ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ ЛІКАРІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВИХ ЗАПИТАНЬ

Автор(и)

  • Ірина Кишакевич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.136844

Ключові слова:

творче медичне мислення, когнітивна, операційна та особистісна складові мислення, причинно-наслідкові запитання, мисленнєвий тренінг

Анотація

У статті представлено результати активізації мисленнєвих дій лікарів при розв’язуванні ними нестандартних клінічних задач. За результатами аналізу досліджень медичного мислення, констатовано його творчий характер, який проявляється у всіх складових професійної діяльності лікаря: діагностуванні захворювання, лікуванні захворювання, профілактиці захворювання, реабілітації хворого та його психологічній підтримці та означено підхід до його вивчення через аналіз мисленнєвих дій при розв’язанні нестандартних клінічних задач.

Констатовано, що вивчення творчого мислення лікаря як діяльність, спрямовану на вирішення медичної проблеми, можна проводити виділяючи його когнітивну, операційну та особистісну складові.

Біографія автора

Ірина Кишакевич

доктор медичних наук, професор кафедри акушерства і гінекології післядипломної освіти Івано-Франківського національного медичного університету

Посилання

Abaev, Yu. K. (2007). Logika vrachebnogo myshleniya [Logic of medical thinking]. Med. Novosti, no.5, pp. 16–22.[in Russian].

Altshuller, G. S. (1979). Teoriya resheniya izobretatelskikh zadach [The theory of Inventive Problem Solving]. Moscov: Mosk. rabochiy, 174 p.[in Russian].

Bush, G. Ya. (1977). Osnovy evristiki dlya izobretateley [The basics of heuristics for inventors]. Riga: Znanie, 95p. [in Russian].

Molyako, V.A. (1983). Psikhologiya konstruktorskoy deyatelnosti [Psychology of design activities]. Moscov: Mashinostroenie, 136 p., p. 18. [in Russian].

Naumov, L. B. (1983). Legko li stat vrachom [Is it easy to become a doctor]. Tashkent: Meditsina, 464 p. [in Russian].

Popov, N. V. (1998). Filosofiya i metodologiya nauchnogo meditsinskogo poznaniya [Philosophy and methodology of scientific medical knowledge]. Kyiv, 172 p. [in Russian].

Khalpern, D. (2000). Psikhologiya kriticheskogo myshleniya [Psychology of critical thinking]. Sankt-Peterburg, 503 p. [in Russian].

Chazov, Ye. I., Tsaregorodtsev, G. I. & Krotkov, Ye. A. (1986). Opyt filosofsko-metodologicheskogo analiza vrachebnoy diagnostiki [The experience of philosophical and methodological analysis of medical diagnostics]. Vopr. filosofii. No.9, pp. 65–85. [in Russian].

Gordon, W. (1976). Metaphor and invention. The creativity Questions. Durham, NC: Duke University Press. [in English].

Osborn, A.F. (1963). Applied imagination. Principles and procedures of creative problem solving. New York: Scribner’s. [in English].

King, A. (1995). Inquiring minds really do want to know: using questioning to teach critical thinking. Psychologists teach critical thinking [Special issue]. Teaching of Psychology. Р. 13–17. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті