МОДЕРНІЗАЦІЯ ОСВІТИ НА ГУМАНІСТИЧНИХ ЗАСАДАХ

Автор(и)

  • Надія Ашиток

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140372

Ключові слова:

гуманізм, освіта, гуманізація освіти, особистість

Анотація

У статті осмислюється гуманізм в освіті. Система освіти розглядається як середовище, в якому відбувається становлення і розвиток особистості сучасної людини. Гуманізм в найширшому сенсі – це проголошення самоцінності людської особистості. У сучасному педагогічному середовищі є ознаки глобальної кризи, і тому необхідно звернутися до пошуків суспільства з гуманістичної орієнтацією. Пошуки приведуть до реформування системи освіти. Система освіти довго була незмінною і загалом відповідала на виклики суспільства. Описані основні тенденції розвитку гуманізації сучасної освіти, розвиток якої може виявитися дієвим інструментом гуманізації суспільства.

Біографія автора

Надія Ашиток

доктор філософських наук, професор Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Avdeeva, E. A. (2012). Gumanitarizatsiya sistemyi obrazovaniya: filosofsko- antropologicheskiy aspekt [Humanization of the education system: the philosophical and anthropological aspect]. Krasnoyarsk, 2012, 40 p. [in Russian].

Velsh, V. (1992). “Postmodern”. Genealogiya i znachenie odnogo spornogo ponyatiya [“Postmodern”. Genealogy and the importance of one controversial concept]. Put. Mezhdunarodnyiy filosofskiy zhurnal. 1992, vol. 1, pp. 109 – 136. [in Russian].

Zhukov, S. M. (2011). Humanizm yak fenomen, yak svitohliadnyi pryntsyp novoi paradyhmy osvity; humanistychne vykhovannia, stanovlennia pidrostaiuchoi osobystosti [Humanism as a phenomenon, as a philosophical principle of a new paradigm of education; humanistic upbringing, formation of a growing personality]. Available at: file:///C:/Documents%20and%20 Settings/Admin/s/znppo_2011_9_8.pdf [in Ukrainian].

Korotaeva, E.V. Gumanizm v pedagogike vzaimodeystviy [Humanism in interaction pedagogy]. Available at: http://www.applied-research.ru/ru/article/view?id=994 [in Russian].

Kosov, B. B. (2000). Lichnost: teoriya, diagnostika i razvitie [Personality: theory, diagnostics and development]. Moscow: Akademicheskiy Proekt, 240 p. [in Russian].

Kremen, V. (2003). Osvita i nauka Ukrainy: shliakhy modernizatsii (Fakty, rozdumy, perspektyvy) [Education and science of Ukraine: ways of modernization (Facts, reflections, perspectives)]. Kyiv: Hramota, 216 p. [in Ukrainian].

SilkIna, S. O. Postmoderna krytyka modernoi paradyhmy humanizmu yak chynnyk suchasnoho humanistychnoho dyskursu [Postmodern critique of the modern paradigm of humanism as a factor in contemporary humanistic discourse]. Available at: http://vestnikzgia.com.ua/article/viewFile/71218/66469 [in Ukrainian].

Obrazovanie dlya innovatsionnyih obschestv v XXI veke. Itogovyiy dokument sammita “gruppyi vosmi”. [Education for Innovative Societies in the 21st Century. The final document of the G8 summit]. Available at: http://kremlin.ru/supplement/3717/print [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті