DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133933

ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ІНТЕРАКТИВНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ УЧНІВ

Крістіна Петрик

Анотація


У статті синтезовано й подано визначення дефініції “готовність майбутніх учителів початкової школи до організації інтерактивної навчальної взаємодії учнів”. Внесено деякі уточнення щодо трактування понять “професійна підготовка”, “готовність”, “професійна готовність”, що поглиблює розуміння ключового поняття “готовність майбутніх учителів початкової школи до організації інтерактивної навчальної взаємодії учнів” та схарактеризовано його структурні компоненти: ціле-мотиваційний, змістовно-процесуальний та рефлексивно-корекційний.


Ключові слова


професійна підготовка; готовність; професійна готовність; готовність майбутніх учителів початкової школи до організації інтерактивної навчальної взаємодії учнів; структурні компоненти готовності

Повний текст:

PDF

Посилання


Hlazkova, I. Ya. (2004). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do orhanizatsii navchalnoho dialohu v profesiinii diialnosti [Preparation of a future teacher for organization of a training dialogue in professional activity]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 21 p. [in Ukrainian].

Duray-Novakova, K. M. (1983). Formirovanie professionalnoy gotovnosti studentov k pedagogicheskoy deyatelnosti [Formation of professional readiness of students for pedagogical activity]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow, 32 р. [in Russian].

Dyachenko, M. I. & Kandybovich, L. A. (1976). Psikhologicheskie problemy gotovnosti k deyatelnosti [Psychological problems of the readiness for activity]. Minsk: BGU Publ., 175 p. [in Russian].

Zyazyun, I. A., Kramushchenko, L. V. & Kryvonos, I. F. (2004). Pedahohichna maysternist [The pedagogical skill]. (Ed.). I. A. Zyazyun, vol. 2, redone and supplemente. Kyiv: Vyshcha shk. Publ., 422 p. [in Ukrainian].

Koval, L. V. (2012). Profesiyna pidhotovka maybutnikh uchyteliv u konteksti rozvytku pochatkovoyi osvity [Professional training of future teachers in the context of the development of elementary education]. vol. 2, redone and supplemented. Donetsk: LANDON-XXI Publ., 343 p. [in Ukrainian].

Lynenko, A. F. (1995). Hotovnist maybutnikh uchyteliv do pedahohichnoyi diyalnosti [The readiness of the future teachers for pedagogical activity]. Pedagogy and Psychology, no. 1. pp. 125–132. [in Ukrainian].

Lynenko, A. F. (1996). Teoriya ta praktyka formuvannya hotovnosti studentiv pedahohichnykh vuziv do profesiynoyi diyalnosti [Theory and practice of formation of readiness of students of pedagogical institutes for professional activity]. Doctor’s thesis. Kyiv, 378 p. [in Ukrainian].

Linnik, O. O. (2014). Maibutnii uchytel yak subiekt pedahohichnoi vzaiemodii: pidhotovka do spivrobitnytstva z molodshymy shkoliaramy [Future teacher as a subject of pedagogical interaction: preparation for cooperation with junior schoolchildren]. Kyiv, Vydavnychyi Dim “Slovo”, 304 p. [in Ukrainian].

Matviienko, O. V. (2009). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoi vzaiemodii [Preparation of future teachers for pedagogical interaction]. Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova, 384 p. [in Ukrainian].

Pekhota, Ye. N. (1997). Individualizatsiya professionalno-pedagogicheskoy podgotovki uchitelya [Individualization of teacher’s professional and pedagogical training]. Doctor’s thesis. Kyiv, 401 p. [in Russian].

Sklyar, P. P. (2007). Humanizatsiya osvity u zhyttyevykh perspektyvakh maybutnikh inzheneriv [Humanization of education in the life prospects of future engineers]. Luhansk: Vyd-vo SNU im. V. Dalya, 288 p. [in Ukrainian].

Slastenin, V. A. (1992). Professionalnaya podgotovka uchitelya v sisteme vysshego pedagogicheskogo obrazovaniya [Professional training of the teacher in the system of higher pedagogical education]. Moscow: MGPI Publ., 180 p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Глазкова І. Я. Підготовка майбутнього вчителя до організації навчального діалогу в професійній діяльності: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / Ірина Яківна Глазкова. – Харків, 2004. – 21 с.

Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности: автореф. дисс. на соискание науч. степени доктора пед. наук: спец. 13.00.01 “Общая педагогика, история педагогики и образования” / Карина Михайловна Дурай-Новакова. – М., 1983. – 32 с.

Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: БГУ, 1976. – 175 с.

Зязюн І. А. Педагогічна майстерність: підруч. / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін. // За ред. І. А. Зязюна. – [2-ге вид., допов. і переробл.]. – К.: Вища шк., 2004. – 422 с.

Коваль Л. В. Професійна підготовка майбутніх учителів у контексті розвитку початкової освіти: монографія / Л. В. Коваль. – [2-е вид., перероб. і допов.]. – Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – 343 с.

Линенко А. Ф. Готовність майбутніх учителів до педагогічної діяльності / А. Ф. Линенко // Педагогіка і психологія. – 1995. – № 1. – С. 125–132.

Линенко А. Ф. Теорія та практика формування готовності студентів педагогічних вузів до професійної діяльності: дис. … доктора пед. наук: спец. 13.00.01 “Загальна педагогіка та історія педагогіки”, спец. 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / Алла Францівна Линенко. – К., 1996. – 378 с.

Ліннік О. О. Майбутній учитель як суб’єкт педагогічної взаємодії: підготовка до співробітництва з молодшими школярами: монографія / Олена Олегівна Ліннік. – К.: Видавничий Дім “Слово”, 2014. – 304 c.

Матвієнко О. В. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної взаємодії: монографія / Олена Валеріївна Матвієнко. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – 384 с.

Пехота Е. Н. Индивидуализация профессионально-педагогической подготовки учителя: дисс. … доктора пед. наук: спец. 13.00.04 “Теория и методика профессионального образования” / Елена Николаевна Пехота. – К, 1997. – 401 с.

Скляр П. П. Гуманізація освіти у життєвих перспективах майбутніх інженерів: монографія / П. П. Скляр. – Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2007. – 288 с.

Сластенин В. А. Профессиональная подготовка учителя в системе высшего педагогического образования / В. А. Сластенин. – М.: МГПИ, 1992. – 180 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)