DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140424

ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ В КОНТЕКСТІ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Наталія Божко

Анотація


У статті розглянуто основні напрями реформування системи освіти України, Концепція Нової української школи та Державний стандарт початкової освіти. Визначено провідний принцип Нової української школи – інтеграція змісту навчання. Охарактеризовані основні заходи, що дозволяють підготувати педагогічних працівників до роботи в умовах інтегрованого навчання. Наведено визначення поняття “інтеграція”, охарактеризовані сутнісні ознаки інтегративного процесу, можливості застосування інтегративного підходу в сучасній системі освіти та його реалізації у вигляді інтегрованого навчання.

Ключові слова


реформування; система освіти; інтеграція; інтегративний підхід; інтегроване навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


Gritsenko, L.I. (2008). Teoriya i praktika obucheniya: integrativnyy podkhod [Theory and practice of teaching: an integrative approach]: ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ucheb. Zavedeniy. Moscow: Akademiya Publ., 240p. [in Russian].

Yekzhanova, Ye. A. (2008). Osnovy integrirovannogo obucheniya [Fundamentals of integrated learning]: posobie dlya vuzov. Moscow: Drofa Publ., 286 p. [in Russian].

Zagvyazinskiy, V.I. (2008). Teoriya obucheniya: sovremennaya interpretatsiya [Theory of Learning: Modern Interpretation]: ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ucheb. zavedeniy. Moscow: Akademiya Publ., 192 p. [in Russian].

Intehrovane navchannia: tematychnyi i diialnisnyi pidkhody (chastyna 1) [Integrated Learning: Thematic and Activity Approaches (Part 1)] [Electronic resource]. Available at: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-1/ [in Ukrainian].

Kozlovska, I.M. (1999). Teoretyko-metodolohichni aspekty intehratsii znan uchniv profesiinoi shkoly (dydaktychni osnovy) [Theoretical and methodological aspects of integration of knowledge of vocational school students (didactic basis)]. Lviv: Svit Publ., 302p. [in Ukrainian].

Lednev, V. S. (1989). Soderzhanie obrazovaniya. Problemy struktury. [The content of education. Structure Problems]. Moscow: Vysshaya shkola Publ., 360 p. [in Russian].

Pak, M. (1991). Teoreticheskie osnovy integrativnogo podkhoda v protsesse khimicheskoy podgotovki uchashchikhsya proftekhuchilishch [Theoretical bases of the integrative approach in the process of chemical preparation of students of vocational schools]. Doctor’s thesis. St. Petersburg, 308 p. [in Russian].

Pro zatverdzhennia Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity [On Approval of the State Standard of Elementary Education] [Electronic resource]. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21.02.2018r. №87. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF [in Ukrainian].

Pro provedennia vseukrainskoho eksperymentu na bazi zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv mista Kyieva ta Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka [About holding an all-Ukrainian experiment on the basis of comprehensive educational institutions of the city of Kyiv and Boris Grinchenko University of Kyiv] [Electronic resource]. Nakaz MONU vid 16.08.2017r. №1180. – Available at: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/7991- [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity “Nova ukrainska shkola” na period do 2029 roku [On Approval of the Concept of Implementation of the State Policy in the Field of General Secondary Education Reform “New Ukrainian School” for the Period till 2029] [Electronic resource]. Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 14.12.2016r. №988-r. Available at: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/ [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. & Nychkalo, N.H. (2000). Profesiina osvita: slovnyk [Professional education: vocabulary]. Kyiv: Vyshcha shk. Publ., 380p. [in Ukrainian].

Reforma osvity ta nauky [Reform of education and science]. [Electronic resource]. Uriadovyi portal. Available at: www.kmu.gov.ua/ua/diyalnist/reformi/reforma-osviti [in Ukrainian].

Uzhan, O.Yu. (2011). Integrirovannoe obuchenie kak sledstvie modernizatsii obrazovaniya [Integrated training as a result of modernization of education]. Professionalnoe obrazovanie v Rossii i za rubezhom. No.2(4), pp.90–94. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Гриценко Л.И. Теория и практика обучения: интегративный подход: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Гриценко Л.И. – М.: Издательский дом “Академия”, 2008. – 240с.

Екжанова Е. А. Основы интегрированного обучения: пособие для вузов / Е.А. Екжанова, Е.В. Резникова. – М.: Дрофа, 2008. – 286с.

Загвязинский В.И. Теория обучения: современная интерпретация: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Загвязинский В.И. – М.: Издательский дом “Академия”, 2008. – 192с.

Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи (частина 1) [Електронний ресурс] : Режим доступу: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-1/

Козловська І.М. Теоретико-методологічні аспекти інтеграції знань учнів професійної школи (дидактичні основи) / Козловська І.М. – Львів: Світ,1999. – 302 с.

Леднев В. С. Содержание образования. Проблемы структуры. – М.: Высшая школа, 1989. – 360 с.

Пак М. Теоретические основы интегративного подхода в процессе химической подготовки учащихся профтехучилищ: дис. … докт. пед. наук: 13.00.02 “Теория и методика обучения”/ Пак Мария – СПб., 1991. – 308 с.

Про затвердження Державного стандарту початкової освіти [Електронний ресурс]: Постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. №87. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF

Про проведення всеукраїнського експерименту на базі загальноосвітніх навчальних закладів міста Києва та Київського університету імені Бориса Грінченка [Електронний ресурс]: Наказ МОНУ від 16.08.2017р. №1180. – Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/7991-

Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року [Електронний ресурс]: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016р. №988-р. – Режим доступу: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/

Професійна освіта: словник: навч. посіб. / [уклад. С.У. Гончаренко та ін.]; за ред. Н.Г. Ничкало. – К.: Вища шк., 2000. – 380 с.

Реформа освіти та науки [Електронний ресурс]: Урядовий портал. Режим доступу: www.kmu.gov.ua/ua/diyalnist/reformi/reforma-osviti

Ужан О.Ю. Интегрированное обучение как следствие модернизации образования / О.Ю. Ужан // Профессиональное образование в России и за рубежом. – №2(4). – 2011.– С.90–94.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)