DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.137565

ФОРМУВАННЯ МЕТОДОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ

Юрій Галатюк, Тарас Галатюк

Анотація


У статті досліджується місце та роль методологічних знань у системі природничої освіти сучасної школи. Показано, що методологічні знання є важливою дидактичною категорією, інтегральним критерієм результативності природничої освіти. Існує тісний зв’язок методологічних знань з творчою навчально-пізнавальною діяльністю. Методологічні знання є засобом і продуктом творчої навально-пізнавальної діяльності. Творча навчально-пізнавальна діяльність є ефективним механізмом формування методологічних знань.


Ключові слова


методологічні знання; пізнавальні уміння; природнича освіта; творча навчально-пізнавальна діяльність

Повний текст:

PDF

Посилання


Halatyuk, Y. M. (2009). Metodologhija fizychnoji nauky v konteksti proektuvannja tvorchoji navchaljno-piznavaljnoji dijaljnosti [Methodology of physical science in the context of designing creative educational-cognitive activity]. Scientific notes. Series: Pedagogical sciences of Kirovograd State Pedagogical University, 82, рр.17–21. [in Ukrainian].

Halatyuk, Y. M. (2001). Systema metodologhichnykh znanj jak zasib i produkt tvorchoji dijaljnosti [System of methodological knowledge as a means and product of creative activity]. Collection of scientific works of Kamyanets-Podilsky State Pedagogical University, vol.7, рр. 112–116. [in Ukrainian].

State standard of basic and complete general secondary education. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF [in Ukrainian].

Kaloshina, I. P. (1983). Struktura i mehanizm tvorcheskoj dejatelnosti [Structure and mechanism of creative activity]. Moscow, Russia: MSU, 184 р. [in Russian].

Kostjuk, Gh. S. (1989). Navchaljno-vykhovnyj proces i psykhichnyj rozvytok osobystosti [Educational process and mental development of personality]. Kyiv, Ukraine: Radjansjka shkola, 608 р. [in Ukrainian].

Leontev, A. N. (1984). Problema razvitija psihiki [The problem of development of the mind]. Moscow, Russia: MSU, 584р. [in Russian].

Ljashenko, O. I. (1995). Transformacija naukovoji systemy znannja v navchaljnu [Transformation of scientific system of knowledge into educational]. Problems of education, no.3, рр. 70 – 74. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola [New Ukrainian School]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola (аccessed 25 June 2018). [in Ukrainian].

Noveyshiy filosofskiy slovar (2001). [The newest philosophical dictionary]. Moscow, Interpresservis; Knizhnyj Dom, 1280р. [in Russian].

Razumovskij, V. G. (2000). Metody nauchnogo poznanija i kachestvo obuchenija [Methods of scientific knowledge and quality of teaching]. Educational physics, no.1, рр.70–75. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Галатюк Ю. М. Методологія фізичної науки в контексті проектування творчої навчально-пізнавальної діяльності. Наукові записки. – Випуск 82. – Серія: Педагогічні науки. Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. 2009. Частина 2. С.17–21.

Галатюк Ю. М. Система методологічних знань як засіб і продукт творчої діяльності. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету. Коломия: ВТП “Вік”, 2001. Вип. 7. С. 112–116.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF (дата звернення: 28.06.2018).

Калошина И. П. Структура и механизм творческой деятельности. Москва: МГУ, 1983. 168 с.

Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. Київ: Рад. шк., 1989. 608 с.

Леонтьев А. Н. Проблема развития психики. Москва: МГУ, 1984. 584 с.

Ляшенко О. I. Трансформація наукової системи знання в навчальну. Проблеми освіти. Вип. 3. Київ: IСДО, 1995. С. 70–74.

Нова українська школа. URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola (дата звернення 25.06.2018).

Новейший философский словарь. Москва: Интерпрессервис; Книжный Дом, 2001. 1280 с.

Разумовский В. Г. Методы научного познания и качество обучения. Учебная физика. 2000. №1. С. 70–75.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)