ПРЕДМЕНТО-МОВНЕ ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ (CLIL) В АГРАРНИХ І ТЕХНІЧНИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Зоряна Дзюбата

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.136847

Ключові слова:

предметно-мовне навчання (CLIL), аграрні та технічні вищі навчальні заклади освіти, англійська мова за професійним спрямуванням (ESP), мотивація, комунікативна підготовка, професійно-важливі знання та уміння

Анотація

У статті розглянуто ефективність предметно-мовного навчання (CLIL) у вищих аграрних і технічних закладах освіти в Україні. Проведено аналіз понять CLIL (предметно-мовне навчання), ESP (англійська мова за професійним спрямуванням), EMI (англійська мова як мова викладання), визначено переваги та недоліки цих методик на сучасному етапі їх імплементації в українських вищих аграрних і технічних закладах освіти. Проаналізовано вимоги та шляхи реалізації ідей CLIL в сучасній освітній системі, а саме: актуальність методики та компоненти CLIL курсу, підготовка викладачів та методичних матеріалів, мотивація і допомога студентам, труднощі імплементації, очікувані результати в плані мовної підготовки та засвоєння професійно-важливих знань та умінь та інше.

Біографія автора

Зоряна Дзюбата

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри гуманітарних дисциплін ВП НУБіП України “Бережанський агротехнічний інститут”

Посилання

Coyle, D. (2010). Content and language integrated learning / D. Coyle, P. Hood, D. Marsh, Cambridge: Cambridge University Press, 2010. 182 p.

Hammond, J. What is scaffolding? / J. Hammond, P. Gibbons, Macquarie University Teachers’ voices, 2005. Vol. 8. P. 8–16.

Kovacs, J. (2014). CLIL – Early competence in two languages / In Kovács, J. & Benkő, É. T. (Eds.), The World at Their Feet: Children’s Early Competence in Two Languages through Education Budapest: Eötvös József Könyvkiadó, 2014. p. 15–97.

Marsh, D. (2002) Content and Language Integrated Learning (CLIL): The European Dimension – Actions,Trends and Foresight Potential. – Cambridge University Press 2002. – 552 p.

Marsh, D. Language Awareness and CLIL.In J. Cenoz; N.H. Hornberger (Eds.), Encyclopedia of Language and Education. Knowledge about Language, 2nd edition, Volume 6. New York: Springer Science and Business Media LLC, 2007, p. 233–246.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті