АНАЛІЗ ТА ОБҐРУНТУВАННЯ СТРУКТУРИ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ

Автор(и)

  • Людмила Боровик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140429

Ключові слова:

психолого-педагогічна компетентність, майбутні офіцери-прикордонники, методична система, відповідність, форми, методи, навчальні дисципліни, підсистема

Анотація

Психолого-педагогічна компетентність майбутніх офіцерів-прикордонників – це особистісне утворення, процес формування якого є тривалим, складним і передбачає розробку спеціальних сприятливих заходів та втілення їх в освітній процес. До таких заходів можна віднести створення методичної системи формування досліджуваної компетентності під час викладання загальновійськових та військово-спеціальних дисциплін. У статті методична система представляється як сукупність трьох структурних підсистем: цільової, змістовної та процесуально-організаційної. Кожна підсистема має свої складові елементи, переслідує певні цілі та містить внутрішні зв’язки. Розглянуто зміст представлених підсистем та встановлено відповідність між блоками навчальних дисциплін психолого-педагогічного й професійного спрямування, оптимальними формами і методами їх проведення та складовими досліджуваної компетентності.

Біографія автора

Людмила Боровик

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри загальнонаукових та інженерних дисциплін Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького

Посилання

Borovyk, L.V. (2018). Kontseptsiia formuvannia psykholoho-pedahohichnoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv [Concept of formation of psychological and pedagogical competence of future border guard officers]. Scientific Journal VIRTUS, no. 22 (2), pp. 73–78. [in Ukrainian].

Kurylenko, N.V. (2014). Metodychna systema formuvannia ekolohichnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly u protsesi navchannia fizyky [Methodical system of formation of ecological competence of students of the basic school in the process of teaching physics]. Pedagogical sciences: a collection of scientific works, no.66, pp. 142–150. [in Ukrainian].

Polunina, O.V. (2002). Psykholohichnyi analiz hotovnosti pedahoha vyshchoho navchalnoho zakladu do innovatsiinoi diialnosti [Psychological analysis of the readiness of a teacher of a higher educational institution for innovation]. Problems of general and pedagogical psychology. Collection of scientific works of the Institute of Psychology of Ukraine named after. GS Kostiuk, Kyiv: Henezys, no.4(6), pp. 203–205. [in Ukrainian].

Skvortsova, S.O. (2008). Metodychna systema navchannia uchniv pochatkovykh klasiv rozviazuvannia siuzhetnykh matematychnykh zadach [Methodical system of studying primary school students for solving scene mathematical problems]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 41 p. [in Ukrainian].

Slotska, H. (2014). Orhanizatsiino-metodychna systema formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v pedahohichnykh universytetakh [Organizational-methodical system of formation of aesthetic culture of future teachers of fine arts in pedagogical universities]. Continuous Professional Education: Theory and Practice, no. 1-2(4), pp. 64–68. [in Ukrainian].

Trius, Yu.V. (2010). Kompiuterno-oriientovani metodychni systemy navchannia matematychnykh dystsyplin u VNZ: problemy, stan i perspektyvy [Computer-oriented methodical systems of teaching mathematical disciplines in higher educational institutions: problems, state and prospects]. Scientific journal of the National Academy of Sciences of Ukraine. MP Drahomanov. Series2: Computer-based learning systems. No №9 (16), pp.16–29. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті