РЕАЛІЗАЦІЯ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Мар’яна Айзенбарт

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140382

Ключові слова:

модель формування соціально-комунікативної компетенції, педагогічні умови, предметно-ігрове середовище, серії ігрових занять, соціально-комунікативна компетенція, старший дошкільний вік

Анотація

У статті доведено ефективність апробованої моделі формування соціально-комунікативної компетенції дітей старшого дошкільного віку, на підставі даних експериментальної перевірки що підтверджують кількісні зміни її рівнів у досліджуваної вікової категорії. Запропонована модель формування соціально-комунікативної компетенції включала три етапи: організаційно-мотиваційний, діяльнісно-ігровий та емоційно-творчий.

З’ясовано, що проведення серії ігрових занять упродовж експерименту сприяло розширенню та збагаченню досвіду дітей щодо взаємодії з людьми, які їх оточують, побудови позитивних взаємин шляхом розвитку відповідних способів комунікації, набуттю знань про норми спілкування, а також формуванню потреби узгоджувати свої дії з іншими вихованцями, вміння відрізняти соціально схвалювану поведінку від асоціальної, підтримувати один одного, проявляти емоційний відгук, сприймати однолітків як друзів та партнерів.

Біографія автора

Мар’яна Айзенбарт

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри мовної та міжкультурної комунікації Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Vyhotskyi, L. (1966). Igra i jejo rol v psihicheskom razvitii rebionka [Play and its role in the psychological development of the child]. Questions of psychology. pp. 62–76. [in Russian].

Zaporozhets, A. (1978). Igra i jejo rol v razvitii rebionka doshkolnogo vozrasta [Play and its role in the development of the preschool-aged child]. Scientific manual. Moscow: NII of general pedagogics, 155 p. [in Russian].

Kvas, O. (2011). Dytynocentryzm u naukah pro vykhovannia: istorychnyj aspect [The childcentrism in the sciences about upbringing: the historical aspect]. Drohobych: The editorial and publishing department of Drohobych National Pedagogical Ivan Franko University, 300 p. [in Ukrainian].

Pirozhenko, T. (2010). Komunikatyvno-movlennievyj rozvytok doshkilnyka [The communicative and speech development of the preschool-aged child]. [Electrnonic resource]. Ternopil: Mandrivets, 152 p. Available at: http://socgum.mdpu.org.ua/index.php? option=com _mtree &task=viewlink&link_id=3953&Itemid=0. [in Ukrainian].

Aksionova, O., Anishtchuk, A., Artemova, L. and others. Programa rozvytku dytyny doshkilnogo viku “Ja u Sviti” (nova redaktzija). U 2-kh chastynakh. – Chastyna II. Vid triokh do shesty rokiv [The program of development of the preschool-aged child “I am in the World” Two parts. – Part II. From three to six years]. [in Ukrainian].

Rusova, S. (1996). Doshkilne vykhovannia. Vybrani pedahohichni tvory [The preschool upbringing. The chosen pedagogical works]. Kyiv: Osvita, pp. 34–185. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті