МЕТОДИКА ВПРОВАДЖЕННЯ ДИДАКТИЧНИХ ТА РОЛЬОВИХ ІГОР В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ ЯК ПРАКТИКА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ В УМОВАХ ОБСТАНОВКИ НАБЛИЖЕНОЇ ДО БОЙОВОЇ

Автор(и)

  • Вадим Рижиков
  • Кіра Горячева

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140367

Ключові слова:

військове навчання, ігрова діяльність, поведінково-ігрові прийоми, прийоми кореляції ролей, технологія ділової гри

Анотація

Ігрова діяльність є провідною складовою у вищому військовому навчальному закладі, тому що сприяє формуванню позитивних якостей особистості, активної життєвої позиції курсантів в колективі та суспільстві, що особливо важливо для підготовки майбутнього офіцера. Гра як засіб, який гарантує позитивний емоційний стан, підвищує працездатність і зацікавленість викладачів і курсантів. Важливими для організації рольової гри є прийоми, які засновані на стимулюванні ігрових взаємодій курсантів в максимальній наближеності до реальної професійної військової бойової діяльності офіцера – поведінково-ігрові прийоми, які включають: інструктування, активізація ігрових сторін, корекція поведінки учасників гри, прийоми етапної та підсумкової оцінок. Значними є когнітивно-ігрові прийоми. До них відносяться: прийоми які сприяють входженню в роль – образ; прийоми кореляції ролей. Дидактичні та рольові ігри є основою прийняття рішень як в конкретній бойовій обстановці, так і на заняттях.

Біографії авторів

Вадим Рижиков

доктор педагогічних наук, професор, старший науковий співробітник Науково-дослідного центру Військовий інститут Київського національного університету імені Т. Шевченка

Кіра Горячева

кандидат економічних наук, доцент, старший науковий співробітник Науково-дослідного центру Військовий інститут Київського національного університету імені Т. Шевченка

Посилання

Biuler, K. (1993). Teoriya yazyka. Reprezentativnaya funktsiya yazyka [Theory of language. Representative language function]. Moscow: Progress, 502 p. [in Russian].

Vyhotskii, L. & Davydof, V. (Ed). (1994). Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]. Moscow: Pedagogy, 479 p. [in Russian].

Ryzhykov, V. (2014). Teoriia ta praktyka rolovoho navchannia v profesiinii pidhotovtsi maibutnikh yurystiv [Theory and practice of role-based learning in the training of prospective lawyers]. Kherson: AILANT, 215 p. [in Ukrainian].

Rubinshtein, S. (2000). Osnovy obshchey psikhologi [Fundamentals of general psychologists]. Moscow, 404 p. [in Russian].

Spencer, H. (1866 – 1869). Sobranie sochineniy (izbrannye) [Collected Works (Selected)]. Saint Petersburg. [in Russian].

Uznadze, D. & Imedadze, I. (2004). Obshchaya psikhologiya [General psychology]. Saint Petersburg: SMYSL, 413 p. [in Russian].

Smakov, S. (1994). Igry uchashchikhsya – fenomen kultury [Student games are a cultural phenomenon]. Moscow: New school, 238 p. [in Russian].

Yahupov, V. (2000). Viiskova dydaktyka: Navchalnyi posibnyk [Military Didactics: Textbook]. Kyiv: “Kyiv University”, 400 p. [in Ukrainian].

Yahupov, V. (2000). Teoriia i metodyka viiskovoho navchannia [Theory and methodology of military training]. Kyiv: Tandem, 380 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті