DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.136698

ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ВСТАНОВЛЕННЯ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ НА ЗАНЯТТЯХ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ

Світлана Ябковська, Оксана Шахрай

Анотація


У статті розкрито сутність застосування міжпредметних зв’язків, творчого самовираження особистості. Висвітлено філософські, педагогічні, психологічні погляди на проблему естетичного виховання учнів. Визначено етапи актуалізації творчого самовираження особистості. Підкреслено значення творчого саморозвитку учня, що допомагає йому піднятися на вищий рівень і зуміти безперешкодно виконувати життєво необхідні творчі завдання та проблеми.


Ключові слова


міжпредметні зв’язки; естетичне виховання; творча самореалізація; самовираження; особистість; компетентність; культура; освіта; духовні цінності

Повний текст:

PDF

Посилання


Voronina, T. P. (2008). Osvita v epokhu novykh informatsiinykh tekhnolohii [Education in an era of new information technologies]. Moscow: AMO, 147 p. [in Russian].

Gershunsky, B. S. (2002). Fylosofyia obrazovanyia dlia XXI veka [Philosophy of education for the 21st century]. Moscow: Pedagogical Society of Russia, 512 p. [in Russian].

Hlynska, Ye. A. & Tytova, S.V. (2007). Mizhpredmetni zviazky v navchanni [Interpersonal relationships in learning]. Vol.3, Tula: Info, 44 p. [in Russian].

Demydenko, V. V. (2008). Mystetstvo u svitohliadnomu vykhovanni (formuvannia svitohliadnykh uiavlen pidlitkiv na urokakh literatury, muzyky, obrazotvorchoho mystetstva [The art of ideological education (formation of philosophical ideas in adolescent class of Literature, Music, Art)]. Educational book for students of Higher Educational Establishments. Luhansk: SE “Luhansk National University named after Taras Shevchenko” Publ., 200 p. [in Ukrainian].

Zvieriev, I. D. & Maksymova, V. M. (2006). Mizhpredmetni zviazky v suchasnii shkoli [Interdisciplinary connections in modern school]. Vol.2, Moskow: Pedahohika, 195p. [in Russian].

Kaliuzhna, T. (2013). Suchasni vymohy do profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Modern requirements for the training of a future teacher]. Scientific notes Nizhyn State University named after Nikolai Gogol. Series: Psychological and pedagogical sciences, no. 4, pp. 32–37. [in Ukrainian].

Komenskiy, Ya. A. (1982). Yzbrannye pedagogicheskie sochineniya [Selected pedagogical compositions]. Moskow: Pedahohika, vol. 2, 576 p. [in Russian].

Pecherska, Ye. P. (2001). Uroky muzyky v pochatkovykh klasakh [Music lessons in elementary school]. Teach. manual for studio higher ped. tutor shut (Ed.). V. M. Kutsenko. Kyiv: Lybid, p. 271. [in Ukrainian].

Smoliaha, N. V. (1990). Mizhpredmetni zviazky yak zasib optymizatsii navchalnoho protsesu [Interdisciplinary relationships as a means of educational process optimization]. Topical issues of musical education: thematic collection of scientific papers. Kyiv, pp. 15–25. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Вороніна Т. П. Освіта в епоху нових інформаційних технологій / Т. П. Вороніна. – М.: АМО, 2008. – 147 с.

Гершунский Б. С. Философия образования для XXI века: учебное пособие для самообразования / Б. С. Гершунский – М.: Пед. общество России, 2002. – 512 с.

Глинська, Є. А. Міжпредметні звязки в навчанні / Е.А. Глинська, С.В. Титова. – 3-е вид. – Тула: Інфо, 2007. – 44 с.

Демиденко В. В. Мистецтво у світоглядному вихованні (формування світоглядних уявлень підлітків на уроках літератури, музики, образотворчого мистецтва): навч. посіб. для студ. ВНЗ. – Луганськ: ДЗ “Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”, 2008. – 200 с.

Звєрєв, І.Д. Міжпредметні зв’язки в сучасній школі / І.Д. Звєрєв, В.М. Максимова. 2-е вид. – М.: Педагогіка. – 2006. – 195 с.

Калюжна Т. Г. Сучасні вимоги до професійної підготовки майбутнього вчителя / Т. Г. Калюжна/ / Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Сер.: Психолого­педагогічні науки. – 2013. – № 4 . – С. 32–37.

Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения / Я.А.Коменский. – В 2-т. Т 2. – М.: Педагогика, 1982. – 576 с.

Печерська Є.П. Уроки музики в початкових класах: Навч. посіб. для студ. вищих пед. навч. закл. / Гол. ред. В.М.Куценко. – К.: Либідь, 2001. – С. 271.

Смоляга Н. В. Міжпредметні зв’язки як засіб оптимізації навчального процесу/ Н. В. Смоляга // Актуальні проблеми музичної освіти: тем. зб. наук. праць. – Київ, 1990. – С. 15–25.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)