ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ В КОНТЕКСТІ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140424Ключові слова:
реформування, система освіти, інтеграція, інтегративний підхід, інтегроване навчанняАнотація
У статті розглянуто основні напрями реформування системи освіти України, Концепція Нової української школи та Державний стандарт початкової освіти. Визначено провідний принцип Нової української школи – інтеграція змісту навчання. Охарактеризовані основні заходи, що дозволяють підготувати педагогічних працівників до роботи в умовах інтегрованого навчання. Наведено визначення поняття “інтеграція”, охарактеризовані сутнісні ознаки інтегративного процесу, можливості застосування інтегративного підходу в сучасній системі освіти та його реалізації у вигляді інтегрованого навчання.Посилання
Gritsenko, L.I. (2008). Teoriya i praktika obucheniya: integrativnyy podkhod [Theory and practice of teaching: an integrative approach]: ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ucheb. Zavedeniy. Moscow: Akademiya Publ., 240p. [in Russian].
Yekzhanova, Ye. A. (2008). Osnovy integrirovannogo obucheniya [Fundamentals of integrated learning]: posobie dlya vuzov. Moscow: Drofa Publ., 286 p. [in Russian].
Zagvyazinskiy, V.I. (2008). Teoriya obucheniya: sovremennaya interpretatsiya [Theory of Learning: Modern Interpretation]: ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ucheb. zavedeniy. Moscow: Akademiya Publ., 192 p. [in Russian].
Intehrovane navchannia: tematychnyi i diialnisnyi pidkhody (chastyna 1) [Integrated Learning: Thematic and Activity Approaches (Part 1)] [Electronic resource]. Available at: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-1/ [in Ukrainian].
Kozlovska, I.M. (1999). Teoretyko-metodolohichni aspekty intehratsii znan uchniv profesiinoi shkoly (dydaktychni osnovy) [Theoretical and methodological aspects of integration of knowledge of vocational school students (didactic basis)]. Lviv: Svit Publ., 302p. [in Ukrainian].
Lednev, V. S. (1989). Soderzhanie obrazovaniya. Problemy struktury. [The content of education. Structure Problems]. Moscow: Vysshaya shkola Publ., 360 p. [in Russian].
Pak, M. (1991). Teoreticheskie osnovy integrativnogo podkhoda v protsesse khimicheskoy podgotovki uchashchikhsya proftekhuchilishch [Theoretical bases of the integrative approach in the process of chemical preparation of students of vocational schools]. Doctor’s thesis. St. Petersburg, 308 p. [in Russian].
Pro zatverdzhennia Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity [On Approval of the State Standard of Elementary Education] [Electronic resource]. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21.02.2018r. №87. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF [in Ukrainian].
Pro provedennia vseukrainskoho eksperymentu na bazi zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv mista Kyieva ta Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka [About holding an all-Ukrainian experiment on the basis of comprehensive educational institutions of the city of Kyiv and Boris Grinchenko University of Kyiv] [Electronic resource]. Nakaz MONU vid 16.08.2017r. №1180. – Available at: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/7991- [in Ukrainian].
Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity “Nova ukrainska shkola” na period do 2029 roku [On Approval of the Concept of Implementation of the State Policy in the Field of General Secondary Education Reform “New Ukrainian School” for the Period till 2029] [Electronic resource]. Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 14.12.2016r. №988-r. Available at: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/ [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. & Nychkalo, N.H. (2000). Profesiina osvita: slovnyk [Professional education: vocabulary]. Kyiv: Vyshcha shk. Publ., 380p. [in Ukrainian].
Reforma osvity ta nauky [Reform of education and science]. [Electronic resource]. Uriadovyi portal. Available at: www.kmu.gov.ua/ua/diyalnist/reformi/reforma-osviti [in Ukrainian].
Uzhan, O.Yu. (2011). Integrirovannoe obuchenie kak sledstvie modernizatsii obrazovaniya [Integrated training as a result of modernization of education]. Professionalnoe obrazovanie v Rossii i za rubezhom. No.2(4), pp.90–94. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.