АСПЕКТИ ПІЗНАННЯ ТА ОВОЛОДІННЯ ХУДОЖНІМ РИСУНКОМ ЯК ВИРАЗНОЮ ФОРМОЮ ПРОФЕСІЙНОГО ПОСТУПУ ХУДОЖНИКА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141869Ключові слова:
мистецтво, освіта, художній рисунок, пізнання, оволодіння, творчість, компетентністьАнотація
У статті подається загальний аналіз реформування сучасної мистецької освіти, її курсу, моделі, змісту, окреслюються засади актуалізації та ступінь значимості рисунка як важливої компоненти формування фахової компетентності майбутнього художника, визначаються й обґрунтовуються ключові позиції та формат безпосередньої дієвості художнього рисунка, принципів і механізмів освоєння його як на теоретичному, так і практичному рівні. Також доводиться, що успішність досягнень в оволодінні художнім рисунком визначається максимальним інтегруванням набутої бази рисунку як такого у власну художньо-творчу діяльність, формуванням на цій основі високого мистецького потенціалу, синтезом у ньому усіх можливих різновидів художньо-творчого прояву.
Посилання
Biryukov, M. Yu. (2011). Grafichnyj hudozhnij obraz yak proces piznannya navkolyshnoyi dijsnosti [Graphic artistic image as a process of knowledge of the surrounding reality]. Herald of the Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts, No. 5, pp. 95–97. [in Ukrainian].
Demchenko, I., Pichkur, M. & Blyznyuk, T. (2009). Tvorchyj rozvytok uchniv pochatkovoyi shkoly zasobamy obrazotvorchogo mystecztva [Creative development of elementary school students through fine arts]. Kyiv: Omida, 218 p. [in Ukrainian].
Izyumov, O. (1926). Rosijsko-ukrayinstkyj slovnyk [Russian-Ukrainian dictionary]. Kyiv: Knygospilka, 656 p. [in Ukrainian].
Kyrychenko, M. A. & Kyrychenko, I. M. (2002). Osnovy obrazotvorchoyi gramoty [Fundamentals of Fine Arts]. Kyiv: Vyshha shkola, 190 p. [in Ukrainian].
Losev, A. F. (1991). Filosofiya. Mifologiya. Kultura [Philosophy. Mythology. Culture]. Moskva: Politizdat, 525 p. [in Russian].
Pasichnyj, A. M. (2008). Obrazotvorche mystecztvo: slovnyk-dovidnyk [Fine Arts: dictionary-directory]. Ternopil: Navchalna knyga – Bogdan, 216 p. [in Ukrainian].
Proxorova, N. A. (2016). Akademichnyj rysunok yak fundament tvorchoyi gramotnosti dlya formuvannya tvorchoyi osobystosti [Academic figure as the foundation of creative literacy for the formation of a creative person]. ART-SPACE: Scientific Journal. Kyiv: Kyivskyj universytet imeni B. Grinchenka, vol. 2, pp. 99–102. [in Ukrainian].
Sydor, M. B., Fediv, M. J. & Yasenyczka, Zh.V. (2006). Osnovy gramoty z obrazotvorchogo mystecztva. Slovnyk terminiv [Fundamentals of Fine Arts. Glossary of terms]. Drogobych: RVV DDPU imeni Ivana Franka, 78 p. [in Ukrainian].
Sydor, M. B. (2017). Rysunok: Chastyna 1 [Drawing: Part 1]. Drogobych: RVV DDPU imeni Ivana Franka, 132 p. [in Ukrainian].
Slovnyk xudozhnyka (2008). [Dictionary of the artist]. Educational site for modern teachers, 116 p. DOI: http://shcool24.at.ua/load/0-0-0-166-20 [in Ukrainian].
Sotnyk, L. I. (2015). Istoriya metodiv vykladannya rysunka [History of teaching methods of drawing]. Herald of the Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts, no. 7, pp. 138–142. [in Ukrainian].
Tumanov, I. M. (2010). Rysunok. Zhyvopys. Skulptura: Teoretyko-metodologichni osnovy kompleksnogo navchannya [Drawing. Painting. Sculpture: Theoretical and Methodological Foundations of Integrated Learning]. Lviv: Avers, 496 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.