МОДЕРНІЗАЦІЯ ОСВІТИ НА ГУМАНІСТИЧНИХ ЗАСАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140372Ключові слова:
гуманізм, освіта, гуманізація освіти, особистістьАнотація
У статті осмислюється гуманізм в освіті. Система освіти розглядається як середовище, в якому відбувається становлення і розвиток особистості сучасної людини. Гуманізм в найширшому сенсі – це проголошення самоцінності людської особистості. У сучасному педагогічному середовищі є ознаки глобальної кризи, і тому необхідно звернутися до пошуків суспільства з гуманістичної орієнтацією. Пошуки приведуть до реформування системи освіти. Система освіти довго була незмінною і загалом відповідала на виклики суспільства. Описані основні тенденції розвитку гуманізації сучасної освіти, розвиток якої може виявитися дієвим інструментом гуманізації суспільства.
Посилання
Avdeeva, E. A. (2012). Gumanitarizatsiya sistemyi obrazovaniya: filosofsko- antropologicheskiy aspekt [Humanization of the education system: the philosophical and anthropological aspect]. Krasnoyarsk, 2012, 40 p. [in Russian].
Velsh, V. (1992). “Postmodern”. Genealogiya i znachenie odnogo spornogo ponyatiya [“Postmodern”. Genealogy and the importance of one controversial concept]. Put. Mezhdunarodnyiy filosofskiy zhurnal. 1992, vol. 1, pp. 109 – 136. [in Russian].
Zhukov, S. M. (2011). Humanizm yak fenomen, yak svitohliadnyi pryntsyp novoi paradyhmy osvity; humanistychne vykhovannia, stanovlennia pidrostaiuchoi osobystosti [Humanism as a phenomenon, as a philosophical principle of a new paradigm of education; humanistic upbringing, formation of a growing personality]. Available at: file:///C:/Documents%20and%20 Settings/Admin/s/znppo_2011_9_8.pdf [in Ukrainian].
Korotaeva, E.V. Gumanizm v pedagogike vzaimodeystviy [Humanism in interaction pedagogy]. Available at: http://www.applied-research.ru/ru/article/view?id=994 [in Russian].
Kosov, B. B. (2000). Lichnost: teoriya, diagnostika i razvitie [Personality: theory, diagnostics and development]. Moscow: Akademicheskiy Proekt, 240 p. [in Russian].
Kremen, V. (2003). Osvita i nauka Ukrainy: shliakhy modernizatsii (Fakty, rozdumy, perspektyvy) [Education and science of Ukraine: ways of modernization (Facts, reflections, perspectives)]. Kyiv: Hramota, 216 p. [in Ukrainian].
SilkIna, S. O. Postmoderna krytyka modernoi paradyhmy humanizmu yak chynnyk suchasnoho humanistychnoho dyskursu [Postmodern critique of the modern paradigm of humanism as a factor in contemporary humanistic discourse]. Available at: http://vestnikzgia.com.ua/article/viewFile/71218/66469 [in Ukrainian].
Obrazovanie dlya innovatsionnyih obschestv v XXI veke. Itogovyiy dokument sammita “gruppyi vosmi”. [Education for Innovative Societies in the 21st Century. The final document of the G8 summit]. Available at: http://kremlin.ru/supplement/3717/print [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.