СУТНІСТЬ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ У ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.136874Ключові слова:
система духовно-моральних цінностей, цінності, аксіологічний підхід, виховання, студенти гуманітарних спеціальностейАнотація
У статті досліджено розвиток поняття “цінність” у філософському, педагогічному і психологічному контекстах, а також уточнено сутність поняття “духовно-моральних цінностей” як системи. Автором здійснено аналіз передумов виникнення проблеми виховання духовно-моральних цінностей особистості. Розглянуто основні наукові підходи до аналізу системи духовно-моральних цінностей. Представлено різноманітність тлумачень цих понять у різні історичні періоди. Підкреслено нерозривність зв’язку понять “духовність” та “моральність” через прагнення науковців поєднати релігійний та світський характери розуміння феномену духовності.Посилання
Anisimov, S.F. (1988). Duhovnye cennosti: proizvodstvo i potreblenie [Spiritual values: production and consumption]. Moscow: Mysl, 178p. [in Russian].
Didenko, V.D (1989). Duhovnaja kultura: Filosofija [Spiritual Culture: Philosophy]. Moscow, 137p. [in Russian].
Zdravosmyslov, A.G. (1986). Potrebnosti, interesy, cennosti [Needs, interests, values]. Moscow, 223p. [in Russian].
Kagan, M.S. (1997). Filosofskaja teorija cennosti [Philosophical theory of value]. St. Petersburg: LLP TC “Petropolis”, 205 p. [in Russian].
Karpenko, I.P. (2004). Transformacіja zagalnoljudskih cіnnostej v іnformacіjnomu suspіlstvі [Transformation of universal values in the information society]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 17p. [in Ukrainian].
Kant, I. (1999). Kritika chistogo razuma [Critique of Pure Reason]. Moscow: Nauka, 655 p. [in Russian].
Maslow, A. (1999). Novye rubezhi chelovecheskoj prirody [New lines of human nature]. Moscow: Smysl, pp. 132–151. [in Russian].
Makarenko, A.S. (1971). Nekotorye vyvody iz moego pedagogicheskogo opyta [Some conclusions from my pedagogical experience]. Moscow: Prosveshhenie, 270p. [in Russian].
Osiptsov, A.V. (2015). Geneza rozvitku zagalnoljudskih cіnnostej osobistostі [Genesis of the development of human personality values]. ScienceRise: Scientific Journal. Vol. 3, no. 1 (8). pp 53–58. [in Ukrainian].
Skovoroda, G. (1994). Tvori: u 2 t. [Works: 2 volumes]. Kyiv: Oberi, vol. 1, 530 p. [in Ukrainian].
Slastenin, V.A., Isaev I. F. & Shiyanov, E. N. (2002). Pedagogika: ucheb. posobie dlja stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij [Pedagogy: manual for a student of higher pedagogical institutions]. Moscow: Academy, 576 p. [in Russian].
Tugarinov, V.P. (1960). O cennostjah zhizni i kultury [About values of life and culture]. Leningrad: LSU, 137 p. [in Russian].
Turchenko, V.N. & Kazarina-Magic, E.K. (2009). Transformacija cennostnyh orientacij v sovremennoj Rossii [Transformation of value orientations in modern Russia]. Bulletin of educational-methodical association of Russian universities of education in the field of social work. Moscow: Izv-RGSU, no. 1, pp. 123–128. [in Russian].
Ushinsky, K. D. (1983). Pro narodnіst u gromadskomu vihovannі [About the nationality in public education]. Selected pedagogical works: 2 Vol. Kyiv: Rad. Shk., vol. 1, pp. 43–102. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.