ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Світлана Давидова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133932

Ключові слова:

проект, творчий проект, проектна технологія, проектна діяльність, творча проектна діяльність, учитель образотворчого мистецтва

Анотація

У статті автор розгорнуто аналізує сутність понять “проект”, “проектування”, “проектна технологія”, “проектна діяльність”, “творча проектна діяльність” у історичному аспекті та педагогічній практиці останніх років на прикладі окремих спеціальностей. Обґрунтовується сучасна актуалізація методу проектів у підготовці педагогічних кадрів, професійна діяльність яких має творчі витоки, що змушує під новим кутом подивитись на проектну діяльність як засіб формування професійної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва у системі вищої педагогічної освіти.

Біографія автора

Світлана Давидова

аспірант кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Bezpalko, O. V. (2010). Sotsialne proektuvannya [Social designing tutor]. Kyiv: Znannia. [in Ukrainian].

Gitman, E. & Gitman, M. (2002). Proekt v obrazovatelnoy oblasti “Tehnologiya” [Project in the field of technology “Technology”]. School Technology, no.6, pp.136 – 137. [in Russian].

Davydova, S. V. (2017). Rol tvorchykh proektiv u formuvanni profesiinoi kompetentnosti suchasnykh uchyteliv [The role of creative projects in shaping the professional competence of modern teachers]. Materialy III mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Pedahohika v systemi humanitarnoho znannia” (m. Odesa, 8–9 veresnia 2017 roku) – Proceedings of the 3rd international scientific-practical conference “Pedagogy in the system of humanitarian knowledge”. (pp. 36–39). Kherson: Vydavnychyi dim “Helvetyka” [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro zahalnu seredniu osvitu” (Pryiniattia vid 05.09.2017 ). [Law of Ukraine “On General Secondary Education”]. osvita.ua. Retrieved from http://osvita.ua/legislation/law/2231/ [in Ukrainian].

Izbash, S. S. (2010). Realizatsiia tvorchykh proektiv u navchalnomu protsesi suchasnoi shkoly [Realization of creative projects in the educational process of modern school]. Anosov I. P. (Eds.) Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu – Scientific herald of Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy: Collection of Sciences Articles, vol.5, pp.92–97 [in Ukrainian].

Pometun, O. & Pyrozhenko, L. (Eds.). (2002). Interaktyvni tekhnolohii navchannia: teoriia, praktyka, dosvid. Metodychnyi posibnyk [Interactive Learning Technologies: Theory, Practice, Experience. Methodical manual]. Kyiv: APN [in Ukrainian].

Kobernyk, O. M. (2012). Proektna tekhnolohiia: mozhlyvosti zastosuvannia v osviti [Design technology: the possibilities of application in education]. Pedagogy of higher and secondary schools,no. 36, pp.11–18. [in Ukrainian].

Kurach, M. S. (2017). Teoretychni i metodychni zasady navchannia khudozhnoho proektuvannia maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Theoretical and methodological principles of training of artistic designing of future technology teachers]. Candidate’s thesis. Kyiv. [in Ukrainian].

Liubchak, N. M. (2014). Proektni tekhnolohii: sutnist ta osoblyvosti vykorystannia u navchalnomu protsesi [Design technologies: the essence and peculiarities of use in the educational process]. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences, no.122, pp.144–150. [in Ukrainian].

Nechyporenko, V. V. (2013). Teoretychni i metodychni zasady navchalno-reabilitatsiinoi diialnosti spetsialnoho zakladu yak vidkrytoi sotsialno-osvitnoi systemy [Theoretical and methodical principles of educational and rehabilitation activity of a special institution as an open social-educational system]. Candidate’s thesis. Kyiv. [in Ukrainian].

Savchenko, L. O. (2013). Proektna diialnist v praktytsi vyshchoi pedahohichnoi shkoly [Project activity in the practice of higher pedagogical school]. Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe Budapest. Retrieved from http://scaspee.com/all-materials/11 [in Ukrainian].

Slobodianyk, O. V. (2015). Analiz poniattia “proekt”, “proektna tekhnolohiia”, “pedahohichne proektuvannia” u doslidzhenniakh zarubizhnykh ta vitchyznianykh naukovtsiv [Analysis of the concept of “project”, “design technology”, “pedagogical design” in researches of foreign and domestic scientists]. Proceedings. Series: Problems of methodology of physical-mathematical and technological education, (vols. 3), no.7, pp.234–243 [in Ukrainian].

Sharov, S. V. (2017). Samostiina robota yak umova formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsivy [Independent work as a condition for the formation of professional competence of future specialists]. Suchasni tendentsii rozvytku ukrainskoi nauky: materialy Vseukrainskoi naukovoi konferentsii – Contemporary trends in the development of Ukrainian science: Proceedings of the All-Ukrainian Scientific Conference no. 5, (рр. 35–38). Pereiaslav-Khmelnytskyi. [in Ukrainian].

Shevchenko, I. (2010). Pedahohichne proektuvannia ta yoho skladovi [Pedagogical design and its components]. Proceedings. Series: Pedagogical Sciences, no.91, pp.256–260. [in Ukrainian].

Yakovleva, N. F. (2014). Proektnaia deiatelnost v obrazovatelnom uchrezhdenyy [Project activity in an educational institution]. Moscov: FLYNTA [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті