DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141862

ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО УЧИТЕЛЯ

Мирослав Криштанович

Анотація


У статті розглянуто структуру професійно-педагогічної компетентності, яка є важливим показником професійного розвитку кожного учителя, викладача. Проаналізовано праці вчених щодо структури професійно-педагогічної компетентності учителя, визначено шляхи формування, виокремлено певні критерії та показники сформованості професійно-педагогічної компетентності майбутнього учителя.

Встановлено, що професійно-педагогічна компетентність в багатьох випадках визначається специфікою виконуваної професійної діяльності та її приналежністю до визначених типів професій.


Ключові слова


освіта; педагогіка; учитель; компетентність; структура компетентності

Повний текст:

PDF

Посилання


Bryukhovetska, Ye.V. (2013). Sutnist i struktura profesiyno i kompetentnosti [Essence and structure of professional competence]. Spirituality of personality: methodology, theory and practice, no. 3 (56), pp. 12–19. [in Ukrainian].

Dubasenіuk, O.A. (2011). Prоfesiina pedahohichna osvita: kompetentisnui pidkhid: monohrafiya [Professional Pedagogical Education: Competency Approach: Monograph]. Zhytomyr: View at ZHDU them. I. Franko, 412 p. [in Ukrainian].

Dragieva, L.B. (2010). Formuvannya profesiinoi kompetentnosti maibutnyeho vchytelya tekhnolohii iak pedahohichna problema [Formation of professional competence of the future teacher of technologies as a pedagogical problem]. Bulletin of Postgraduate Education. Vol. 1 (1). [in Ukrainian].

Kuzmina, N.V. (1990). Profesionalizm lichnosti prepodavatelya i mastera proizvodstvenovo obucheniya [Professionalism of the personality of the teacher and the master of production training]. Moscow: Ext. Shk., 119 p. [in Russian].

Mytyna, L. M. (2005). Profesionalnaya deyatelnost i zdorovye pedagoga: uchebnoye posobiye dlya stud. Vyssh. Ped..Ucheb.zavedenii [Professional activity and health of the teacher: a manual for the student. higher ped Study Institution]. Moscow: Publishing Center “Academy”, 368 p. [in Russian].

Nuchkalo, N.H. (2001). Pedahohika vushchoyi shkolu: krok u maibutne: monohrafiya [Higher school pedagogy: step towards the future: monograph]. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Брюховецька Є.В. Сутність і структура професійної компетентності / Є.В. Брюховецька // Духовність особистості: методологія, теорія і практика. – 2013. – № 3 (56). – С. 12–19.

Дубасенюк О.А. Професійна педагогічна освіта: компетентнісний підхід: монографія / О. А. Дубасенюк // – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – 412 с.

Драгієва Л.В. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя технологій як педагогічна проблема / Л.В. Драгієва // Вісник післядипломної освіти. – 2010. – Вип. 1(1).

Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Кузьмина Н. В. – М.: Высш. шк., 1990. – 119 с.

Митина Л. М. Профессиональная деятельность и здоровье педагога: учебное пособие для студ. высш. пед. Учеб. заведений / Л.М. Митина. – М.: Издательский центр “Академия”, 2005. – 368 с.

Ничкало Н.Г. Педагогіка вищої школи: крок у майбутнє: монографія / Н.Г. Никало. – К., 2001. – 456 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)