DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133926

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Оксана Мойко

Анотація


У статті розглянуто структуру професійних компетентностей вчителя інформатики, проаналізовано підготовку майбутнього фахівця інформатики засобами інформаційно-комунікаційних технологій, яка передбачає здобуття ним повноцінної вищої освіти, підвищення кваліфікації, можливість перепідготовки, тобто охоплює всю освітню систему в цілому.

Сучасний учитель інформатики повинен враховувати стрімкий розвиток інформаційних технологій, нові відкриття, виникнення нових методів навчання, відповідно до них постійно оновлювати свої знання, удосконалювати навички й уміння, розвивати ерудицію.


Ключові слова


професійна компетентність; вчитель інформатики; навчальний процес; інформаційно-комунікаційні технології; засоби навчання; професійна підготовка; інформатизація освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Kryvonos, O. M. (2014). Formuvannia informatsiino-komunikatsiinykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv informatyky v protsesi navchannia prohramuvannia [Formation of information and communication competences of future teachers of informatics in the process of programming of programming]. Candidate’s thesis. Kyiv, 286 p. [in Ukrainian].

Osadcha, K.P. (2010). ISSN 2076-8184. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], no. 3(17), Retrieved from http://www.ime.edu-ua.net/em.html [in Ukrainian].

Radionova, N. F. & Tryapitsynа, A.P. (2011). Kompetentnostnyj podhod v pedagogicheskom obrazovanii [Competence approach in teacher education]. Retrieved from http://www.omsk.edu/article/vestnik–omgpu–75.pdf. [in Russian]

Sikora, Ya. B. (2008). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv informatyky u kursi, “Metodyky navchannia informatyky” [Formation of professional competence of future teachers of informatics in the course “Methods of teaching computer science”]. Tezy dopovidei Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Teoretyko-metodolohichni zasady pidhotovky pedahohichnykh kadriv u poli etnichnomu rehioni” – Abstracts of the International Scientific and Practical Conference “Theoretical and Methodological Principles for the Training of Pedagogical Personnel in the Field of the Ethnic Region”, Uzhgorod, pp. 73–74, [in Ukrainian].

Spivakovskyi, O.V., Petukhova, L.Ie. & Voropai, N.A. (2011). Do otsiniuvannia vzaiemodii u modeli “Vykladach-student-seredovyshche” [To evaluate the interaction in the model “Teacher-student-environment”]. Science and Education, Odesa, 4, pp. 401–405, [in Ukrainian].

Struktura IKT-kompetentnosti uchiteley. Rekomendatsii YUNESKO [Structure of ICT competencies of teachers. Recommendations of UNESCO]. Website of the UNESCO Institute for Information Technologies in Education. Retrieved from http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214694.pdf [in Russian].

Kharkivska, A. A. (2014). Analiz shliakhiv udoskonalennia zmistu profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia informatyky [An analysis of ways to improve the content of the training of the future teacher of informatics]. Actual problems of public administration, pedagogy and psychology. Vol. 1, pp.172–174. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyptp_2014_1_63. [in Ukrainian].

Shovkun, V.V. (2016). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv informatyky u kvaziprofesiinii diialnosti [Formation of professional competence of future teachers of informatics in quasi-professional activity]. Candidate’s thesis. Kherson, 244 р. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Кривонос О. М. Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутніх учителів інформатики в процесі навчання програмування. – дис. кандидата пед. наук: 13.00.04/ Кривонос Олександр Миколайович. – Київ, 2014. – 286 с.

Осадча К.П., 2010 ISSN 2076-8184. Інформаційні технології і засоби навчання.– №3.–(17). Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html

Радионова Н. Ф. Компетентностный подход в педагогическом образовании / Н. Ф. Радионова, А. П. Тряпицына. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.omsk.edu/article/vestnik–omgpu–75.pdf.

Сікора Я. Б. Формування професійної компетентності майбутніх учителів інформатики у курсі “Методики навчання інформатики” / Я. Б. Сікора // Тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції “Теоретико-методологічні засади підготовки педагогічних кадрів у полі етнічному регіоні”. – Ужгород, 2008. – С. 73–74.

Співаковський О.В., Петухова Л.Є., Воропай Н.А. До оцінювання взаємодії у моделі “Викладач-студент-середовище” // Наука і освіта. – Одеса, 2011. – № 4 – С. 401–405.

Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО. [Електронний ресурс] // Сайт института ЮНЕСКО по информационным технологиям в образовании. – Режим доступа: http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214694.pdf

Харківська А. А. Аналіз шляхів удосконалення змісту професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики / А. А. Харківська // Актуальні проблеми державного управління, педагогіки та психології. 2014. – Вип. 1 – С. 172–174. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyptp_2014_1_63.

Шовкун В.В. Формування професійної компетентності майбутніх учителів інформатики у квазіпрофесійній діяльності. – дис. канд. пед. наук: 13.00.04/ Шовкун Віталій Віталійович. – Херсон, 2016. – 244 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)