ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ ШЛЯХОМ ІНТЕГРАЦІЇ ПРИРОДНИЧОНАУКОВИХ І ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.136877Ключові слова:
підготовка лікаря, фахові компетентності, природничо-наукова підготовка, професійно-практична підготовка, професійне мисленняАнотація
У статті розглянуто проблему формування інтегральної, загальних і фахових компетентностей майбутніх лікарів. Показано, що необхідною складовою формування компетенцій є знання та вміння, які набувають студенти під час вивчення природничого та професійно-практичного циклу дисциплін. З’ясовано, що розвиток кожної компетентності лікаря залежить як від методики навчання, так і від мотиваційного компоненту. Обґрунтовано, що інтеграція природничих і клінічних дисциплін має вплив на формування компетентностей лікаря.
Посилання
Vasylev, A. P. (2014). Medytsyna na puty k yntehratsyy. Sybyrskyi medytsynskyi zhurnal [Medicine on the road to integration]. Tomsk: Sibirskiy izdatelskiy dom, vol. 29, no. 2. pp. 7 – 14. [in Russian].
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybіd, 376 p. [in Ukrainian].
Luniachek, V. E. (2013). Kompetentnisnyi pidkhid yak metodolohiia profesiinoi pidhotovky u vyshchii shkoli [Competency approach as a methodology for vocational training in higher education]. Kharkov, available at: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/putp/2013-1/doc/4/01.pdf [in Ukrainian].
Makarenko, V. I. (2017). Formuvannia fakhovykh kompetentnostei maibutnikh likariv u protsesi pryrodnycho-naukovoi pidhotovky [The Formation of professional competences of future doctors in the process of natural science training]. Candidate’s thesis. Poltava, 238 p. [in Ukrainian].
Poliachenko, Yu. V., Perederyi, V. H., Volosovets, A. P. & Moskalenko, V. F. et al. (2005). Medytsynskoe obrazovanye v myre y v Ukrayne [Medical education in world and Ukraine]. Kharkov: IPP “Kontrast”, 464 p. [in Russian].
Osvitno-profesiina prohrama vyshchoi osvity pidhotovky fakhivtsiv u Kharkivskomu natsionalnomu universyteti imeni V. N. Karazina (2017). [Educational and professional higher education program of specialist preparing at Kharkiv National University named by V. N. Karazin]. [Electronic recource]. Available at http://www.medecine.rarazin.ua/resources/7137b428b4914c7b975f01ff654b118/pdf [in Ukrainian].
Pometun, O. I. (2005). Kompetentnisnyi pidkhid – naivazhlyvishyi oriientyr rozvytku suchasnoi osvity [Competency approach – the most important benchmark for the development of modern education]. Journal “Native school”. Kyiv, no 1, pp. 65 – 69. [in Ukrainian].
Postanova “Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii Ukrainy” (2011).[Resolution “About the Approval of the National Qualifications Framework in Ukraine”]. Kyiv, Available at: http://zakon2.rada.gov.ua / laws/show/1341-2011-n. [in Ukrainian].
Tsekhmister, Ya. V. (2009). Suchasna vyshcha medychna osvita v Ukraini: osnova meta i shliakhy reformuvannia [Modern higher medical education in Ukraine: the basis of the goal and ways of reforming]. Materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. “Problemy osvity u Polshchi ta v Ukraini v konteksti protsesiv hlobalizatsii ta yevro intehratsii”. (22-24 kvitnia 2009 r.). – Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “Problems of Education in Poland and Ukraine in the Context of Globalization and Euro Integration Processes”. (April 22-24, 2009). Kyiv, 800 p. [in Ukrainian].
Towards the Assessment of Quality in Medical Education. World Health Organization. Geneva, 1992. 17 p. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.