АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТА ЗМІСТ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ТУДЕНТАМ-ПЕРЕСЕЛЕНЦЯМ

Автор(и)

  • Зоряна Борисенко
  • Олена Галян

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140426

Ключові слова:

студенти-переселенці, вимушена міграція, адаптація, психологічна допомога, психолого-педагогічна підтримка, психолого-педагогічний супровід

Анотація

У статті розкрито детермінацію основних проблем студентів-переселенців та ті сфери життєздійснення, на які впливає зміна умов проживання та навчання. Проаналізовано особливості академічних, соціальних, економічних та психологічних труднощів, що супроводжують процес адаптації до нового оточення та полікультурного середовища. Акцентовано на напрямах та змісті психологічної підтримки студентів-переселенців у їх прагненні оптимізувати середовище власного самоздійснення.

Біографії авторів

Зоряна Борисенко

кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Олена Галян

кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Arpenteva, M. R. (2016). Multykulturnoe psykholohycheskoe konsultyrovanye: osobennosty vzaymoponymanyya [Multicultural psychological counseling: features of mutual understanding]. Science and education, no. 5, pp. 16–24. [in Russian].

Borysenko, Z. & Havryshchak, L. (2016). Sutnist ta osoblyvosti suchasnoho mihratsiynoho protsesu v Ukrayini [Person’s informational and psychological security in the modern world]. Problems of the humanities: collection of scientific works of the Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University. Psychology, no. 39, pp. 4–15. [in Ukrainian].

Dmytrenko, YU. S. (2016). Rol systemy studentskoho samovryaduvannya v adaptatsiyi vnutrishno peremishchenykh osib do universytetskoho seredovyshcha [The role of the student self-government system in adapting internally displaced persons to the university environment]. Image of modern teacher, no. 9 (168), pp. 16–19. [in Ukrainian].

Donskikh, T. P. (2010). Sotsialno-psikhologicheskaya adaptatsiya studenta-migranta v novykh sotsiokulturnykh usloviyakh [Socio-psychological adaptation of a migrant student in new sociocultural conditions]. Bulletin of the OSU, no. 12 (118), pp. 167–172. [in Russian].

Dub, V. H. (2016). Adaptatsiya studentiv-pereselentsi do vyshchoho navchalnoho zakladu [Adaptation of migrant students to a higher educational institution]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Psychological Sciences, no. 2, vol. 2, pp. 36–40. [in Ukrainian].

Kalinenko, V. K. (2001). Kross-kulturnyye aspekty psikhologicheskoy pomoshchi [Cross-cultural aspects of psychological care]. Psychology of refugees and internally displaced persons: experience of research and practical work (ed.: G. U. Sodatova). Moscow: Smysl, pp. 40–66. [in Russian].

Krashchenko, YU. P. & Sorokina, H. YU. (2016). Doslidzhennya peredumov adaptatsiyi studentiv-pereselentsiv do universytets№koho seredovyshcha [Research on the preconditions for the adaptation of migrant students to the university environment]. Image of modern teacher, no. 9 (168), pp. 43–46. [in Russian].

Pro zabezpechennya prav i svobod vnutrishno peremishchenykh osib [On ensuring the rights and freedoms of internally displaced persons]. Zakon Ukrayiny [Electronic resource]. URL: http://zakon.rada.gov.ua/[in Ukrainian].

Ferfolja, T. (2011). Crossing borders: changing perspectives and practices for social justice in education. Crossing Borders: African Refugees, Teachers and Schools. рр. 1–13. [in English].

Naidoo, L. (2015). Refugee transition: school-university partnerships that support refugee students’ participation in tertiary education. Journal of the World Universities Forum, vol. 8, no. 1, pp. 15–22. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті