ДЕЯКІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ

Автор(и)

  • Володимир Кулішов

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141864

Ключові слова:

професійно-технічна освіта, проектна технологія навчання, професійна підготовка, навчання через дію, засіб професіоналізації, моделювання, педагогіка співробітництва

Анотація

Стаття присвячена ретроспективному аналізу деяких аспектів становлення та розвитку технології проектного навчання у системі професійної підготовки кваліфікованих робітників. Автором здійснено спробу висвітлити досягнення зарубіжних та вітчизняних учених щодо шляхів виникнення та способів реалізації проектної технології навчання в освітньо-виробничих умовах трудової та професійної підготовки підростаючого покоління. Окреслено можливості та перспективи проектної діяльності учнів закладів професійно-технічної освіти.

Біографія автора

Володимир Кулішов

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДВНЗ “Університет менеджменту освіти” НАПН України

Посилання

Borysenko, D. (2014). Pedahohichni ideyi A.S. Makarenka cherez pryzmu informatsiyno-komunikatyvnykh osvitnikh innovatsiy suchasnoyi vyshchoyi shkoly [Pedagogical Ideas AS Makarenko through the prism of informational and communicative educational innovations of modern high school]. Origins of pedagogical skill, Issue 13, pp. 59 – 63. [in Ukrainian].

Dovgopolova, L. D. (2015). Metod proektiv u zarubizhniy pedahohichniy teoriyi ta praktytsi: istorychnyy aspekt [Method of projects in foreign pedagogical theory and practice: historical aspect]. Bulletin of the National Aviation University. Pedagogy. Psychology, Issue 1 (6), pp. 81 – 87. [in Ukrainian].

Kilpatrick, V. H. (1925). Metod proyektov. Primeneniye tselevoy ustanovki v pedagogicheskom protsesse [Method of projects. Application of the target setting in the pedagogical process]. Leningrad: Brockhaus-Efron, 43 p. [in Russian].

Krutenko, O. (2013). Rozvytok idey A.S. Makarenka u pedahohichniy spadshchyni O.A. Zakharenka [Development of ideas of A.S. Makarenko in the pedagogical heritage of O.A. Zaharenko]. Origins of pedagogical skill, Issue 11, pp. 187 – 192. [in Ukrainian].

Kupenko, O. V. (2015). Pedahohichni proekty [Pedagogical projects]. Sumy: Sumy State University, 133 p. [in Ukrainian].

Locke, D. (1981). Mysli o vospitanii [Thoughts on education]. Moscow: Education, pp. 163 – 194. [in Russian].

Ogienko, O. (2011). Tendentsiyi rozvytku proektnoyi tekhnolohiyi u zarubizhniy pedahohitsi XX stolittya [Trends in the development of project technology in foreign pedagogy of the twentieth century]. Comparative professional pedagogy, no. 1, pp. 31 – 38. [in Ukrainian].

Penkovskikh, Ye. (2010). Metod proyektov v otechestvennoy i zarubezhnoy pedagogicheskoy teorii i praktike [The method of projects in domestic and foreign pedagogical theory and practice]. Questions of education, no. 4, pp. 307 – 318. [in Russian].

Cherevko, O.V. (2017). Realizatsiya idey humannoyi pedahohiky Oleksandra Zakharenka v dosvidi avtorskoyi “Shkoly nad Rossyu” [Realization of humanistic pedagogy of Olexandr Zakharenko in the author’s “Schools over Rossyu”]. Bulletin of Cherkasy University, no. 1, pp. 4 – 10. [in Ukrainian].

Shatsky, S. T. (1980). Izbrannyye pedagogicheskiye sochineniya: v 2 t. [Selected Pedagogical Compositions: in 2 vol.]. Moscow, vol. 1, 304 p. [in Russian].

Sheludko, I. (2015). Dosvid vykorystannya metodu proektiv na urokakh “tekhnolohiy” u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh SSHA [Experience of using the method of projects at the lessons of “technologies” in general education institutions of the USA]. Comparative professional pedagogy, no. 3, pp. 99 – 104. [in Ukrainian].

Dewey, J. (1938). Experience in Education. The latter works of J. Dewey. Carbondale: Southern Illinois University Press, vol.13, 64 p. [in English].

Knoll, M. (1991). Europa nicht Amerika. Zum Urschprung der Projektmethode in der Paedagogik 1702-1875 [Europe is not America. On the origin of the project method in paedagogics 1702-1875]. Paedagogiche Rundschau, no. 45, pp. 41 – 58. [in German].

Marginson, S. (2008). Global field and global imagining: Bourdieu and worldwide higher education. – British Journal of Sociology of Education, vol. 29, no. 3, pp. 303 – 315. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті