics of National Academy of Sciences of Ukraine vol.23 (2), part.1. Kamyanets-Podilsky, p.193. [in Ukrainian].

Iuryi Symonov (2015). Esly yndyvydualnost est – eе nelzia poteriat! [If the individuality is – it can not be lost!]. Available at: (http:www.classicalmusicnews.ru interview yuri-simonov.[in Russian].

Tarasenko, L.(2014). Vzaiemnyi obmin enerhii i pryvabliuie v operi [Mutual energy exchange and attracts in the opera]. [Electronic resource]. Available at: https: day.kyiv.ua uk article kultura vzaiemniy-obmin-energiy-i-privablyuie-v- operi. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Булатова О.С. Педагогический артистизм: учеб. пособие [Текст] / О.С. Булатова. – М.: Издательский центр “Академия”, 2001. – 240 с.

Гоян Я.П. Маестро / Я.П. Гоян: Есе. – К.: Веселка, 2005. – С.178.

Кириленко Я.О. – Театралізація в сучасному українському хоровому концерті: теорія і практика: монографія / Я.О.Кириленко. – Дніпро: ЛІРА, 2017.– С.60.

Мержева Л.Ф. Формування артистизму як особистісного виміру музично-педагогічного професіоналізму майбутнього вчителя мистецтв в умовах фахової підготовки / Л. Мержева // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер. : Педагогічні науки. – 2015. – Випуск 139. – С.188.

Мусин И.А. Техника дирижирования / И.А. Мусин. – Л.: Музыка, 1967. – С.187.

Птица, К. Б. Очерки по технике дирижирования хором: науч. изд. / К.Б. Птица. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Московская консерватория, 2010. – С.74.

Психология музыкально-исполнительской деятельности: Учебное пособие. // Издательство Композитор Санкт-Петербург. – 2008. – С. 89.

Сегеда Н.А Акмеологічний дискурс аксіосфери професійного зростання педагога // Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. – Вип.23 (2-2017). – Ч.1. – Кам’янець-Подільський, 2017. – С.193.

Юрий Симонов: “Если индивидуальность есть – её нельзя потерять!” Режим доступу до ресурсу: (http://www.classicalmusicnews.ru/interview/yuri-simonov-2015/).

Тарасенко Л. Взаємний обмін енергій і приваблює в опері [Электронный ресурс]: 12 листопада оперою “Сільська честь” Масканьї та балетом “Болеро” Равеля Іван Гамкало відзначає своє 75-річчя [Електронний ресурс] / Л. Тарасенко. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/vzaiemniy-obmin-energiy-i-privablyuie-v- operi





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)