СУТНІСТЬ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ У ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ

Автор(и)

  • Сергій Гуров

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.136874

Ключові слова:

система духовно-моральних цінностей, цінності, аксіологічний підхід, виховання, студенти гуманітарних спеціальностей

Анотація

У статті досліджено розвиток поняття “цінність” у філософському, педагогічному і психологічному контекстах, а також уточнено сутність поняття “духовно-моральних цінностей” як системи. Автором здійснено аналіз передумов виникнення проблеми виховання духовно-моральних цінностей особистості. Розглянуто основні наукові підходи до аналізу системи духовно-моральних цінностей. Представлено різноманітність тлумачень цих понять у різні історичні періоди. Підкреслено нерозривність зв’язку понять “духовність” та “моральність” через прагнення науковців поєднати релігійний та світський характери розуміння феномену духовності.

Біографія автора

Сергій Гуров

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської філології та методики викладання англійської мови Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Anisimov, S.F. (1988). Duhovnye cennosti: proizvodstvo i potreblenie [Spiritual values: production and consumption]. Moscow: Mysl, 178p. [in Russian].

Didenko, V.D (1989). Duhovnaja kultura: Filosofija [Spiritual Culture: Philosophy]. Moscow, 137p. [in Russian].

Zdravosmyslov, A.G. (1986). Potrebnosti, interesy, cennosti [Needs, interests, values]. Moscow, 223p. [in Russian].

Kagan, M.S. (1997). Filosofskaja teorija cennosti [Philosophical theory of value]. St. Petersburg: LLP TC “Petropolis”, 205 p. [in Russian].

Karpenko, I.P. (2004). Transformacіja zagalnoljudskih cіnnostej v іnformacіjnomu suspіlstvі [Transformation of universal values in the information society]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 17p. [in Ukrainian].

Kant, I. (1999). Kritika chistogo razuma [Critique of Pure Reason]. Moscow: Nauka, 655 p. [in Russian].

Maslow, A. (1999). Novye rubezhi chelovecheskoj prirody [New lines of human nature]. Moscow: Smysl, pp. 132–151. [in Russian].

Makarenko, A.S. (1971). Nekotorye vyvody iz moego pedagogicheskogo opyta [Some conclusions from my pedagogical experience]. Moscow: Prosveshhenie, 270p. [in Russian].

Osiptsov, A.V. (2015). Geneza rozvitku zagalnoljudskih cіnnostej osobistostі [Genesis of the development of human personality values]. ScienceRise: Scientific Journal. Vol. 3, no. 1 (8). pp 53–58. [in Ukrainian].

Skovoroda, G. (1994). Tvori: u 2 t. [Works: 2 volumes]. Kyiv: Oberi, vol. 1, 530 p. [in Ukrainian].

Slastenin, V.A., Isaev I. F. & Shiyanov, E. N. (2002). Pedagogika: ucheb. posobie dlja stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij [Pedagogy: manual for a student of higher pedagogical institutions]. Moscow: Academy, 576 p. [in Russian].

Tugarinov, V.P. (1960). O cennostjah zhizni i kultury [About values of life and culture]. Leningrad: LSU, 137 p. [in Russian].

Turchenko, V.N. & Kazarina-Magic, E.K. (2009). Transformacija cennostnyh orientacij v sovremennoj Rossii [Transformation of value orientations in modern Russia]. Bulletin of educational-methodical association of Russian universities of education in the field of social work. Moscow: Izv-RGSU, no. 1, pp. 123–128. [in Russian].

Ushinsky, K. D. (1983). Pro narodnіst u gromadskomu vihovannі [About the nationality in public education]. Selected pedagogical works: 2 Vol. Kyiv: Rad. Shk., vol. 1, pp. 43–102. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті