РЕАЛІЗАЦІЯ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140382Ключові слова:
модель формування соціально-комунікативної компетенції, педагогічні умови, предметно-ігрове середовище, серії ігрових занять, соціально-комунікативна компетенція, старший дошкільний вікАнотація
У статті доведено ефективність апробованої моделі формування соціально-комунікативної компетенції дітей старшого дошкільного віку, на підставі даних експериментальної перевірки що підтверджують кількісні зміни її рівнів у досліджуваної вікової категорії. Запропонована модель формування соціально-комунікативної компетенції включала три етапи: організаційно-мотиваційний, діяльнісно-ігровий та емоційно-творчий.
З’ясовано, що проведення серії ігрових занять упродовж експерименту сприяло розширенню та збагаченню досвіду дітей щодо взаємодії з людьми, які їх оточують, побудови позитивних взаємин шляхом розвитку відповідних способів комунікації, набуттю знань про норми спілкування, а також формуванню потреби узгоджувати свої дії з іншими вихованцями, вміння відрізняти соціально схвалювану поведінку від асоціальної, підтримувати один одного, проявляти емоційний відгук, сприймати однолітків як друзів та партнерів.
Посилання
Vyhotskyi, L. (1966). Igra i jejo rol v psihicheskom razvitii rebionka [Play and its role in the psychological development of the child]. Questions of psychology. pp. 62–76. [in Russian].
Zaporozhets, A. (1978). Igra i jejo rol v razvitii rebionka doshkolnogo vozrasta [Play and its role in the development of the preschool-aged child]. Scientific manual. Moscow: NII of general pedagogics, 155 p. [in Russian].
Kvas, O. (2011). Dytynocentryzm u naukah pro vykhovannia: istorychnyj aspect [The childcentrism in the sciences about upbringing: the historical aspect]. Drohobych: The editorial and publishing department of Drohobych National Pedagogical Ivan Franko University, 300 p. [in Ukrainian].
Pirozhenko, T. (2010). Komunikatyvno-movlennievyj rozvytok doshkilnyka [The communicative and speech development of the preschool-aged child]. [Electrnonic resource]. Ternopil: Mandrivets, 152 p. Available at: http://socgum.mdpu.org.ua/index.php? option=com _mtree &task=viewlink&link_id=3953&Itemid=0. [in Ukrainian].
Aksionova, O., Anishtchuk, A., Artemova, L. and others. Programa rozvytku dytyny doshkilnogo viku “Ja u Sviti” (nova redaktzija). U 2-kh chastynakh. – Chastyna II. Vid triokh do shesty rokiv [The program of development of the preschool-aged child “I am in the World” Two parts. – Part II. From three to six years]. [in Ukrainian].
Rusova, S. (1996). Doshkilne vykhovannia. Vybrani pedahohichni tvory [The preschool upbringing. The chosen pedagogical works]. Kyiv: Osvita, pp. 34–185. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.