ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ ШЛЯХОМ ІНТЕГРАЦІЇ ПРИРОДНИЧОНАУКОВИХ І ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Маріанна Пайкуш

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.136877

Ключові слова:

підготовка лікаря, фахові компетентності, природничо-наукова підготовка, професійно-практична підготовка, професійне мислення

Анотація

У статті розглянуто проблему формування інтегральної, загальних і фахових компетентностей майбутніх лікарів. Показано, що необхідною складовою формування компетенцій є знання та вміння, які набувають студенти під час вивчення природничого та професійно-практичного циклу дисциплін. З’ясовано, що розвиток кожної компетентності лікаря залежить як від методики навчання, так і від мотиваційного компоненту. Обґрунтовано, що інтеграція природничих і клінічних дисциплін має вплив на формування компетентностей лікаря.

Біографія автора

Маріанна Пайкуш

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри біофізики Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Посилання

Vasylev, A. P. (2014). Medytsyna na puty k yntehratsyy. Sybyrskyi medytsynskyi zhurnal [Medicine on the road to integration]. Tomsk: Sibirskiy izdatelskiy dom, vol. 29, no. 2. pp. 7 – 14. [in Russian].

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybіd, 376 p. [in Ukrainian].

Luniachek, V. E. (2013). Kompetentnisnyi pidkhid yak metodolohiia profesiinoi pidhotovky u vyshchii shkoli [Competency approach as a methodology for vocational training in higher education]. Kharkov, available at: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/putp/2013-1/doc/4/01.pdf [in Ukrainian].

Makarenko, V. I. (2017). Formuvannia fakhovykh kompetentnostei maibutnikh likariv u protsesi pryrodnycho-naukovoi pidhotovky [The Formation of professional competences of future doctors in the process of natural science training]. Candidate’s thesis. Poltava, 238 p. [in Ukrainian].

Poliachenko, Yu. V., Perederyi, V. H., Volosovets, A. P. & Moskalenko, V. F. et al. (2005). Medytsynskoe obrazovanye v myre y v Ukrayne [Medical education in world and Ukraine]. Kharkov: IPP “Kontrast”, 464 p. [in Russian].

Osvitno-profesiina prohrama vyshchoi osvity pidhotovky fakhivtsiv u Kharkivskomu natsionalnomu universyteti imeni V. N. Karazina (2017). [Educational and professional higher education program of specialist preparing at Kharkiv National University named by V. N. Karazin]. [Electronic recource]. Available at http://www.medecine.rarazin.ua/resources/7137b428b4914c7b975f01ff654b118/pdf [in Ukrainian].

Pometun, O. I. (2005). Kompetentnisnyi pidkhid – naivazhlyvishyi oriientyr rozvytku suchasnoi osvity [Competency approach – the most important benchmark for the development of modern education]. Journal “Native school”. Kyiv, no 1, pp. 65 – 69. [in Ukrainian].

Postanova “Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii Ukrainy” (2011).[Resolution “About the Approval of the National Qualifications Framework in Ukraine”]. Kyiv, Available at: http://zakon2.rada.gov.ua / laws/show/1341-2011-n. [in Ukrainian].

Tsekhmister, Ya. V. (2009). Suchasna vyshcha medychna osvita v Ukraini: osnova meta i shliakhy reformuvannia [Modern higher medical education in Ukraine: the basis of the goal and ways of reforming]. Materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. “Problemy osvity u Polshchi ta v Ukraini v konteksti protsesiv hlobalizatsii ta yevro intehratsii”. (22-24 kvitnia 2009 r.). – Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “Problems of Education in Poland and Ukraine in the Context of Globalization and Euro Integration Processes”. (April 22-24, 2009). Kyiv, 800 p. [in Ukrainian].

Towards the Assessment of Quality in Medical Education. World Health Organization. Geneva, 1992. 17 p. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті