СПЕЦИФІКА ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ДЛЯ ДІТЕЙ КОРІННИХ НАРОДІВ КАНАДИ У ПЕРІОД РАННЬОГО ДИТИНСТВА

Автор(и)

  • Наталія Мукан
  • Ірина Миськів
  • Марія Запотічна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.136845

Ключові слова:

освітня програма, корінні народи, Канада, період раннього дитинства

Анотація

У статті досліджено специфіку освітніх програм для навчання дітей корінних народів Канади у період раннього дитинства. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури, що висвітлює окремі аспекти предмету дослідження. Визначено специфіку освітніх програм для дітей корінних народів (обов’язковість, уніфікація програм в умовах децентралізації розвитку освіти, ґрунтування на чотирьох факторах: когнітивному, соціальному, здоров’язбережувальному, сімейному). Представлено висновки та визначено перспективи подальших досліджень.

Біографії авторів

Наталія Мукан

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземних мов Національний університет “Львівська політехніка”

Ірина Миськів

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов Національний університет “Львівська політехніка”

Марія Запотічна

аспірант, Національний університет “Львівська політехніка”

Посилання

Kovshar, O. (2013). Zavdannia doshkilnoi osvity z rozvytku osobystosti [The tasks of preschoolingin the personality development]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 8(2), pp. 287–293. [in Ukrainian].

Mukan, N.V., & Barabash, O.V. (2014). Osvita ditei vikovoi katehorii 2,5-6 rokiv u Kanadi [The education of 2,5-6 year old children in Canada]. Molodyi vchenyi, 12(15), pp. 169–172. [in Ukrainian].

Anderson, L., Shinn, C., Fullilove, M., & Scrimshaw, S. (2003). The Effectiveness of the early childhood development programs. A systematic review. American Journal of Preventive Medicine, 24, pp. 32–36. [in English].

Founded in Culture: Strategies to Promote Early Learning Among First Nations Children in Ontario. (2011). Toronto: Best Start Resource Centre, 45 p. [in English].

Friendly, M., Beach, J., & Turiano, M. (2002). Early Childhood Education and Care in Canada 2001. Childcare Resource and Research Unit, University of Toronto, 180 p. [in English].

Greenwood, M. (2006). Children are a gift to us: Aboriginal-specific Early childhood Programs and Services in Canada. Canadian Journal of Native Education, 29(1), pp. 12–28. [in English].

Greenwood, M., de Leeuw, S., & Ngaroimata Fraser T. (2007). Aboriginal Children and Early Childhood Development and Education in Canada: Linking the Past and Present to the Future. Canadian Journal of Native Education, 30(1), pp. 5–18. [in English].

Handbook of Best Practices in Aboriginal Early Childhood Programs. (2003). BC Aboriginal Child Care Society, 140 p. [in English].

Krishnan, V. (2010). Early Childhood Development: A Conceptual Model. Early Child Development Mapping Project, Alberta, 17 p. [in English].

Learn Canada 2020. Joint Declaration of Provincial and Territorial Ministers of Education. (2008). Retrieved from: http://www.cmec.ca/Publications/. [in English].

Native Women’s Association of Canada. Retrieved from: http://www.nwac.ca/aboriginal-head-start. [in English].

Procher, L., & Howe, N. (2000). Early Childhood Care and Education in Canada – UBC Press: Vancouver, 315 p. [in English].

Public Health Agency of Canada. Retrieved from: http://www.phac-aspc.gc.ca. [in English].

Statistics Canada. Retrieved from: http://www.statcan.gc.ca/eng/start. [in English].

The State of Aboriginal Learning in Canada: A Holistic Approach to Measuring Success. (2009). Canadian Council On Learning, 78 p. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті